يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۳۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
‌مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خبر مسمومیت ۹۸۵ نفر از اهالی روستایی از توابع شهرستان کبودرآهنگ را تکذیب کرد.
به گزارش پایگاه 598، عباس اولیاسمیع در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه انتشار مسمومیت ۹۸۵ نفر از اهالی یک روستا، اشتباه مسئول اورژانس کبودرآهنگ در اطلاع رسانی بوده و باعث ایجاد موج خبری غلط شده است، مطرح کرد: تنها ۷ تن از اهالی روستا به علت مسمومیت شدید ناشی از گاز گوگرد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شدند؛ سایر مصدومین نیز دچار مسمومیت جزئی شدند که در محل به مشکل آنان رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر استنشاق گاز شیمیایی ناشی از شستشوی منبع آغشته به مواد شیمیایی در محیط و انتشار بخار شیمیایی در هوا برخی از اهالی روستا دچار مسمومیت جزئی از جمله سرگیجه و تهوع شده بوند، گفت: طی تماس اهالی با شماره ۱۱۵ پرسنل و کارشناسان بهداشت محیط با حضور در روستای یاد شده اقدام به بررسی منبع این گاز کردند؛ در این بین ۷ نفر از افرادی که در معرض آلودگی استنشاقی بیشتر بوده اند، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ منتقل می‌شوند.

اولیا سمیع با تاکید بر اینکه هیچ‌یک از مراجعه کنندگان نیاز به بستری نداشته‌اند، افزود: پس از تحت نظر قرار گرفتن چند ساعته، این مسمومین از مرکز درمانی مرخص شده و هم اینک وضعیت به حالت عادی بازگشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها