أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۳۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ورود ویلموتس بلژیکی به ایران؛ ۳ ساله، سالی یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو
حضور «مارک ویلموتس» به عنوان سرمربی جدید تیم ملی نهایی شده و این مربی بلژیکی روی نیمکت ایران خواهد نشست. پیش از ویلموتس، مهم‌ترین گزینه فدراسیون یولن لوپتگی، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید بود که توافقات اولیه هم حاصل شده بود. مهدی تاج در اسپانیا با لوپتگی جلساتی برگزار کرده و به توافقاتی رسیده بود اما در نهایت این مربی اعلام می‌کند که به دلیل بیماری پدرش، قادر به حضور در ایران نیست.
به گزارش پایگاه 598، حضور «مارک ویلموتس» به عنوان سرمربی جدید تیم ملی نهایی شده و این مربی بلژیکی روی نیمکت ایران خواهد نشست. پیش از ویلموتس، مهم‌ترین گزینه فدراسیون یولن لوپتگی، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید بود که توافقات اولیه هم حاصل شده بود. مهدی تاج در اسپانیا با لوپتگی جلساتی برگزار کرده و به توافقاتی رسیده بود اما در نهایت این مربی اعلام می‌کند که به دلیل بیماری پدرش، قادر به حضور در ایران نیست. در این شرایط، ویلموتس به گزینه اصلی فدراسیون تبدیل شد. مربی‌ای که هدایت یکی از نسل‌های طلایی شیاطین سرخ اروپا را برعهده داشته است. ظهر دیروز تعدادی از سایت‌ها خبر دادند که ویلموتس و دو دستیارش دوشنبه شب وارد تهران شده‌اند اما ساعاتی بعد این خبر توسط ایرنا و به نقل از یک منبع آگاه تکذیب شد. پیگیری‌های خبرنگار «ایران» هم مؤید همین موضوع بود و بر اساس آنچه یکی از نزدیکان فدراسیون گفت، مارک ویلموتس قرار بود بامداد چهارشنبه (امروز) وارد ایران شود.

در میان تأیید و تکذیب آمدن و نیامدن ویلموتس، قطعی بودن حضور این مربی 50 ساله روی نیمکت تیم ملی موضوعی بود که مورد تأیید چهره‌های مختلف قرار گرفت. فریدون اصفهانیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به مهر گفت: «وقتی کارلوس کی‌روش رفت، گفتیم مربی همسطح او و حتی بالاتر می‌آوریم. ویلموتس هم چند تیم ملی را رهبری کرده اما باید برای مبالغ (قرارداد) صحبت کنیم.» اصفهانیان که به نظر می‌رسد ناخواسته این خبر را تأیید کرده بود، در ادامه گفت: «البته فعلاً بحثی نبوده، نه درباره مسائل مالی و نه فنی. هیأت رئیسه جلسه‌ای نداشته است. ما هم در رسانه‌ها این خبر را دیدیم! جلسه‌ای در فدراسیون نداشتیم تا ببینیم به چه صورت است. قرار بود آقای تاج مذاکره و نتیجه را اعلام کند. هیأت رئیسه به رئیس فدراسیون اختیار داده با گزینه‌هایش مذاکره کند. تا الان جلسه‌ای نداشته‌ایم و حتی تلفنی هم با رئیس فدراسیون صحبت نکرده‌ایم.»

با این حال، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم با این گفته‌های خود حضور ویلموتس را تأیید کرد: «بدون اظهار نظر درخصوص نام‌ها و افراد یا اینکه چه کسی سرمربی بعدی تیم ملی است، اگر بخواهیم درخصوص مکتب‌ها و فلسفه فوتبال صحبت کنیم، باید قبول کنیم که بلژیک صاحب فوتبال برتر اروپاست. شما می‌توانید فلسفه و دی‌ان‌ای شناخته شده فوتبال بلژیک را در این روند و مسیر بخوبی ببینید. این اتفاقی نیست که بلژیک با یک نسل درخشان می‌آید و با تاکتیک و نظم تیمی، برزیل را شکست می‌دهد. در این سال‌ها نام‌ها و مربیان بزرگی در فوتبال دو کشور بلژیک و کرواسی مطرح شده که بسیاری از آنها موفق و تأثیرگذار بوده‌اند.»

از سوی دیگر، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز با بیان اینکه ویلموتس احتمالاً گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی فوتبال است، به ایسنا گفت: «او بلژیک را از رتبه ۵۴ به رتبه اول جهانی رساند و در دوران عضویتش در تیم ملی بلژیک ۲۸ گل برای این تیم به ثمر رساند. یکی از ویژگی‌های مثبت او دید جوانگرایی و اعتقاد به کار پایه‌ای در فوتبال است به نحوی که تمرکز خوبی روی تیم‌های جوانان و امید دارد تا بستر خلاقیت و درخشش بازیکنان تیم ملی فراهم شود.» در همین رابطه، سایت «VsurV» بلژیک نوشت: «مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با ویلموتس ادامه دارد و در صورت قبول این پیشنهاد، این سومین باری است که ویلموتس هدایت یک تیم ملی را برعهده می‌گیرد. قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو است. او می‌تواند دو دستیار با خودش به ایران ببرد. جواد نکونام کاپیتان پیشین تیم ملی ایران هم باید در کادر فنی ویلموتس باشد. این تصمیم باید بزودی گرفته شود زیرا ایران دو بازی تدارکاتی در ماه ژوئن در پیش دارد. ایران ابتدا در تهران با سوریه بازی می‌کند و سپس به کره جنوبی می‌رود.» این خبر را دیگر سایت بلژیکی یعنی «HLN» نیز تأیید کرد.

در این میان، یکی از بحث‌های اصلی فدراسیون و سرمربی بلژیکی درخصوص راه پرداخت دستمزد او بوده است. فدراسیون جهانی فوتبال سالیانه کمک‌هایی به فدراسیون‌های عضو خود می‌کند که رقم قابل توجهی است و گویا فدراسیون قصد دارد از این طریق و با کمک فیفا دستمزد سرمربی آینده تیم ملی را پرداخت کند. فدراسیون حتی برای دریافت مطالباتش از فیفا و AFC از طریق بانک‌ها دچار مشکل است و این موضوع بارها از زبان تاج و مسئولان فدراسیون شنیده شده و اگر قرار به پرداخت پول به سرمربی جدید تیم ملی باشد، چگونه قرار است این اتفاق رخ دهد؟

بحث بعد در مورد عملکرد فنی این مربی است. تعدادی از کارشناسان حضور این مربی در فوتبال ایران را مثبت ارزیابی کرده و عده‌ای هم معتقدند حضور این مربی در تیم ملی برای فوتبال ما چندان گره‌گشا نخواهد بود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها