أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۴۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
استاد عرفان و اخلاق با اشاره به اهمیت توجه به حق الناس، گفت: اگر رزق و روزی‌ شما حرام باشد مانع استجابت دعا خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه دعا کردن در زندگی آثار و فواید بسیار دارد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند در زندگی بسیار دعا کنید، دعا کردن در هنگام گرفتاری و بلاها و مصایب برای شما بسیار کارگشا است. همچنین ایشان می‌فرمایند در هنگام دعا دست‌هایتان را بالا بگیرید، خداوند حیا می‌کند دست‌های شما را خالی باز گرداند و حاجات شما را می‌دهد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: شخصی به محضر پیامبر اکرم(ص) عرض کرد چه کنیم که دعاهایمان مستجاب شود؟ ایشان در پاسخ فرمودند: به غذایی که می خورید توجه کنید و ببینید غذایتان از چه پولی تهیه می‌شود و مبادا این درآمدی که دارید حرام یا مشکوک و شبهه ناک باشد، اگر غذایتان و روزی‌ شما حرام باشد مانع استجابت دعا خواهد شد.

آیت الله ناصری غذای حرام و روزی نامشروع را عاملی مهم در عدم استجابت دعا برشمرد و افزود: در روایات ذکر شده است ترک لقمه حرام از ۲ هزار رکعت نماز مستحبی نزد خداوند محبوب‌تر است؛ در روایت ذکر شده است اگر کمترین پولی که در یک مملکت رایج است حرام باشد و از آن پرهیز کنید مانند این است که هفتاد حج مستحبی انجام داده باشید.

وی گفت: کسی که به حرام و حلال توجه ندارد و حق الناس به گردن او باشد و به هر طریقی پول به دست آورد، روز قیامت به پای حساب خواهد آمد و برای هر ذره هفتصد نماز قبول شده از او گرفته و به کسانی که حقشان بر گردن او است خواهند داد تا راضی شوند.

استاد عرفان و اخلاق با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: در محضر پیامبر اکرم(ص) صحبت شد که به چه کسی بیچاره می‌گویند؟ در نهایت پیامبر اسلام(ص) فرمودند: بیچاره کسی است که در دنیا تندروی و زیاده روی کرده است و بی‌حساب جلو رفته است و بار خود را سنگین کرده است، چنین شخصی در قیامت تمام اعمال خود را از دست خواهد داشت و کوله‌باری از گناهان طلبکاران بر دوش او خواهند گذاشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها