أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۴۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بازیکنان سابق پرسپولیس برابر شاگردان برانکو قرار می‌گیرند تا یکی از به یاد ماندنی‌ترین تقابل‌های تاریخ فوتبال ایران شکل بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، فوتبال ایران روز پنج شنبه (۲۶ اردیبهشت) به صورت همزمان در ۸ ورزشگاه کشور برگزار و در پایان بازی‌ها تکلیف قهرمان لیگ و تیم‌هایی که سهمیه آسیایی کسب می‌کنند مشخص می‌شود. همچنین در پایان مسابقات روز پنج شنبه تیمی که استقلال خوزستان را در راه لیگ آزادگان همراهی می‌کند مشخص می‌شود.

پارس جنوبی جم – پرسپولیس تهران / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰- ورزشکاه تختی جم

پرسپولیس صدرنشین ۵۸ امتیازی لیگ برتر هفته قبل فرصت داشت تا در ورزشگاه آزادی قهرمانی خود را قطعی کند. اما سرخپوشان پایتخت با تساوی مقابل ماشین سازی تبریز متوقف شدند تا برای کسب عنوان قهرمانی راهی شهرستان جم شوند. شاگردان برانکو در چهار بازی قبلی خود موفق به کسب پیروزی نشدند، اما نتیجه نگرفتن رقبا باعث شد تا هنوز شانس اول کسب عنوان قهرمانی باشند. پرسپولیس حالا با کسب یک امتیاز هم، سومین قهرمانی خود متوالی خود را قطعی می‌کند و فقط در صورتی قهرمانی را به سپاهان واگذار می‌کند که در جم بازی خود را واگذار کند.

در سوی مقابل تیم فوتبال پارس جنوبی که شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد و ترسی بابت سقوط احساس نمی‌کند مقابل صدرنشین لیگ قرار می‌گیرد. پارس جنوبی در طول رقابت‌های نیم فصل دوم فقط ۲ بار طعم پیروزی را چشیده که همین می‌تواند امیدواری هواداران پرسپولیس را افزایش دهد. البته مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی قول داده است که با تمام وجود مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد. حضور چند بازیکن سابق پرسپولیس در پارس جنوبی از نکات جالب توجه این بازی است.

در تیم فوتبال پرسپولیس محمد انصاری و حسین ماهینی ماه‌ها است که بازی نکرده اند. شایعه محرومیت مهدی ترابی در این بازی از سوی سازمان لیگ تکذیب شد و علیرضا بیرانوند نیز که به خاطر محرومیت در بازی هفته گذشته مقابل ماشین سازی غایب بود، می‌تواند تیمش را در این مسابقه همراهی کند. البته تیم پارس جنوبی از همه نفرات خود در این بازی می‌تواند استفاده کند.

بازی رفت ۲ تیم در تهران با برتری ۳-۱ شاگردان برانکو به پایان رسید.

سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تاریخ برای قلعه نویی یک بار دیگر تکرار شد. هفته پایانی لیگ هفتم در سال ۸۷-۸۸ در حالی برگزار می‌شد که شاگردان قلعه نویی در استقلال برای قهرمانی نیاز به باخت ذوب آهن در اهواز داشتند و خودشان هم باید تیم فوتبال پیام را در مشهد می‌بردند. حالا این بار قلعه نویی برای کسب عنوان قهرمانی به پیروزی شاگردان تارتار مقابل پرسپولیس نیاز دارند و خودشان نیز باید استقلال خوزستان را در نقش جهان شکست دهند.

در سوی مقابل شاگردان محمد علوی که سقوط شان به دسته پایین‌تر حتمی شده در دیداری تشریفاتی مقابل سپاهان آخرین بازی خود در لیگ برتر امسال را برگزار می‌کنند و امیدوار هستند تا با نتیجه‌ای آبرومند راهی لیگ آزادگان شوند. اگر ۶ امتیاز از آبی‌های جنوب کسر نمی‌شد، آن‌ها فرصت داشتند تا در این هفته برای بقا در لیگ برتر مقابل سپاهان بازی کنند.

بازی رفت ۲ تیم با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

سعید الهویی دستیار امیر قلعه نویی در این بازی محروم است.

استقلال تهران – سپیدرود رشت / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

استقلال بعد از برکناری وینفرد شفر، در ۲ بازی گذشته خود ۴ امتیاز کسب کرد و شانس قهرمانی را از دست داد. هر چند که فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان به شدت از قضاوت داور بازی تیمش مقابل صنعت نفت شکایت داشت. استقلال حالا برای رسیدن به رتبه دوم جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند. آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیای امسال نیز موفق  نشدند از گروه خود صعود کنند. شاگردان فرهاد مجیدی در آخرین بازی خود در لیگ هجدهم میزبان سپیدرود رشت هستند.

استقلالی‌ها در بهترین حالت می‌توانند با نتیجه نگرفتن سپاهان مقابل استقلال خوزستان به کسب رتبه دوم جدول امیدوار باشند و از طرفی می‌دانند که اگر بازی خود مقابل سپیدرود را با برد پشت سرنگذارند رقیبی مثل پدیده شهر خودرو وجود دارد که مترصد رسیدن به رتبه سوم جدول است.

در طرف مقابل سپیدرودرشت با شکست مقابل تیم فوتبال نساجی مازندران کارش برای بقا در لیگ برتر دشوار شد و حالا باید برای ماندن در لیگ، استقلال را در آزادی شکست دهد و منتظر نتیجه تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نیز بمانند. سپیدرودی‌ها در بازی مقابل نساجی از حضور نادر دست نشان روی نیمکت تیم محروم بودند در این بازی او را در کنار تیم خود می‌بینند.

استقلالی‌ها در این بازی به جز اینکه فرهاد مجیدی را به خاطر اخراج در بازی مقابل صنعت نفت، در کنار خود نمی‌بینند با لشگری از مصدومان نیز مواجه هستند. فرشید اسماعیلی، اللهیار صیادمنش، ایسما و فرشید باقری مصدومان استقلال هستند و طارق همام نیز با نظر فرهاد مجیدی از حضور در تمرینات محروم است.

استقلالی‌ها بازی رفت را در ورزشگاه سردار جنگل رشت با برد پرگل ۵-صفر به سود خود پایان دادند.

ماشین سازی تبریز- پدیده شهر خودرو / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

پدیده شهر خودرو هفته قبل فرصت داشت تا با برد مقابل سپاهان اصفهان به رتبه دوم جدول برسد و کسب سهمیه آسیایی خود را قطعی کند. اما تساوی در آن بازی همه چیز را به هفته پایانی موکول کرد تا آن‌ها برای تاریخ سازی در فوتبال مشهد، راهی تبریز شوند. پدیده شهر خودرو که از زمان حضور فرهاد حمیداوی به عنوان مالک این تیم، تمام مشکلات اقتصادی اش برطرف شده حالا این فرصت را دارد تا با کسب امتیاز در این بازی بهترین رکورد کسب امتیاز یک تیم مشهدی در لیگ برتر را به نام خودش ثبت کند.

در سوی دیگر شاگردان رضا مهاجری که با انجام یک بازی منطقی پرسپولیس را هفته گذشته در تهران متوقف کردند حالا در آخرین باز خود در لیگ هجدهم میزبان شاگردان یحیی گل‌محمدی هستند. هواداران تراکتورسازی بیش از هر زمانی به همشهری‌های خود امیدوار هستند تا با بردن پدیده راه را برای کسب سهمیه خودشان هموار ببینند. ماشین سازی در ۷ بازی اخیر فقط موفق به کسب ۴ امتیاز شده است.

از نکات جالب توجه در این بازی روبرو شدن رضا مهاجری با تیم سابق خود است.

بازی رفت ۲ تیم با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

فولاد خوزستان – تراکتورسازی تبریز/ پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد

تراکتورسازان در هفته‌های اخیر با حواشی زیادی روبرو شدند و بعد از اینکه قهرمانی را از دست دادند حالا کسب سهمیه آسیایی را نیز در خطر می‌بینند. شاگردان جرج لیکنز از ۵ بازی اخیر خود فقط ۲ تساوی کسب کرده اند و با ۵۱ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارند. تراکتورسازان برای کسب سهمیه آسیایی ابتدا نیاز دارند تا پدیده در مقابل ماشین سازی تبریز امتیاز از دست بدهد و سپس خودشان در اهواز تیم قطبی را شکست دهند.

در سوی دیگر تیم فوتبال فولاد خوزستان که تا به اینجای لیگ با ۳۷ امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد، نیم نگاهی نیز به رتبه ششم جدول دارد. شاگردان افشین قطبی در ۵ بازی اخیر خانگی خود فقط ۳ تساوی کسب کرده‌اند و متحمل شکست‌های سنگینی مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال تهران شده اند.

در بازی رفت ۲ تیم، تبریزی‌ها در یادگار امام با نتیجه ۲-۱ مغلوب شاگردان قطبی شدند.

در این بازی محسن فروزان مثل هفته‌های اخیر نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

نفت مسجد سلیمان- ذوب آهن اصفهان / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه محمدی مسجد سلیمان

شاگردان فیروز کریمی در بازی رو در رو مقابل سپیدرودرشت در ثانیه‌های پایانی امیدشان را برای بقا در لیگ برتر زنده نگه داشتند، اما در بازی هفته قبل مقابل پیکان در تهران، در آخرین دقایق بازی را واگذار کردند تا برای بقا در لیگ برتر به سراغ آماده‌ترین تیم حال حاضر لیگ برتر بروند.

نفت مسجد سلیمان اگر می‌خواهد کارش برای بقای در لیگ به، اما و اگر نرسد محکوم به بردنِ تیم علیرضا منصوریان است. شاگردان فیروز کریمی در ۵ بازی اخیر خانگی خود ۴ تساوی کسب کرده‌اند و مقابل شاگردان علی دایی در سایپا نیز با یک گل مغلوب شده‌اند.

در سوی مقابل شاگردان علیرضا منصوریان که به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کرده اند، در ۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر ۴ مسابقه را با برد پشت سر گذاشتند و فقط مقابل پرسپولیس با تساوی بازی را به پایان رساندند.

بازی رفت ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

حمید بوحمدان از ذوب آهن تنها محروم این مسابقه است.

سایپا تهران – صنعت نفت آبادان / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه شهدای شهر قدس

سایپا با ۳۸ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد و یکی از تیم‌هایی است که در هفته پایانی برای رسیدن به رتبه ششم جدول تلاش می‌کند. بعد از رفتن علی دایی هدایت این تیم به ابراهیم صادقی واگذار شد. سایپا در ۵ بازی اخیر خود ۱۰ گل دریافت کرده و فقط موفق به کسب ۴ امتیاز شده است.

در سوی دیگر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که هفته گذشته موفق شد استقلال را متوقف کند، از ۵ بازی اخیر خود صاحب ۱۳ امتیاز شده و ۱۰ گل نیز به ثمر رسانده است. شاگردان سرجیو با برد در این بازی می‌توانند رتبه خود را در جدول تک رقمی کنند و با یک نتیجه عالی فصل را به پایان برسانند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲-۱ به سود زردپوشان به پایان رسید.

حسین ساکی و رضا جبیره از صنعت نفت آبادان در این بازی محروم هستند.

نساجی مازندران- پیکان تهران / پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت / ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

در یکی از معدود بازی‌های این هفته که حساسیتی از لحاظ تاثیرگذاری در کسب سهمیه و یا سقوط تیم‌ها ندارد، تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران در هفته پایانی لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. نساجی مازندران فصل را با جواد نکونام آغاز کرد و در نیم فصل هدایت تیمش را به مجید جلالی سپرد. نساجی در ۴ بازی اخیر خود در ورزشگاه وطنی بردی کسب نکرده و در این فکر است که با شکست دادن شاگردان فرکی رتبه خود در پایان لیگ را تک رقمی کند.

در سوی دیگر تیم فوتبال پیکان تهران با ۳۵ امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد و در ۵ بازی اخیر خارج از خانه نتایج خوبی کسب کرده و شکست نخورده است. شاگردان فرکی نیز در اندیشه تک رقمی نگه داشتن جایگاه خود در پایان لیگ برتر هستند.

نساجی مازندران بازی رفت را با یک گل در خانه حریف به پایان رساند.

علی شجاعی، مهرداد عبدی و فرشاد فرجی از نساجی مازندران و ماهان رحمانی از پیکان تهران در این بازی محروم هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها