يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۴۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
پرونده تکواندوکاران ایران در روز نخست از بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان با حضور یک نماینده کشورمان به دیدار پایانی خاتمه یافت.
به گزارش پایگاه 598، تیم ملی ایران در روز نخست این رقابتها سه نماینده داشت. اکرم خدابنده در وزن ۷۳- کیلوگرم دور نخست به قزاقستان ۲۵ بر ۱۹ باخت و حذف شد. محمد حسن پلنگ افکن هم در وزن ۵۸- کیلوگرم بعد از دو پیروزی ۱۷ بر ۴ مقابل «جفرسون اُچوآ» از کلمبیا و ۱۷ بر ۵ در پیکار با «تاوین هانپراب» از تایلند، در مبارزه سوم خود ۱۰ بر ۹ نتیجه را به «محمد فاروق» از مصر واگذار کرد و حذف شد.
 
اما مهلا مؤمن زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان با کسب ۵ پیروزی متوالی به دیدار نهایی راه یافت تا بعد از کیمیا علیزاه دومین بانوی تکواندوکار ایرانی باشد که در تاریخ این ورزش به دیدار نهایی فینال رقابتهای جهانی راه پیدا می‌کند.

وی کار خود را برتری ۲۱ بر یک مقابل «آینور یواشپای» از قزاقستان آغاز کرد و سپس ۱۷ بر ۷ برابر «جوردین اسمیت» از انگلستان، «مدودوا» از روسیه را ۲۳ بر ۳ از پیش رو برداشت و سپس ۳۰ بر ۲۰ «لنا استوجکویک» از کرواسی را نیز ۳۰ بر ۲۰ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. مؤمن زاده در این مرحله و در یک مبارزه سنگین ۱۱ بر ۹ «تان» از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه پیدا کرد تا عصر امروز برای کسب مدال به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی برود.

در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان که سرگروه تیم کشورمان حضور داشت و از دور مسابقات حذف شد، «دائه بین لی» از کره جنوبی در پیکار با «ماریا اسپینوزا» از مکزیک دیدار نهایی را برگزار می‌کنند. در این وزن «نایفه کاس» از ترکیه و «پائوله ماریه» از فرانسه به نشان برنزدست پیدا کردند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم «براندون هرناندز» از مکزیک و «جون جانگ» از کره جنوبی راهی مبارزه نهایی شدند. در این وزن «روی براگانسا» از پرتقال و «لوکاس کاژمن» از آرژانتین به نشان برنز دست پیدا کردند.

طبق برنامه اعلام شده، رقابتهای هر روز تا مرحله نیمه نهایی پیش می‌رود و تنها مبارزه فینال هر وزن به روز بعد موکول خواهد شد.

در این دوره از مسابقات ۹۵۰ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور به مدت ۵ روز به میزبانی انگلستان در منچستر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها