أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: ادعای نقض تحریم توسط استاد دانشگاه تربیت مدرس ادعای پوچی است جلسات برگزاری دادگاه در امریکا به دلیل نداشتن مستندات ۲ بار با تعویق مواجه شده است.
به گزارش پایگاه 598، محمدتقی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زندانی شدن یکی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس در آمریکا و دلایل زندانی شدن وی گفت: این استاد دانشگاه برای فرصت مطالعاتی با ویزای رسمی و با هماهنگی دانشگاه عازم فرصت مطالعاتی بوده است.

وی ادامه داد: وی قرار بود حدود ۶ ماه در یک دانشگاه تحقیقات مشترک داشته باشد، ولی در بدو ورود در فرودگاه وی را دستگیر کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: جرم این استاد دانشگاه این بوده که به نام وی یک ماده شیمیایی مربوط به بحث پزشکی آزمایش‌های خون شناسی توسط شرکتی که به آن سفارش داده شده بود از آمریکا خریداری شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که وی خود به صورت مستقیم خریدی انجام نداده بلکه سفارش دهنده بوده است و این جرمی که مطرح شده واقعاً جرم مضحکی است به صورت محکمه پسند نیز قابل قبول نیست.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: موضوع بازداشت وی یک عملیات ایذایی است، با کمک هیئت امنای دانشگاه و خانواده وی مخارج گرفتن وکیل تأمین شده تا وکیل بگیرند.

وی ادامه داد: در دادگاه آمریکا هم این جرم قابل اقامه نیست در آنجا هم این مساله محکمه پسند نیست منتظر برگزاری جلسه بودیم که یک یا دو بار به وسیله FBI به تعویق افتاد چرا که مدرکی ندارند می‌خواهند مدرک بیشتری جستجو کنند.

احمدی افزود: در حال حاضر پیگیری‌هایی انجام دادیم تا هزینه دادگاه را پرداخت کنیم. وزارت خارجه هم از نظر اداری بسیار کمک کرده است قرار بود جلسه دادگاه با توجه به تعویق‌هایی که افتاده بود، اردیبهشت ماه برگزار شود، ولی زمان دقیق آن را اطلاع ندارم.

وی درباره ادعای نقض تحریم توسط این استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: ادعای پوچی است که مطرح شده است وی هیچ خرید مستقیمی نداشته تنها یک سفارش داشته است، شرکتی که این سفارش را انجام می‌دهد احتمالاً از آمریکا خریداری کرده و ارتباطی به وی ندارد. شرکتی که این کار را کرده مسئول است مستندات و مدارک برعلیه وی خیلی ضعیف است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها