أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۶۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
برخی مواد غذایی و خوراکی‌های اطرافمان خاصیت ضد درد دارند که در ادامه به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، این قبیل دارو‌های ضد درد اعتیادآور هستند و می‌توانند موجب آسیب جدی به کبد، کلیه‌ها و روده شوند. در همین راستا، طی سالیان اخیر تعداد افرادی که در پی جایگزین‌های طبیعی برای تسکین درد و بهبود شرایط بدن خود هستند، افزایش یافته است. برخی از مواد غذایی دارای خواصی هستند که می‌توانند به بهبود و تسکین درد کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه بیشتر آشنا می‌شویم.

زردچوبه

زردچوبه از گذشته‌های دور برای مبارزه با التهاب، تقویت سمزدایی، ترمیم بافت ها، تسکین درد، و بهبود سلامت کلی بدن مورد استفاده بوده است. زردچوبه به عنوان یک مسکن طبیعی برای کاهش درد مزمن، درد‌های ماهیچه ای، کمر درد، دندان درد، و درد ناشی از آرتریت عمل می‌کند. زردچوبه می‌تواند برای بهبود عطر و طعم غذا‌های مختلف استفاده شود یا به چای، اسموتی، یا آبمیوه‌ها اضافه شود. برای تقویت فراهمی زیستی کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، می‌توانید آن را با فلفل ترکیب کنید.

سیر

سیر از تاریخچه‌ای طولانی برای تسکین درد دندان، عفونت‌های گوش، و درد ناشی از آرتریت برخوردار است. شما با جوشاندن آهسته سه حبه سیر خرد شده در نصف فنجان روغن زیتون به مدت دو دقیقه می‌توانید به سادگی روغن سیر مورد نیاز خود را تهیه کنید. این روغن را می‌توانید از صافی عبور داده و برای دو هفته در یخچال نگهداری کنید. برای تسکین درد مفاصل یا ماهیچه‌های دردناک می‌توانید روغن سیر از پیش گرم شده را به آرامی روی موضع مالش دهید یا دو قطره روغن سیر گرم را در گوش عفونی ریخته تا درد آن تسکین یابد. برای دندان درد می‌توانید خمیری از سیر و اندکی نمک تهیه کرده و روی دندان دردناک قرار دهید.

میخک

میخک یکی دیگر از گزینه‌های طبیعی خوب دیگر برای تسکین درد دندان و لثه است. برای تسکین درد می‌توانید یک میخک را بجوید تا ماده ضد درد قوی آن به نام اوژنول آزاد شود. اگر نمی‌توانید طعم میخک را تحمل کنید، می‌توانید یک چای میخک غلیظ تهیه کنید.

گیلاس

گیلاس گزینه‌ای خوشمزه برای تسکین درد آرتریت، نقرس، یا سردرد‌های مزمن است. گیلاس حاوی سطوح بالا از آنتوسیانین‌ها است که مسئول خواص ضد التهابی و اثر کاهنده درد این میوه هستند. این ترکیبات آنزیم‌هایی که موجب التهاب و درد در بافت می‌شوند را از بین می‌برند.

سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول چند منظوره است. سرکه سیب در بهبود و تسکین سوزش سردل موثر عمل می‌کند. این محصول به عنوان یک قلیایی ساز عمل می‌کند و به بدن در تجزیه چربی و پروتئین به شیوه‌ای کارآمد برای پیشگیری از سوزش سردل کمک می‌کند. اگر به طور معمول پس از وعده‌های غذایی با سوزش سردل مواجه می‌شوید، یک لیوان آب به همراه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را پیش از وعده غذایی بنوشید یا آن را جرعه جرعه پس از وعده غذایی مصرف کنید.

پوست درخت بید سفید

پوست درخت بید سفید در گذشته توسط یونانی‌ها به عنوان محصولی شبیه به یک آسپرین استفاده می‌شد. سالیسین، ترکیب فعال موجود در پوست درخت بید سفید، از خواص کاهنده درد سود می‌برد و می‌تواند اثری مشابه با آسپرین به همراه داشته باشد. پوست درخت بید سفید را می‌توان برای تسکین درد در بخش‌های مختلف بدن از کمر تا مفاصل، ماهیچه ها، سر و دندان‌ها استفاده کرد. پوست درخت بید در اشکال مختلف پودر، چای گیاهی یا کپسول در دسترس است.

آناناس

زمانی که موضوع نفخ مطرح می‌شود، آناناس می‌تواند یکی از گزینه‌های موثر برای مقابله با این شرایط باشد. این میوه سرشار از بروملین است که این آنزیم به گوارش کارآمد پروتئین و همچنین تسکین دستگاه گوارش کمک می‌کند. بخش مرکزی آناناس بیشترین تراکم بروملین را داراست. از این رو، آناناس‌های رسیده انتخاب خوبی هستند، زیرا بخش مرکزی آن‌ها نرم است. همچنین، شمال می‌توانید بخش مرکزی آناناس را به اسموتی یا آبمیوه‌های تازه اضافه کنید.

نعناع بیابانی

از آنجایی که نعناع بیابانی از خواص ضد التهاب و ضد اسپاسم سود می‌برد، نه تنها می‌تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند، بلکه در بهبود اسپاسم‌ها که موجب گرفتگی‌های ماهیچه‌ای می‌شوند نیز موثر عمل می‌کند. شما می‌توانید از روغن اساسی نعناع بیابانی برای ماساژ ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته استفاده کنید که به بهبود گردش خون در پوست کمک کرده و با باز شدن منافذ پوست، احساس گرما و آرامش به ماهیچه‌ها و مفاصل منتقل می‌شود.

ترب کوهی

ترب کوهی از سطوح بالای سولفور برخوردار است که اثر آنتی بیوتیک ارائه می‌کند و به درمان علائم عفونت سینوس کمک می‌کند. نگه داشتن ترب کوهی در دهان تا زمانی که عطر و طعم آن منتشر شود به از بین بردن مخاط در مسیر‌های بینی کمک می‌کند. ریشه ترب کوهی رنده شده بهترین گزینه برای این شرایط است.

با اندکی ترب کوهی رنده شده آغاز کنید و اگر تاثیری به همراه نداشت، مقدار آن را به یک قاشق چایخوری برای قوی‌ترین تاثیر افزایش دهید. پس از پخش شدن عطر و طعم ترب کوهی آن را قورت دهید تا به پاکسازی مخاط در پشت گلو نیز کمک کند. ریشه گیاه ترب کوهی موثرترین گزینه برای درمان عفونت‌های سینوس است.

آب

نوشیدن آب می‌تواند به تسکین درد ناشی از آسیب دیدگی کمک کند. زمانی که بافتی آسیب می‌بیند، جریان خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی به آن دچار اختلال می‌شود. کاهش میزان اکسیژن و مواد مغذی موجب مرگ سلول‌ها می‌شود. بدن برای پاکسازی سلول‌های مرده جریان مایع به این بخش را افزایش می‌دهد که رشد سلول‌های جدید را امکان پذیر می‌کند. پس از آن، جریان اکسیژن و مواد مغذی به بخش آسیب دیده برای بهبود جای زخم استفاده می‌شود و سطح ناکافی آب در بدن می‌تواند در این روند اختلال ایجاد کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها