أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۷۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس‌جمهور محترم خوب است دولت را برای حل مشکل معیشت مردم به‌خط کند، نه اینکه معاون اولش به جای التیام‌بخشی، به زخم مردم نمک بپاشد و بگوید نمی‌توانیم بیش از این نظارت کنیم!
به گزارش پایگاه 598، حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه یک‌شنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان و جوانان روحانی با تأکید بر حضور نسل جوان در صحنه مشارکت فعال‌تر و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های استفاده‌نشده از اصول مترقی قانون اساسی، گفت: حضور نسل جوان و تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های استفاده‌نشده قانون اساسی راه‌حل مشکلات است و قانون اساسی ما ظرفیت‌های بالایی دارد که یکی از آنها اصل 59 است که می‌گوید اگر در یک مسئله مهم فرهنگی، اجتماعی یا سیاست خارجی، اختلاف نظر داریم، می‌توانیم پای صندوق آرا برویم تا مردم نظر دهند. طبق این اصل و در مسائل اساسی نمایندگان ملت در مجلس می‌توانند تصمیم بگیرند تا موضوع به رأی عمومی گذاشته شود و مشکل حل شود.

در بحبوحه گرانی‌های افسارگسیخته، رکود عمیق و بیکاری روزافزون، رئیس‌جمهور با چه انگیزه‌ای از رفراندوم می‌گوید؟ در چنین شرایطی رفراندوم چه گرهی از مشکلات مردم را می‌گشاید؟ خوب است ایشان به جای این تئوری‌بافی‌ها که برایشان در حکم بمب صوتی و نارنجک دودزا برای پوشاندن ناکارآمدی عمل می‌کند، دولت را برای حل مشکل معیشت مردم به‌خط کند، نه اینکه معاون اولش به جای التیام‌بخشی، به زخم مردم نمک بپاشد و بگوید نمی‌توانیم بیش از این نظارت کنیم! مردم که در اثر سوءمدیریت دولت و گره زدن حیات و مماتشان به برجام توسط رئیس‌جمهور، با تورم 128 درصدی مسکن و بیکاری و گرانی پی‌در‌پی کالاهای اساسی مواجه‌اند، سرشان با رفراندوم گرم نمی‌شود. جالب است که رئیس‌جمهور مصداق و مقصود خود از رفراندوم در موضوعات فرهنگی و اجتماعی را بیان نمی‌کند و تنها کلی‌گویی می‌کند. اما در حوزه سیاست خارجی، عیان و آشکار است که با وجود امتیازدهی و دیپلماسی انفعالی دولت آقای روحانی، حریف گستاخ‌تر و زیاده‌خواه‌تر شد و روز به روز علی‌رغم اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی ایران، با بدعهدی تعهداتش را زیر پا گذاشت و بر تحریم و تهدید افزود. خود رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد دولت در حوزه سیاست خارجی بارها بر بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا تصریح کرده‌اند. رئیس‌جمهوری که مذاکره با آمریکا را دیوانگی خوانده و این گزاره امروز برای آحاد ملت قابل درک است، عقلانی است که از رفراندوم در سیاست خارجی صحبت کند؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها که تعداد آن قبل از فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم 100عدد بوده به 2600 عدد رسیده است، گفت: اقدامات مؤثری در دولت یازدهم انجام گرفته که کمتر برای مردم تبیین شده است. اینکه در استان‌های شمال‌غرب ایران و آذربایجان غربی، سیل نتوانست خسارت بزند، به خاطر لایروبی‌های عظیمی بود که در دریاچه ارومیه انجام می‌شد و برنامه‌ریزی‌هایی بود که برای هدف دیگری انجام می‌شد اما در سیلاب به ما کمک کرد. سدها در سیلاب اخیر مانع تخریب گسترده شدند و 70 میلیارد متر مکعب آب را مهار کردند که اگر این سدها نبود معلوم نبود بر سر خوزستان چه می‌آمد.

روحانی با بیان اینکه در خوزستان با پیشگیری موفق شدیم سیل را مهار و کنترل کنیم، گفت: در گلستان نیز زهکشی‌ها در 20 هزار هکتار در اراضی استان به منزله کانال و سد عمل کردند و به عاملی برای کمک به مردم تبدیل شدند و اینها کارهای بزرگی است که انجام شده، اما کمتر در مورد آن صحبت شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کارهای بزرگی که در روستاها انجام شده، کمتر دیده می‌شود، اظهار داشت: طی دو سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی ایجاد شده، بیش از 9500 روستا دارای آب آشامیدنی سالم شده، تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور دارای برق شدند و سالانه سه‌هزار روستا به شبکه گاز وصل می‌شوند.

رئیس‌جمهور افزود: تقریباً هر روز 10 روستا به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود و امروز با توسعه فضای مجازی روستاییان ما کالاهای تولیدی خود را در کشورهای مختلف جهان به فروش می‌رسانند و بوم‌گردی را در فضای مجازی توسعه دادند و این یک تحول اساسی بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم پایان دوره تحصیل در دانشگاه فقط یک برگ کاغذ به معنی لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری نباشد، پایان دوره تحصیلی باید توأم با مهارت، در یک رشته باشد و این شدنی است. دانشگاه‌های ما باید فضا را برای این هدف متحول کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها