يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۷۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که طرح‌های توسعه‌ای بنادر کشور بدون توقف در حال اجراست از پرترافیک بودن بنادر خبر داد و گفت: تا ۲ ماه آینده ۱۲ دستگاه ار تی جی به مجموعه امکانات بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد راستاد اظهار کرد:‌ با وجود تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است. این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.

وی با اعلام اینکه  بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد.

وی با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به بخش بیمه کشتی‌ها از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود، تصریح کرد: هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، از این رو هزینه ارزی این کشتی‌ها را 5 درصد در نظر گرفته ایم. این درخواست در جلسات هیئت عامل تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به این‌که توسعه ترمینال شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجراست و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: تجهیز و تکمیل ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی در حال انجام بوده و سیاست سازمان بنادر کماکان بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.

راستاد با بیان این‌که اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد از اضافه شدن 12 دستگاه آر تی جی (جرثقیل دروازه ای محوطه کانتینر) به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر تمام طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجراست.

وی تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه‌های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که 2400 هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها