أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۷۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
افشاگری محمدرضا جهان بیگلری؛
این اقتصاددان گفت: آقای روحانی این شرایط را فرصت مناسبی یافتند برای افزایش قدرت سیاسی در تصمیمات آینده کشور! هیچ کشوری درجهان را نمی‌توانیم بیابیم که یکنفر رئیس جمهور برای کل کشور تصمیم گیر باشد و مجلس و قوه قضاییه دخالتی نداشته باشند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمدرضا جهان بیگلری اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» با اشاره به اظهارات دیروز رئیس جمهور گفت: دکتر روحانی که دیروز میزبان جمعی از علما بود، در سخنرانی خود عنوان کرده برای مدیریت بهتر، شرایط نیازمند تمرکز قدرت در دولت و تصمیم گیری است و تقاضای افزایش قدرت بدون دخالت سایر قوا را داشته است!

این اقتصاددان بیان کرد: متاسفانه در وضعیت حاضر که تمامی مسئولین می‌بایست حداکثر همت برای برون رفت از رکود اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم را جزء اهم برنامه های اجرایی مد نظر داشته باشند، آقای روحانی این شرایط را فرصت مناسبی یافتند برای افزایش قدرت سیاسی در تصمیمات آینده کشور! هیچ کشوری درجهان را نمی‌توانیم  بیابیم که یکنفر رئیس جمهور برای کل کشور تصمیم گیر باشد و مجلس و قوه قضاییه دخالتی نداشته باشند.

جهان بیگلری با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور گفت: در بدترین شرایط جنگی هم اقتصاد کشور نمی‌بایست با این سرعت به این تورم می‌رسید. در حال حاضر شاهد سبقت کالاهای اساسی داخلی وخارجی و حداقل نیازهای معیشتی مردم حتی از افزایش نرخ ارز هستیم که این بسیار غیر معقول است.

وی گفت: بنا به گفته تجار همسایه و اعلام آمادگی آنها برای تامین کالاهای اساسی کشور، واردات گوشت از ترکیه با نرخ ارز آزاد به قیمت پنجاه و پنج هزار تومان تحویل در ایران و کشورهای همسایه دیگر با قیمتهای زیر چهل هزار تومان امکانپذیر است. قیمت خودروهای داخلی وخارجی چندین برابر قیمتهای فروش کارخانه ها هستند. قیمتهای مسکن ساخته شده بی دلیل به چندین برابر نسبت به سال گذشته رسیده است و تولیدات داخلی نیز شامل تورم چندین برابری شده اند، دولت چه دلیل و توضیحی  برای  این  شرایط دارد؟

عضو  اتاق بازرگانی بیان کرد: دکتر روحانی و تیم اقتصادی‌شان گویا از بوجود آمدن این شرایط خرسند هستند. دکتر نهاوندیان طلبه جوانی بود که بعد از رفتن به آمریکا به یکباره بعنوان اقتصاددان در مجموعه دولت شناخته شد و در پست‌های اقتصادی وزارت بازرگانی و معاونت اقتصادی شورای امنیت ملی حضور یافته و از بدنه دولت به بخش خصوصی راه یافت. شخصی که حتی برای مدت کوتاه هم یک شرکت خصوصی را اداره نکرده و نسبت درآمد و هزینه را نمی‌تواند درک کند، چون همیشه حقوق خود را از بودجه‌های دولت سرموقع دریافت کرده و از شرایط کنترل بحران اقتصادی کوچکترین اطلاعی ندارد.

جهان بیگلری درباره نوبخت نیز گفت: او نیز مثل نهاوندیان برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد و نخواهد توانست مدیریت بحران اقتصادی را به عهده بگیرد. برادران نیلی هم همین گونه هستند، اگرچه مسعود نیلی تئوریسن اصلی دولت روحانی در حوزه اقتصاد بود که چند ماه پیش استعفا داد اما برادرش همچنان در تیم اصلی است. فرهاد نیلی نماینده ایران بانک جهانی است که با نفوذ برادرش،‌ مسئول اصلاح نظام اقتصادی با تکیه بر دیکته نوشته شده کارشناسان صندوق بین المللی پول در کشور است و قرار است نظام اقتصادی کشور را به سمت تک رقمی شدن ارز و حذف چند صفر از پول ملی همزمان با اصلاحات نظام بانکی ، مالیاتی با هدف کنترل نقدینگی در کشور هدایت کند، آرزویی که دولت از زمان روی کار آمدن بدنبال  تحقق آن بود.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: چقدر این اصلاحات در این شرایط میتواند بنفع  اقتصادکشور و ملت باشد؟ بهتر است تیم اقتصادی دولت جوابگو باشند! آقای دکتر روحانی و تیم اقتصادیشان بهتر است بیشتر برای اقتصاد کشور وقت بگذارند و فعالین اقتصادی را که سرمایه و یک عمر تلاششان که در راستای اقتدار اقتصاد کشور ایجاد شده و  در چند سال اخیر همانند شمع با ریختن اشکهایشان درحال آب شدن است را ببینند و درک کنند که اجرای اصلاحات با این شکل مناسب خواهد بود؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها