أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۷۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
نخست‌‌وزیر عراق اعلام کرد این کشور به زودی هیأت‌هایی را بر ای میانجیگری به تهران و واشنگتن اعزام خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت:
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد، با بیان اینکه هیچ گروهی در عراق خواستار جنگ میان ایران و آمریکا نیست، از اعزام هیأت‌هایی به تهران و واشنگتن برای «کاهش بحران» خبر داد و گفت که عراق در بین طوفان میان ایران و آمریکا قرار گرفته است.

به نوشته پایگاه السومریه نیوز، عبدالمهدی گفت: عراق اقدام به برقراری کانال‌های ارتباطی در سطح بالا با ایران و آمریکا کرده و در مرحله فرستادن نامه‌هایی به طرفین هستیم و می‌خواهیم فتیله بحران را پایین بکشیم و دیدگاه ما برای حل بحران در منطقه به دیدگاه اروپایی‌ها بسیار نزدیک است.

او با بیان اینکه منافع برخی بحرانی کردن اوضاع منطقه است، تأکید کرد که مسئولان ایرانی و آمریکایی به دولت عراق گفته‌اند تمایلی برای ورود به جنگ ندارند.

عبدالمهدی همچنین گفت که در صورت بسته شدن تنگه هرمز، عراق جایگزین‌های استراتژیک خود را برای صادرات نفت دارد و در این خصوص با منطقه کردستان عراق و ترکیه همکاری خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه افزود که در سفر فردای خویش به کویت در خصوص همکاری‌های دو جانبه برای کاهش بحران در منطقه رایزنی خواهد کرد و بغداد هر کاری را برای حفظ امنیت مردم عراق انجام می‌دهد و نقش مهمی در حل و فصل بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای ایفا می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها