أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۶۸۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۴۳     ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های آسیایی خود فردا (پنجشنبه) به پاکستان سفر می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های آسیایی خود فردا (پنجشنبه) به پاکستان سفر می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر همتای پاکستانی خود با سایر مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه پیگیری توافقات اخیر روسای دو کشور و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

ظریف در هفته‌ای که گذشت به ترکمنستان، هندوستان، ژاپن و چین سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق‌آباد و از آنجا به دهلی‌نو سفر کرد و در سومین مقصد این سفر به توکیو و از آنجا هم به پکن رفت. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان این سفر با بیان اینکه سفر بسیار خوبی بود، گفت: با شرکای بسیار مهم ایران و با یکی از همسایگان مهم خود، ترکمنستان، گفتگو‌های بسیار خوبی داشتیم، با آقای رئیس جمهور (قربانقلی بردی محمداف) زمینه برای پیشرفت روابط در همه زمینه‌ها فراهم شد.

وی درباره سفرش به دهلی‌نو افزود: در هند که یکی از شرکای اصلی ماست و ارتباطات تجاری خیلی خوبی با هند داریم و یک سازوکار ویژه مالی داریم و گفتگو‌های خوبی با وزیر خارجه داشتم و برای وزیر خارجه دلایل اقدامات ایران را توضیح دادم که از طرف آن‌ها قابل درک بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همانطور که در اخبار شنیدید، الان دولت در حال انتقال است و انتخابات در هند است و قرار شد تصمیمی را که درباره عدم خرید موقتی نفت از ایران گرفتند، بعد از تشکیل دولت که در هفته‌های آینده خواهد بود، مورد تجدیدنظر قرار دهند و تصمیم نهایی را براساس ضوابط خودشان که از مهمترین آن‌ها امنیت انرژی هند است و ایران به عنوان یکی از شرکای اصلی و قابل اعتماد انرژی هند است، اتخاذ کنند.

ظریف درباره سفرش به ژاپن هم گفت: این سفر برای گفتگو با وزیر خارجه بود که ایشان خواسته بودند با هم گفتگو داشته باشیم در این سفر فرصتی شد با آقای شینزو آبه دیدار کنیم، هم دیدگاه‌های ایران منتقل شد و هم راهکار خروج از وضعیت کنونی که یک اقدام عملی است، توسط شرکای ما و اعضای باقیمانده برجام را با ایشان مطرح کردیم.

وی بیان کرد: گفت‌وگوی بسیار محتوایی و جدی با نخست‌وزیر ژاپن داشتیم و توجه مقامات عالی ژاپن به روابط ایران و اهتمام آن‌ها به این موضوع از طرف آن‌ها مورد تأکید قرار گرفت و فکر می‌کنم بتوانیم برای آینده کار جدی‌تری در این زمینه داشته باشیم.
 
منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها