أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۸۱۵
زمان انتشار: ۲۳:۱۱     ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
فرافکنی‌ها تمامی ندارد؛
روحانی چاره‌ای ندارد مگر چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ی مظلوم‌نمایی‌های غیرقابل باور! او که در عین ناباوری چندی پیش از عدم اختیارات لازم برای کار سخن گفته بود امروز معتقد است که تریبون ندارد و آمارهای خدمات دولت منتشر نمی‌شود!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، وضعیت کشور این اواخر به جایی رسیده است که رییس‌جمهور برای کم‌کردن فشار روانی از روی خود و کابینه‌اش در افتتاح طرح آب رسانی به روستاها مدعی شده است که عده‌ای از عمد نمی‌خواهند آمارها و خدمات را اطلاع رسانی کنند تا بگویند در این دولت کار نمی‌شود! او در ادامه گفته است که دولت از صداوسیما تبلیغ نمی‌شود و تنها یک روزنامه دارد! 

رجانیوز در ادامه نوشت: حسن روحانی این روزها به قدری در مظان اتهام بوده که برای رد ناکارآمدی دولت دست به دامان مظلوم‌نمایی‌های غیرقابل باور شده است. او در سفری که اخیرا برای افتتاح طرح توسعه منابع آبی و خاکی به استان آذربایجان غربی داشته طی سخنانی گفته است:

«بعضی‌ها احساسشان این است که اگر این آمار و ارقام را بگویند، دولت تقویت می‌شود. عده‌ای برایشان سخت است این آمار را بگویند زیرا اگر این کار را بکنند آن‌وقت چطوری می‌خواهند بگویند این دولت کار نمی‌کند و چطور می‌توانند علیه این دولت تبلیغ کنند.»
نکته اولی که باید گفت این است که طرح آبرسانی به مناطق محروم از خدمات دولتی، که وظیفه‌ی روشن هر دولتی بوده و چیزی نیست که بشود با آن میزان کارآمدی را سنجید. که البته با تدقیق در آمارها مشخص می‌شود که اکثرا این گونه خدمات در دولت‌های پیشین انجام شده است و دولت روحانی کمترین میزان عملکرد مثبت در این نوع خدمات را داراست. 
 
از طرفی دیگر طرح‌های زیادی در این دولت به علت ناکارآمدی و سیاست‌گذاری غلط تعطیل شد که مستقیما به معیشت و زندگی مردم مربوط می‌شد؛ مثل طرح مسکن مهر که در دولت قبل به یک امید برای مردم بدل شده بود و نوید خانه‌دار شدن را به عموم مردم ایران می‌داد. طرحی که از طرف دولتی‌های سرمایه‌دار «مزخرف» نامیده شد و چندسال به حالت تعطیلی درآمد.
 
لازم به ذکر است که میزان تورم، قیمت گوشت، مایحتاج خوراکی و پوشاکی مردم، ارز، سکه و خودرو در دولت حسن روحانی جوری سر به فلک کشید که تصور آن برای مردم هم سخت بود. 
 
بنابراین باید به حسن روحانی گفت که آمارهای مرتبط به معیشت مردم نشان ‌می‌دهد که دولت دوازدهم علی‌رغم اختیارات گسترده، یک فاجعه‌ی تمام عیار را رقم زده است. روحانی احتمالا توقعش از رسانه‌ها تغییر آمارهاست نه انتشار درست آن‌ها!
 
روحانی در ادامه سخنان خود در آذربایجان غربی اما یک حماسه‌ی تازه می‌آفریند. او در مقابل دوربین‌ها می‌گوید:
« دولت وسیله تبلیغاتی و صداوسیما که ندارد؛ یک روزنامه دارد و یک خبرگزاری که آن خبرگزاری هم مدعی است برای نظام کار می‌کند نه دولت. کل امکانات تبلیغی ما در این حد است.»
روحانی معتقد است که از صداوسیما استفاده نکرده و تنها یک روزنامه دارد؛ او حتی خبرگزاری دولت را هم برای نظام می‌داند نه دولت! 
 
این صحبت‌ها در حالی بیان شده‌اند که بر هیچ‌کس پوشیده نیست که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان از ابتدای روی‌کار آمدن روحانی، پایگاهی شده‌اند برای هجمه علیه منتقدان دولت و توجیه اقدامات اشتباه حسن روحانی و اعضای کابینه‌اش! 
 
حسن روحانی نیز خود بهتر از همه می‌داند که لشکر رسانه‌ای او در فضای مجازی و روی دکه‌ها چگونه مسیر را برای اقدامات تجدیدنظرطلبانه‌ی او هموار می‌کنند. پمپاژ رسانه‌ای ایده‌ی مذاکره با آمریکا و حمله به دلواپسان تنها دو نمونه از هزاران موردِ حمایت رسانه‌ها از روحانی بوده است.
 
نکته مهم دیگر ادعای روحانی در مورد نداشتن تریبون تبلیغاتی در صداوسیماست. یک بررسی ساده نشان می‌دهد از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه 1397، شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی از جمله شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی و استانی حدود 11هزار ساعت برنامه‌ برای انعکاس فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف روی آنتن برده‌اند که این میزان بیش از دو برابر زمانی است که در کل سال 96 به اهالی پاستور اختصاص داده شده بود.
 
به گزارش جام جم، معاونت سیاسی با برخورداری از بخش‌هایی مانند خبرگزاری صداوسیما، شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، پخش اخبار سیما، پخش اخبار صدا، برنامه‌های سیاسی، اخبار استان‌ها، اخبار خارج از کشور و اخبار مکتوب، یکی از بخش‌های پرترافیک رسانه ملی از نظر تعامل با رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت و مسؤولان دولتی است. در یک نگاه کلی، این ارتباط و تعامل مستمر از ابتدای فروردین تا پایان دی سال 1397 عددی معادل 515 هزار و 749 دقیقه و به عبارتی 8595‌ساعت را نشان می‌دهد.
 
اگر بخواهیم نگاهی آماری‌تر و دقیق‌تر به تعامل معاونت سیاسی با دولت بیفکنیم به این صورت بیان می‌شود. در ده ماه یادشده، بخش‌های تولیدی اخبار در معاونت سیاسی شامل ادارات کل اخبار داخلی، خارجی و باشگاه خبرنگاران جوان در مجموع 69 هزار و 752 مورد خبر مکتوب، معادل 107 هزار و 694 دقیقه، 4573 گزارش خبری تلویزیونی معادل 11 هزار و 672 دقیقه و 1796 مورد گزارش رادیویی، معادل 3252 دقیقه از اخبار و فعالیت‌های دولت تولید کرده‌اند.
 
 در این مدت پخش اخبار سیما به تعداد 32هزار و 928 بار، اخبار، گزارش‌های خبری و تولیدی، گفت‌وگو، ارتباط زنده و تفسیر و برنامه‌های سیاسی را معادل 27 هزار و 463‌دقیقه انعکاس تصویری داده است. این رقم در پخش اخبار صدا با همین قالب‌های خبری 34هزار و 34 مرتبه و معادل 28 هزار و 959 دقیقه را نشان می‌دهد.
(برای خواندن گزارش کامل میزان استفاده دولت از صداوسیما اینجا کلیک کنید)
 
با این اوصاف رییس جمهور دقیقا از کدام صداوسیما سخن می‌گوید که در آن دولت تریبون تبلیغاتی و بستری برای آماردهی ندارد؟ آمارها نشان می‌دهد که تنها در 10 ماه سال 97 دولت 11 هزارساعت برنامه داشته است و این عدد و رقمی نیست که از خاطر هیچ‌کس رفته باشد! 
 
همانطور که ابتدای گزارش گفته شد، روحانی چاره‌ای ندارد مگر چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ی مظلوم‌نمایی‌های غیرقابل باور! او که در عین ناباوری چندی پیش از عدم اختیارات لازم برای کار سخن گفته بود امروز معتقد است که تریبون ندارد و آمارهای خدمات دولت منتشر نمی‌شود!
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها