يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۸۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
داستان پرحاشیه افزایش حقوق و عدم افزایش حقوق این بار گریبان دانشجو معلمان را گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار اجتماعی خبر فوری، داستان پرحاشیه حقوق معلمان هر چند وقت یک بار با اتفاقی سر زبان‌ها می‌افتد، یکبار رسانه‌ها پیگیر حقوق پایین آنها می‌شوند و یکبار پیگیر عدم افزایش به موقع حقوق آنهایی که خودشان را به نوعی کارمند دولت می‌دانند. روایت ما اینبار اما کمی متفاوت است و به موضوعی عجیب اختصاص دارد، موضوعی که هنوز هیچکس پاسخی برای آن ارائه نکرده است.

حدود ۴۵ هزار دانشجو معلم درحال تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان کل کشور هستند، آن‌ها با حقوقی حدود ۸۰۰ هزار تومان در مدارس سراسر کشور به تدریس مشغول هستند که البته به تمامی پرداخت نمی شود اما این ماه فیش‌های حقوقی، کفاف یک کرایه تاکسی را هم نمی‌دهد. یکی از مخاطبان خبر فوری در مشهد که خودش دانشجو معلم است و نخواسته که نامش فاش شود، گفت: هر ماه حدود ۴۵درصد از حقوق این افراد اگر متقاضی خوابگاه و ۲۵درصد به صورت کلی کم می‌شود که این خود قانونی عجیب است.

او می‌گوید این ماه اما دانشجو معلمان با اتفاق عجیبی روبه رو شدند. آن‌ها هنگامی که فیش حقوقی خود را مشاهده کردند، با رقم هایی نظیر هزار تومان و دو هزارتومان نوشته شده بود.

داستان ۴۰۰ هزار تومان پرحاشیه
ماجرا از این قرار است که حقوق دانشجو معلمان در ابتدا قرار نبوده که افزایش پیدا کند، اما ماه گذشته طی مصوب همگانی دولت حدود ۴۰۰هزار تومان به حقوق این افراد اضافه شده است. چند روز بعد از افزایش حقوق اما دانشجو معلمان مطلع می‌شوند که افزایش حقوقی در میان نیست و حتی قرار است این پول از حسابشان کسر شود.

دبیر شورای صنفی فرهنگیان مشهد در این باره می‌گوید: ما با افراد زیادی ارتباط گرفتیم و با نمایندگان زیادی گفت‌وگو کردیم تا بتوانیم به آن‌ها را قانع کنیم که ماهم به نوعی کارمند دولت هستیم و این عدم افزایش حقوق منطقی نیست. محسن اخلاصی، همچنین نامه نگاری به حاجی بابایی و لاریجانی به عنوان نمایندگان مجلس را تایید می‌کند.

سرانجام اما هفته گذشته، وزیر آموزش و پرورش با حضور در مجلس قانع می‌شود که حقوق دانشجو معلمان هم شامل افزایش ۴۰۰ هزار تومانی شود اما از آنجایی که طبق قانون کار باید این افزایش حقوق در ۱۱ ماه اتفاق بیفتد باید قانونا در ماه بعدی ( اردیبهشت) دیگر افزایشی صورت نگیرد و همان ۸۰۰ با احتساب ۲۵ و ۴۵ درصد کسری به حساب دانشجو معلمان واریز شود.

اخلاصی می‌گوید: این واریزی‌ها نشان می‌دهد که اینها حقوق ما را ۸۰۰ در نظر گرفتند، با احتساب پول خوابگاه می‌شود حدود ۴۰۰، اینها ۴۰۰ تومانی که ماه پیش به عنوان اضافه حقوق ریختند را کم کردند، یعنی نه تنها اضافه حقوقی در میان نبوده بلکه اضافه ماه پیش هم کم شده است.

وی تاکید می‌کند: این اتفاق به این دلیل رخداده که تنها چند روز پیش وزیر پذیرفته که حقوق افزایش پیدا کند اما فیش حقوقی در تاریخ پانزدهم هرماه صادر می‌شود.

وی که با بیشتر فعالان صنفی در ارتباط است، می‌گوید: این مشکل همگانی است و فقط مختص مشهد نیست و گریبان تمام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را گرفته است.

او می‌گوید به آنها وعده داده شده که این ۴۰۰ هزارتومان به حسابشان برمی‌گردد اما زمان آن مشخص نیست.

اکنون باید دید وزارت آموزش پرورش و مسئولین دانشگاه فرهنگیان بابت این اتفاق رخداده چه توضیحی دارند و چه زمان قرار است این ۴۰۰ هزارتومان به حقوق افراد باز گردد. شما هم اگر دانشجو معلم هستید و تجربه مشابه دارید برای ما بنویسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها