يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۸۹۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
امام جمعه همدان با بیان اینکه فتح خرمشهرها با احیای تفکر انقلابی شدنی است، گفت: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، هنوز هم هست، فقط نگاه برخی نسبت به این موضوع تغییر کرده که با اصلاح آن، این خرمشهرها هم فتح خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: باید از شب‌های قدر بیشترین بهره را ببریم زیرا بهترین شرایط برای توبه و نزدیکی به خدای متعال مهیا شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به بخشش گناهان در این شب نوید داده است گفت: در شب‌های قدر باب توبه برای تمام بندگان باز است و کسی که از این موقعیت استفاده نکند، جز خسران عایدی ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر دست ما در دست پروردگار بزرگ باشد به بیراهه نمی‌رویم افزود: خداوند متعال حجت‌هایش را تمام کرده و درب بهانه را بسته است اما با این وجود درب توبه را باز کرده تا از این فرصت برای نزدیک شدن به او استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات آمده است خداوند متعال هر روز ملائکه‌ای دارد که هر روز و شب مردم را به سوی او دعوت می‌کند گفت: پروردگار عزیز در بخشش‌ حق‌ خود سخت‌گیر نیست اما رعایت حق‌الناس موضوعی است که تا خود فرد راضی نباشد خدا نیز از آن نمی‌گذرد.

 مراسم شب قدر به کمیت نیست بلکه به کیفیت ارتباط با خداست

شعبانی با اشاره به اینکه مراسم شب قدر به کمیت نیست بلکه به کیفیت ارتباط با خداست، افزود: اسلام دین کیفیت‌هاست، ممکن است کسی با چند کلام ارتباط با خدا به آن چه می‌خواهد دست یابد و فردی از شب تا صبح بیدار بماند اما نتواند ارتباط لازم را بگیرد.

وی تفکر را پایه ارتباط با خدای متعال دانست و ادامه داد: در شب‌های قدر باید نسبت به گسترش و تقویت مجالس معرفت و علم اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ابتدا باید دید چه تفکری باعث سقوط خرمشهر شد و چه عاملی آن را آزاد کرد؟

 نگاه بنی‌صدر به دست غرب باعث سقوط خرمشهر شد

وی نگاه بنی‌صدر به دست غرب را باعث سقوط خرمشهر دانست و اظهار کرد: وجود نیروهای انقلابی، معتقد به شعار «ما می‌توانیم» و ولایتمدار باعث شد خرمشهر با دست خالی آزاد شود.

شعبانی با بیان اینکه خودباوری و توکل به خدا خرمشهر را آزاد کرد،‌ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری،‌ خرمشهرها را در پیش داریم و راه آزادسازی آن نیز در احیای تفکر انقلابی و جهادی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز در برخی عرصه‌ها دچار سقوط هستیم مانند وضعیت اقتصادی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد نجات یابد، از مفاسد اقتصادی و مشکلات فرهنگی نجات یابیم باید تفکری که خرمشهر را آزاد کرد را احیا کنیم.

احیای تفکر انقلابی عامل نجات کشور از دست مدیران تنبل و اشراف‌زده

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سنت‌های الهی ثابت است و تغییر نمی‌کند، افزود: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد هنوز هم هست، فقط نگاه برخی نسبت به این موضوع تغییر کرده که با اصلاح آن خرمشهرهای دیگر نیز فتح خواهد شد.

وی احیای تفکر انقلابی را عامل نجات کشور از دست مدیران تنبل و اشراف‌زده دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم یک دولت جوان و با انگیزه روی کار آید زیرا مسوولی که انگیزه نداشته باشد حتی اگر باتجربه باشد نمی‌تواند کارساز باشد.

شعبانی با بیان اینکه اگر نگاهمان به خدای فاتح خرمشهر باشد پیروزیم، افزود: این نگاه باید در همه مسائل از زندگی شخصی و خانوادگی گرفته تا مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جاری و ساری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در نظام اسلامی دستاوردهای بسیاری برای کشور و مردم حاصل شده است گفت: مقایسه قبل از انقلاب و بعد از آن به لحاظ پیشرفت‌ها غیر قابل مقایسه است اما این موضوع به معنای این نیست که مردم مطالبه‌گری نکنند.

مطالبه‌گری به معنای تخریب هیچ مسوولی نیست

امام جمعه همدان خطبه‌های نماز جمعه را جای مطالبه‌گری دانست و اظهار کرد: مطالبه‌گری در این مکان مقدس به معنای تخریب هیچ مسوولی نیست، ضمن اینکه «مسوول» یعنی کسی که باید مورد سوال قرار گیرد بنابراین باید پاسخگو باشد.

وی بیان موضوعات را از باب دلسوزی و تذکر به منظور حل مشکلات عنوان کرد و تأکید کرد: فضای جامعه باید فضای مطالبه‌گری باشد.

مردم از عملکرد مجلس دهم رضایت ندارند

شعبانی با اشاره به اینکه مجلس محل قانون‌گزاری است و شئون اجتماعی ـ سیاسی و نظارت بر عملکرد مسوولان در دست مجلس است گفت: با تشکر از آن دسته از نمایندگانی که در مسیر حل مشکلات مردم دغدغه‌مند بودند و برای احقاق حق ملت فریاد زده‌اند، اما در مجموع مردم از عملکرد مجلس دهم رضایت ندارند.

وی با طرح چند سوال از مجموعه نمایندگان مجلس گفت: در بحث مبارزه با فساد چه کردید؟ کدام قانون را مصوب کردید که جلوی مفاسد را بگیرد؟ کدام قانون را تصویب کردید جلوی بی بند و باری اقتصادی را بگیرد؟ چقدر نظارت کردید و به مسوولان تذکر دادید؟

امام جمعه همدان با گلایه از وجود صف‌های طولانی توزیع اقلام اساسی مردم اظهار کرد: این اتفاق در شان این ملت نیست، چرا باید بعد از 40 سال مردم برای دریافت اقلام اساسی صف بایستند؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ضمن اینکه عملکرد مسوولان در این زمینه قابل نقد است، شما به عنوان وکیل مردم چه تذکری به دولت داده‌اید و چه نظارتی بر عملکرد مسوولان داشتید؟

شعبانی ادامه داد: اگر نتوانیم اقلام اساسی را مورد نیاز مردم را به درستی و در شان مردم توزیع کنیم این چه مدیریتی است؟

 مطالبه‌گری ما از تمام مسوولان فارغ از جریان سیاسی است/ برخی جریانات سیاسی در استان دنبال سهم‌خواهی هستند

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری ما از تمام مسوولان فارغ از جریان سیاسی است تأکید کرد: هر جریانی که به مردم خدمت کند مورد حمایت ماست.

امام جمعه همدان با انتقاد از حذف ارز 4200 هزار تومانی از اقلام مورد نیاز مردم از یک سو و هزینه آن برای واردات برخی اقلام غیراساسی از سوی دیگر گفت: نمایندگان باید جلوی این اتفاقات را بگیرند.

وی در ادامه سخنانش خواستار استفاده از علما و روحانیون در مجالس شد و تأکید کرد: این مهم باید در تمام مجالس به ویژه شب‌های قدر جدی گرفته شود در صورتی که متأسفانه شاهد کمرنگ شدن بهره‌مندی از ظرفیت سخنرانی علما و روحانیون هستیم.

شعبانی با تأکید بر لزوم کمک مالی به حوزه‌های علمیه گفت: این مراکز دینی تاثیرگذار که هزار سال است اسلام را برای مردم حفظ کرده‌اند به لحاظ مالی در مضیقه هستند و نیازمند حمایت‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از جریانات سیاسی در استان دنبال سهم‌خواهی هستند که باید جلوی این اتفاق نیز گرفته شود، بر لزوم ساده‌زیستی مسوولان تأکید کرد و در پایان توجه به حفظ محیط زیست را اولویت اساسی در استان دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها