يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۸۹۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل گفت: سوم خرداد متعلق به نسل خاصی نبوده و این روز بزرگ روز آزادی تمام بشریت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام نجات فیاضی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه آزادی خرمشهر نتیجه ایمان، وحدت و بصیرت دینی بود، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر تمرین تلاش و از جان گذشتگی برای تحقق سایر آزادی‌ها بود.

به گفته وی چنانچه آزادسازی خرمشهر شکل نمی‌گرفت تصور پیروزی‌های بعدی در دوران دفاع مقدس و سایر پیروزی‌های غرورآفرین بعد از آن سخت‌تر از گذشته می‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل ادامه داد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق، یمن، سوریه و لبنان نشأت گرفته از واقعه سوم خرداد و روحیه ایثار موجود در چنین روزهایی است.

فیاضی با بیان اینکه خرمشهر به عنوان یکی از حساس‌ترین مناطق کشور در حدود 19 ماه در دست اشغال‌گران بعث صدام بود اما اراده الهی و رهبری عالمانه امام راحل(ره) در کنار سربازان گمنام و سلحشور انقلاب باعث برهم چیده شدن هیمنه بزرگ شیاطین جهانی شد.

وی در ادامه به فرا رسیدن شب‌های پر برکت قدر و فضیلت‌های بی‌شمار این شب نیز اشاره کرد و افزود: در روایات بر نزول ملائک به زمین و استجابت دعاها در شب قدر تاکید شده و باید زمینه بهره بردن از فیوضات این شب که از هزاران ماه نیز برتر است، فراهم شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها