أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۶۹۰۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۰     ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: کار بدی که در این رابطه انجام شده این است که افرادی که متخصص محیط زیست هستند باید بتوانند تشخیص دهند که عکس پلنگ متعلق به منطقه یاد شده نبوده است و آنها در این تشخیص اشتباه کرده اند.
به گزارش پایگاه 598، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا به علت آنچه سهل انگاری در انجام وظیفه و تشخیص نادرست در شناسایی عکس موهوم پلنگ نام گرفت، از مسئولیت خود کنار گذاشته شد.


سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : رئیس اداره محیط زیست فسا در موضوع تشخیص درستی عکس پلنگ منتسب به منطقه میان جنگل فسا سهل انگاری کرده و این عکس را که متعلق به مناطقی از آفریقا بود به اسم میان جنگل فسا منتشر کرد.

وی ادامه داد: با او و همه کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد اداری شده است.

محمودی اضافه کرد: کار بدی که در این رابطه انجام شده این است که افرادی که متخصص محیط زیست هستند باید بتوانند تشخیص دهند که عکس پلنگ متعلق به منطقه یاد شده نبوده است و آنها در این تشخیص اشتباه کرده اند.

وی بیان کرد: برخوردی که با رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا شده دقیقا متناسب با تخلف اداری است که رخ داده ضمن آنکه عکاس این عکس نیز به اشتباه خود اعتراف و از مردم عذر خواهی کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: هر چند پلنگ ایرانی با پلنگ آفریقایی تفاوت چندانی از نظر شکل ظاهری ندارند اما افراد متخصص در حوزه محیط زیست باید بتوانند انتساب یک عکس به یک منطقه را از نظر فنی تشخیص دهند.

محمودی ادامه داد : بخشی از این اشتباه به علت اعتمادی بوده که همکار محیط زیست به عکاس داشته ، عکاس سالها با محیط زیست کار کرده و در نمایشگاه ها حضور داشته است اما دراین رابطه عذر خواهی کرده و به اشتباه خود هم اقرار کرد.

چند روز پیش اداره محیط زیست فسا اعلام کرد که پلنگ ایرانی در میان جنگل این شهرستان دیده شده و دوربین عکاس همکار این اداره، عکس آن را گرفته است.

شهرسان فسا در 130 کیلومتری جنب شرقی شیراز است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها