أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۶۹۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: سنوات ارفاقی معلمان می تواند امتیازی ویژه برای حل مشکل کمبود معلم در آموزش پرورش محسوب شود.
به گزارش پایگاه 598، محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و امکان استفاده از ظرفیت معلمانی که توانایی ۳۵ سال خدمت را در این وزارتخانه دارند، گفت: این ظرفیت در آموزش و پرورش وجود دارد، اما معلمان، به دلایل بسیاری بعد از ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه، درخواست بازنشستگی می دهند، درحالیکه که توانایی های لازم برای ادامه خدمت را در این وزارتخانه دارند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش و عدم جذب دانشجو معلم در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در سال های اخیر برای جبران کمبود معلم، ادامه خدمت معلمانی که توانایی خدمت ۳۵ ساله را در این وزارتخانه دارند، می تواند راهگشا باشد و برای سال های آینده، این مشکل آموزش و پرورش را تا حدی برطرف کند.

مشکلات آموزش و پرورش، مانع معلمان در استفاده از سنوات ارفاقی
این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: در سال گذشته از میزان ۴۴ هزار معلمی که درخواست بازنشستگی کردند، به تعداد ۱۵ هزار نفر در این وزارتخانه خواهان ادامه خدمت شدند؛ درحالیکه تعداد بسیاری نیز با توجه به میزان مدرک تحصیلی، می توانستند در آموزش و پرورش ادامه خدمت دهند، اما مشکلات موجود در سیستم آموزشی کشور، مانع از انجام آن شد.

وی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات فرهنگیان، پاداش پایان خدمت آنها و خیلی از مشکلاتی در این وزارتخانه وجود دارد، اهتمام جدی داشت و بسیاری از این مشکلات را در سریعترین زمان ممکن مرتفع می کرد، به طور قطع امروز شاهد بازنشسته شدن تعداد کثیری از معلمان نبودیم، البته بسیاری از معلمان نیز به خاطر حس وظیفه شناسی و درک کمبود معلم در آموزش و پرورش مانده و به سیستم آموزشی کشور کمک می کنند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش به طور کامل مشهود است؛ بنابراین آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت معلمانی که توانایی ۳۵ خدمت در آموزش و پرورش را داشته ، استفاده کند و مشکل کمبود معلم در این وزارتخانه را به میزان قابل توجهی جبران کند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها