يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۶۹۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
انتخابات هیأت رئیسه جدید خانه ملت؛
پس از اعلام انتخاب رئیس، علی لاریجانی( مستقلان ولایی)، محمدرضا عارف ( امید) و محمدجواد ابطحی (نمایندگان ولایی که به صورت مستقل کاندیدا شد) کاندیدای ریاست شدند که از مجموع 274 نماینده حاضر، عارف با کسب 105 رأی و ابطحی با کسب 9 رأی، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را به دست آورند و بدین ترتیب علی لاریجانی با کسب 155 رای توانست بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جدید خانه ملت را در دستور کار داشتند.

(برای مشاهده متن کامل اخبار، روی عناوین آنها کلیک کنید)

پس از اعلام انتخاب رئیس، علی لاریجانی( مستقلان ولایی)، محمدرضا عارف ( امید) و محمدجواد ابطحی (نمایندگان ولایی که به صورت مستقل کاندیدا شد) کاندیدای ریاست شدند که از مجموع 274 نماینده حاضر، عارف با کسب 105 رأی و ابطحی با کسب 9 رأی، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را به دست آورند و بدین ترتیب علی لاریجانی با کسب 155 رای توانست بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

*پزشکیان و مصری نواب اول و دوم مجلس

سپس، عبدالرضا مصری، علی مطهری، مسعود پزشکیان و محمدحسین فرهنگی کاندیدای تصدی نایب رئیسی مجلس دهم شدند که نهایتا پس از رأی‌گیری، از مجموع 280 آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان (امید) با 148 رای و عبدالرضا مصری (نمایندگان ولایی) 143 به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس دهم انتخاب شدند.

 

*دبیران هیأت رئیسه تغییری نکردند

در ادامه محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، رضا کریمی، فاطمه سعیدی، بهروز بنیادی، احمد امیرآبادی،‌ امیرحسین قاضی‌زاده،‌ اکبر رنجبرزاده،‌ غلامرضا کاتب،‌ محمدرضا صباغیان، رسول خضری و سمیه محمودی کاندیدای تصدی پست دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس دهم شدند که نهایتا محمدعلی وکیلی(امید)، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی(نمایندگان ولایی)، علی‌اصغر یوسف‌نژاد(امید)، علیرضا رحیمی(امید)، احمد امیرآبادی‌فراهانی (نمایندگان ولایی) و اکبر رنجبرزاده (نمایندگان ولایی) از مجموع 280 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

*ناظران هیأت رئیسه ابقا شدند

*بر این اساس، اسدالله عباسی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، سید مهدی مقدسی، بهروز نعمتی، محمد آشوری، سید قاسم جاسمی، قاسم احمدی لاشکی و سید علی ادیانی کاندیدای کارپردازی مجلس شورای اسلامی شدند که پس از رای گیری، بهروز نعمتی(مستقلان ولایی) با 165 رای، محمد آشوری تازیانی(مستقلان ولایی) با 144 رای،  اسدالله عباسی(نمایندگان ولایی) با 134 رای به عنوان ناظران هیأت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

*لاریجانی: امیدواریم بتوانیم مشکلات مردم در زمینه‌های اقتصادی را برطرف کنیم

در ادامه نشست، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب مجدد برای ریاست مجلس در صحن علنی امروز یکشنبه اظهار داشت: امیدواریم در سال کاری پیش رو با حمایت شما عزیزان و تلاش‌های شما نمایندگان بتوانیم مشکلات مهم پیش پای ملت ایران در زمینه‌های اقتصادی را برداریم.

وی افزود: امیدواریم با حمایت شما نمایندگان برخی مسائل در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی حل شده و به سرمنزل مقصود برسد و توفیقاتی را در این سال داشته باشیم.

رئیس مجلس در خاتمه از حمایت‌ها و عواطف نمایندگان در حسن نظر به او و انتخاب مجددش به عنوان ریاست مجلس قدردانی کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها