يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۰۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مردم فلسطین از مبارزه با سنگ به مبارزه با موشک رسیده‌اند که این موضوع از دستاوردهای روز قدس است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سردار رمضان شریف در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران و پایه گذار گفتمان انقلاب اسلامی نامگذاری شده است مورد توجه جهانیان قرار داشته و رویکردی که امام(ره)  و امت اسلامی انتخاب کردند تأثیرات قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از این رویکردها موضوع فلسطین است که تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در ایران و راه اندازی سفارت فلسطین و همچنین نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) در جمعه پایانی ماه رمضان از مهمترین اتفاقات رخ داده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: ۴۰ سال است که از این نامگذاری و برپایی راهپیمایی می‌گذرد و راهپیمایی روز قدس بعد از ۲۲ بهمن دومین راهپیمایی گسترده در کشور است و در طول این ۴۰ سال در تمامی شرایط همواره ملت ما موضوع روز جهانی قدس را گرامی داشته و با حضور خودشان مظلومیت ملت فلسطین را فریاد زدند.

شریف در ادامه اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد آغاز راهپیمایی‌های قدس دو نکته را به عنوان دستاوردها و پیامدهای این اتفاق در خود دارد. نخست اینکه ملت فلسطین در طول ۷۰ سالی که از اشغال این سرزمین مقدس می‌گذرد همواره تلاش کردند به حقوق خودشان دست یابند و زندگی را در سرزمین مادری‌شان تداوم بخشند. در این راه شهدای زیادی را هم تقدیم کردند و برای زنده نگهداشتن آرمان فلسطین نیز تلاش کردند اما شاید ماندگارترین، تاثیرگذارترین و پرثمرترین نامگذاری در حمایت از فلسطین صورت گرفته همان مسئله راهپیمایی روز قدس باشد که دستاوردهایی را در عرصه زنده نگه داشتن آرمان فلسطین به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در عرصه افکار عمومی نیز هر سال فرصتی فراهم شده تا مظلومیت ملتی که از سرزمین مادری‌شان رانده شده‌اند برای افکار عمومی بازخوانی شود. همه مفاسدی که در حوزه‌های مختلف در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا انجام شده و در حال انجام است بخش عمده‌ای از اینها ناشی از رفتار صهیونیست‌ها با مردم فلسطین است. همواره گروهک‌های دست ساز را طراحی کرده‌اند که آخرین آنها داعش بوده که برای ایجاد حاشیه امن رژیم صهیونیستی تشکیل شده بود.

رمضان شریف در ادامه به دو دستاورد روز جهانی قدس نیز اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن آرمان فلسطین هر ساله فرصتی را فراهم کرده برای اینکه جوامع انسانی و افکار عمومی از ظلم صهیونیست‌ها و مظلومیت فلسطینی‌ها آگاه شوند. همچنین در صحنه رویارویی رژیم صهیونیستی با ملت فلسطین علی رغم اینکه صهیونیست‌ها از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و هم پیمانان منطقه‌ای و بین‌المللی خود استفاده کرده‌اند اما در صحنه عمل برنده اصلی مبارزات مردم مظلوم فلسطین بودند. این یک واقعیت قابل اندازه گیری است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: اگر به رویکرد صهیونیست‌ها نگاه کنیم گسترش سرزمین و تصرف جغرافیایی وسیع‌تر از آن چیزی که در اختیار دارند یکی از مهمترین اهداف صهیونیست‌ها بوده است، از نیل تا فرات همواره در دستور کار آنها قرار داشته و آنچه موجب شده صهیونیست‌ها از آن عدول کنند همان بخش محدودی که از فلسطین را اشغال کرده‌اند دور آن دیوار بکشند. این نتیجه مقاومت مردم فلسطین است، فلسطینی‌ها از مبارزه با سنگ به مبارزه با موشک رسیدند و این یکی از دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس است که نسل سوم و چهارم فلسطین با انگیزه‌تر و با اراده‌تر و مصمم‌تر از نسل‌های قبلی‌شان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مذاکره و معطل ماندن برای کمک به اعراب به فراموشی سپرده شده است. مردم فلسطین خودشان سکان هدایت و جنگیدن با رژیم صهیونیستی را در دست گرفتند و به عنوان جهاد مردم فلسطین از همه گرایش‌های ملی و عربی عبور کردند و این را به عنوان یک وظیفه مقدس برای خودشان تلقی می‌کنند.

رمضان شریف اظهار کرد: امروز جوانان فلسطینی به عنوان جهاد علیه کفار وارد مبارزه با رژیم صهیونیستی شدند خدا را شاکریم که این نوع رویکرد و راهبرد توانسته مردم فلسطین را به مرحله‌ای برساند که صهیونیست‌ها قادر نیستند هر عملیات نظامی را صورت دهند و از آن به راحتی جان سالم به در ببرند.

وی افزود: امروز روزی است که صهیونیست‌ها برای انجام اقدامات نظامی در سرزمین محاصره شده غزه هم ناچارند محاسبات دقیق را انجام دهند که واکنش مردم فلسطین در مقابل آنها چیست؟ شاهد بودید در آخرین جنایتی که برای ترور چند نفر از مبارزین فلسطینی انجام دادند در بازه زمانی محدود بیش از ۶۰۰ فروند موشک به آنها شلیک شد. علاوه بر اینکه ناکارآمدی گنبد آهنین را به رخ آنها کشید آنها را وادار کرد که خیلی زودهنگام بخشی از شروط ملت فلسطین را بپذیرند.

رئیس ستاد انتفاضه با اشاره به شعار راهپیمایی روز قدس امسال که «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» است گفت: امسال آمریکایی‌ها با طرح معامله قرن به دنبال محور آرمان فلسطین هستند. مثلث آمریکایی، صهیونیست‌ها و آل سعود در تلاش هستند با معامله قرن که دو سه مورد اقدام را هم از سال گذشته از قبیل انتقال سفارت، به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان و فراهم کردن مقدمات نشستی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحرین برای نشان دادن سرمایه گذارانی که حاضرند در سرزمین‌های فلسطین سرمایه گذاری کنند ترتیب داده‌اند.

رمضان شریف در ادامه بیان کرد: امروز شاهد هستیم همه گروه‌های فلسطینی از دولت خودگردان و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی و همچنین توده مردم فلسطین با این نشست و معامله قرن به مخالفت برخاسته‌اند و همانطور که اقدامات آمریکا در مورد انتقال سفارت با همراهی سایر کشورها همراه نشد غیر از اینکه دو کشور یا دو جزیره ناشناس با آنها همراه بودند در مورد مسئله جولان هم کسی با آنها همراهی نکرد حتی سازمان ملل این کار را غیر قانونی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: قطعاً نشست بحرین هم با همین افتضاح روبرو خواهد شد و تنها نتیجه این خواهد بود که ملت فلسطین یک بار دیگر با انگیزه‌تر دست به زانوی خود بگذارند و همانطور که در ۶۰ هفته گذشته راهپیمایی کرده‌اند این بار نیز پاسخ روشنی بدهند برای آنهایی که می‌گویند چرا فلسطینی‌ها در صحنه حضور ندارند.

رئیس ستاد انتفاضه ادامه داد: فکر می‌کنم این ملت مظلوم که در محاصره چندین ساله قرار دارند با همه نارسایی‌ها و کمبودها در عرصه مبارزه حضور آنها قابل تحسین است و جا دارد افکار عمومی و همه مسلمانان این ملت قهرمان، فرهیخته و صبور را درک کنند و در روز جهانی قدس با حضور خود اعلام حمایت جدی داشته باشند که حتماً برای صهیونیست‌ها پیام معناداری را خواهد داشت و حتی برای حکام برخی از کشورهای عربی پیام سلیس و روانی را دارد. ملت فلسطین از این مرحله عبور کرده و قطعاً به دنبال تحقق آرمان فلسطین است که انشاءالله به برکت حضور همه ملت‌های مسلمان و همه ملت‌هایی که با ظلم و بیداد مخالف هستند شاهد افزایش روحیه ملت فلسطین خواهیم بود که به لطف پروردگان نشان دادند که از مشکلات نمی‌هراسند و هر روز توانمندتر می‌شوند.

وی تاکید کرد: امروز مردم قهرمان فلسطین به عنوان مؤلفه جهان اسلام مطرح است و صهیونیست‌ها هر طرحی را که در کشورهای محور مقاومت بخواهند دست بزنند حتماً واکنش فلسطینی‌ها را در برابر آن طرح‌ها ارزیابی می‌کنند. این موضوع برای کشورهای محور مقاومت هم پیام روشن و دلگرم کننده‌ای دارد که ملتی که از کشورشان رانده شدند تحمل سختی‌ها را داشته‌اند و این نگاه مثبت جهان اسلام به راهپیمایی روز قدس در طول ۴۰ سال گذشته به یکی از مؤلفه‌های قدرت تبدیل شده که تا دیروز صهیونیست‌ها آنها را به حساب نمی‌آوردند اما امروز برای اجرای هر طرحی در جهان اسلام مجبور هستند روی واکنش صهیونیست‌ها حساب باز کنند. گذشت آن روز که صبح تصمیم می‌گرفتند و تا ظهر هم به پیش می‌رفتند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً شناسایی بلندی جولان به عنوان سرزمین صهیونیستی انگیزه مضاعفی برای ملت سوریه خواهد بود و بازپس‌گیری آن را در دستور کار قرار خواهند داد. بدون شک ملت فلسطین هم تصمیم خود را گرفته و امت اسلامی وظیفه دارد به این ملت مظلوم کمک کند. اولین کاری که باید صورت گیرد مهار ماشین توطئه و تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی است. ریشه همه گروهک‌ها حامیان اصلی صهیونیست‌ها هستند و هدف آنها هم یک جمله بیشتر نیست که می‌خواهند افکار عمومی را منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها و در بالاترین سطح اعلام کرده آنچه که می‌تواند روی آرامش را به منطقه بازگرداند به رسمیت شناختن حق مردم مظلوم فلسطین است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین و آرمان قدس راهبرد خدشه ناپذیر امت اسلامی و ملت‌های حق طلب و ظلم ستیز عالم بوده و اجازه نخواهد داد توطئه‌های غربی، عبری و عربی تکمیل پازل طرح کذایی معامله قرن را میسر سازد گفت: وعده‌های صلح اقتصادی هرگز جایگزین اراده فلسطینی‌ها برای اخراج اشغالگران از سرزمین مقدس فلسطین و بازگشت به فلسطینی‌های آواره برای برگزاری انتخابات آزاد و تعیین حق سرنوشت خود نخواهند شد و آمریکا و ترامپ و ارتجاع عرب منزوی و شکست خورده محض این طرح منفور خواهند شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری روز جهانی قدس سال ۹۸ را «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام کرد و گفت: به یاری خداوند روز جمعه بار دیگر شاهد شکست جبهه آمریکایی – صهیونیستی – سعودی برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود و عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی خواهیم دید.

وی اظهار کرد: مراسم روز جهانی قدس امسال روز جمعه دهم خرداد ماه در بیش از ۹۵۰ شهر و مسیرهای منتهی به میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد. بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی که 250 نفر آنها از رسانه‌های خارجی هستند، این مراسم را پوشش خبری خواهند داد. همچنین قطعنامه پایانی انشاءالله به تأیید ملت رسیده و در پایان مراسم قرائت خواهد شد. آغاز مراسم نیز در تهران از ساعت ۱۰ صبح و از مسیرهای ۱۰ گانه به سمت محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.

شریف همچنین اعلام کرد که در مراکز استان‌ها شخصیت‌های ملی برای تبیین موضوع فلسطین سخنرانی خواهند کرد؛ از جمله اعضای قوای سه‌گانه و آن‌هایی که صاحب تحلیل هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها