يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۰۷۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۸     ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
فوری:
سرانجام چند ساعت پس از قتل میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی تکلیف این پرونده مشخص شد و شهردار اسبق تهران با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد. سرپرست دادسرای امور جنایی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها این خبر را تایید کرد.
به گزارش پایگاه 598، سرانجام چند ساعت پس از قتل میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، تکلیف این پرونده مشخص شد و نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد. 

به گزارش «تابناک»، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی در گفت و گو با خبرگزاری‌ها با تایید این خبر گفت: آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد و به دلیل اختلافات خانوادگی آن را به قتل رسانده است.

وی پیش از این اظهار کرده بود: بر اساس اطلاعات موجود، همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به ضرب گلوله به قتل رسیده است.
 
شهریاری درباره جزئیات قتل همسر دوم نجفی شهردار اسبق تهران گفت: این خانم به قتل رسیده و من و اکیپ تشخیص هویت به همراه بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضریم.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم انجام شده و کاملاً مشخص است که همسر دوم آقای نجفی به قتل رسیده است.
 
میترا استاد و محمدعلی نجفی کمی بعد از استعفای جنجالی نجفی در سمت شهرداری تهران در سال گذشته با هم ازدواج کردند و از این جهت همیشه مورد توجه رسانه‌ها بودند.

محمدعلی نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد

 نجفی دستگیر شده است

به رغم آنکه سرپرست دادسرای جنایی تاکید دارد نجفی خود را به پلیس معرفی کرده و به تعبیری، خودش را تسلیم کرده است، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران روایت متفاوتی مطرح کرده و تاکید دارد نجفی دستگیر شده است. او در این باره به ایسنا گفت: دقایقی پیش محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در منطقه خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این فرد تحت بازجویی قرار دارد، درباره اینکه گفته می‌شود نجفی خود برای اعتراف به پلیس آگاهی مراجعه کرده بود، گفت: این فرد در اظهارات خود مدعی شده بود که قصد داشته تا خود را به پلیس آگاهی معرفی کند و شاید به همین دلیل به محدوده خیابان وحدت اسلامی آمده بود که دستگیر شده است.


کشف اسلحه و دستنوشته اعتراف به قتل
 
لطفی با تاکید بر اینکه اسلحه‌ای که قتل با آن صورت گرفته نیز کشف شده، افزود: زوایای مختلف این موضوع کشف شده است و اطلاعات مکفی متعاقباً اعلام خواهد شد. ما در رصد‌های فنی به حضور این فرد در ساختمان حین وقوع قتل پی برده بودیم، از جهت دیگر نیز دست‌نوشته‌ای از این فرد در موقعیت جامانده بود که این فرد با صراحت اعلام کرده بود که مرتکب قتل شده است.

وی ادامه داد: محمد علی نجفی انگیزه خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرده و اسلحه‌ای که با آن مرتکب قتل شده را نیز تحویل داده است. در صحبت‌های اولیه وی اعلام کرد که این اقدام به جهت فشار‌های روانی و مشکلات خانوادگی انجام شده و انگیزه ویژه‌ای اعلام نشده است. تصور ما این است که این اتفاق زاویه پنهان دیگری نداشته باشد.

وی درباره چگونگی دسترسی شهردار اسبق تهران به سلاح گرم گفت: این فرایند همچنان مشخص نشده و همکاران ما در حال بازجویی از وی هستند. پاسخ این سوال نیز پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد.

سردار لطفی با بیان اینکه بررسی صحنه و آثار برداری از صحنه انجام شده است گفت: پیرامون کالبد شکافی پیکر متوفی نیز باید اقداماتی صورت گیرد و من فکر نمی‌کنم که در حوزه پلیس اقداماتی باقی مانده باشد و مابقی کار مربوط به دستگاه قضائی است.
 
تست الکل و مواد مخدر می‌دهد/بررسی روانشناسی متهم
قاضی شهریاری با اشاره به اینکه از نجفی تست الکل و مواد مخدر اخذ خواهد شد گفت: متهم از لحاظ روانشناختی هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نجفی تست الکل و مواد مخدر می‌دهد

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفتگو با  فارس گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود درخصوص پرونده محمدعلی نجفی دستورات لازم برای انتقال متهم به پزشکی قانونی صادر شده است؛ قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست روانشناسی و تست مواد مخدر و مصرف الکل اخذ کند.

شهریاری گفت: البته این به معنای مصرف مواد مخدر یا الکل از سوی متهم نیست، اما برای اینکه مشخص شود قتل تحت تأثیر این عوامل بوده یا خیر این تست‌ها اخذ می‌شود.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: نجفی شب قبل از حادثه در منزل همسرش بوده است و با یکدیگر مشاجره لفظی شدیدی داشته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها