يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۰۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: توانسته ایم با اقتدار فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت که در سالن شهید بهرامی گفت: امروز نگران نیستیم و در آخرین فراز مواجهه با آمریکا هستیم. 

وی با اشاره به اینکه وسعت و عظمت هرکشوری به وسعت فکرها واندیشه و قلمرو تفکر مردان و زنان آن کشور است، ادامه داد: فرهنگ، دانش، اخلاق، معنویت، ‌اندیشه ‌و مهم‌تر از آن استقلال فرهنگ، نشانگر عظمت یک جامعه است. امروز شما نمادها و مظاهر تفکر نوین جامعه ما هستید. موقعیتی که شما در آن قرار دارید بسیار حساس برای آینده ایران است. ما می خواهیم به برکت انقلابمان عصر طلایی تمدن اسلامی را به برگت اندیشه های افق آفرین رهبرمان احیا کنیم. در گذشته دنیای اسلام و بخصوص ایران مهد تمدن ، علم و فرهنگ جهان بوده است. 

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، نمادها و مظاهر تفکر نوین جامعه و بیرق داران علم و فرهنگ و پرچم داران اندیشه هستند. کشور با این دانشجویان و دانشمندان بزرگ می‌شود، ارتفاع می یابد و معتبر، مقتدر و پیشرفته می‌شود و انشاالله جایگاه تمدنی خود را باز می‌یابد.

سردار سلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمد تا احیا گر مجدد عصر تمدن اسلامی باشد و مسلمانان را از گورستان جهل مدرن بیدار کند، اما قدرتهای بزرگ نمی توانستند بپذیرند که تمدنی به نام اسلام در جهان حاکم شود زیرا هندسه قدرت در جهان تغییر می کرد. پیام انقلاب همان ارزشهای الهی بود و آنها می دانستند امواج این انقلاب مرزها را در می نوردد.

وی با تاکید بر اینکه ما در این چهل سال صف آرایی دشمنان را دیده و با آنها برای احیای عزت ایران و اسلام جنگیده ایم اظهار داشت: می خواستند مدل یک حکومت اسلامی در زمین شکل نگیرد اما ما می خواستیم مدل یک حکومت بر اساس ارزشهای اسلامی شکل بگیرد امروز هم همین است. ما جنگ‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم اما پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی رسیدیم. 

وی تاکید کرد: در دوران دانشجویی ما هیچ تصوری از پرتاب ماهواره به فضا نداشتیم اما امروز ما ماهواره می سازیم و آن را در فضا تزریق می کنیم. امروز همه اینها مانند ساخت یک دوچرخه برای ما آسان است. ما می‌خواستیم داستان کشتی‌های جنگی و ناوهای هواپیمابر را در دریا حل کنیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم این کار را برعهده گرفت. سیستم هدایت و کنترلی که قادر باشد موشک بالستیک را برای اصابت به هدف متحرک هدایت کند یک اعجاز فناوری است که شاید در یک یا دو‌ کشور وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: ما باید این کار را می کردیم و می توانستیم ناوها را از راه‌های دور بزنیم. تست های متعددی انجام شد اما همه نا موفق بود. 12 سال پیش این اتفاق رخ داد که هدفی معادل یک سوم ناو هواپیمابر در دریا مورد هدف قرار گرفت و ما توانستیم به داستان ناوها خاتمه بدهیم. 

وی ادامه داد: ما در جنگ پیش رفتیم در حالی که در تحریم جهانی بودیم اما امروز ما خودمان پالایشگاه و نیروگاه و هواپیما و رادار می سازیم و اورانیوم غنی می کنیم و هیچ کس نمی تواند ما را متوقف کند. این محصول تلالو خورشید ولایت بر این سرزمین است. 

فرمانده کل سپاه بیان داشت: وقتی فرمانده نیروی هوافضای سپاه بودم رهبر انقلاب فرمودند موشک ها باید دقیق باشد. وقتی از دقت ۳۰ متری یک موشک گزارش دادم گفتند این هم زیاد است و ما پیش رفتیم تا به دقت ۱۰۰ رسیدیم. امروز ما یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیریم زیرا همه سناریو ها را تجربه کردیم.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: دشمن با همه توان خود در حداکثر فشار ممکن در حوزه های مختلف سیاسی ، امنیتی، اقتصادی و روانی فعال شده اما ملت ایران ایستاده است و همچنان به پیش می رود. امروز ما توانسته ایم با اقتدار فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و ظرفیت دشمن برای جنگ را تخلیه کنیم. 

وی با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ اظهار داشت: ما امروز میدان تاثیر جهانی ساخته ایم. این مسئله برای ایران یک قدرت مطلق منطقه ای و  یک قدرت نسبی جهانی ساخته است. آمریکا در فلسفه سیاسی خود شکست خورده است. زیرا فلسفه آنها دشمن پرور است نه قدرت پرور. آمریکا به پدیده نرخ تنزیل سیاسی  رسیده است که موجب می شود هرچه حرکت می کند میدان های بیشتری را از دست می دهد. ما امروز بسیار قوی تر از اوایل انقلاب هستیم. 

سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما در عراق حضور نظامی نداریم و در سوریه هم اندک مستشارانی داریم. ما در آخرین فرازیم و مشکلات اقتصادی ما حل شدنی است. جنگ ما بر سر مدل بود؛ آنها می‌خواستند مدل یک نظام اسلامی مبتنی بر ارزشهای اسلامی روی زمین شکل نگیرد، اما ما می‌خواستیم دقیقا این مفاهیم و ارزشها به مصادیق قابل رویت تبدیل شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها