يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۰۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، زمان ثبت‌نام فرهنگیان مقیم در خارج از کشور را برای اشتغال در مدارس و دریافت حقوق به صورت ریالی تا ۱۵ خرداد تمدید کرد.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم، با توجه به درخواست مکرر فرهنگیان مقیم خارج از کشور به منظور ثبت‌نام برای اشتغال در مدارس ایرانی با دریافت حقوق ریالی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این زمان را تا 15 خرداد 98 تمدید کرده است.

براساس شیوه‌نامه ابلاغی هر یک از فرهنگیان متقاضی اشتغال براساس مندرجات شیوه‌نامه باید مدارک لازم را به مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کشور متوقف‌فیه ارائه کنند.

صرفاً مدارکی قابل بررسی خواهد بود که توسط مدارس و سرپرستی جمهوری اسلامی ایران در نامه رسمی در بازه زمانی مقرر ارسال شود.

بر اساس این شیوه‌نامه اعلام اسامی افراد به معنای موافقت با اشتغال آن‌ها نیست، بلکه پس از تطبیق نیاز مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس ایران در خارج از کشور و بررسی درخواست سرپرستی/مدرسه در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین‌الملل، اسامی افرادی که با اشتغال آن‌ها در واحد آموزشی موافقت شده باشد، حداکثر تا اوایل شهریور 98 به سرپرستی یا مدرسه اعلام خواهد شد.

فرهنگیان مقیم داوطلب اشتغال به کار با حقوق ریالی واریز در ایران عبارتند از:

الف- نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی اعم از اینکه همسران آنها مأمور، کارگزار، نظامی، دانشجو یا شغل آزاد باشد.

ب- همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.

صرفا در خواست متقاضیانی که دارای ویزا و مجوز اقامت در خارج از کشور باشند و متعهد می‌شوند از تاریخ اول مهر 98 تا حداقل 31 خرداد 99 با مدرسه در دوره تحصیلی پایه و رشته ای که آموزشگاه نیاز دارد همکاری کنند اخذ و به این مرکز ارسال شود.

از پذیرش تقاضای اشتغال افراد ذیل خودداری شود:

الف- همکاران فرهنگی آقا یا خانم که با اخذ مرخصی بدون حقوق از منطقه خدمتی خویش در داخل کشور جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و هم اکنون در کشور محل اقامت دانشجو هستند.

ب- از پذیرش تقاضای افرادی که سال تحصیلی جاری در مدرسه مشغول به خدمت بوده اما عملکردشان مورد تأیید مدیر مدرسه و اولیای دانش‌آموزان نیست توسط مدرسه خودداری شود و مراتب به صورت موردی با ذکر مستندات به این مرکز اعلام شود. لازم است درطول سال تحصیلی گزارش عدم رضایت از عملکرد کارکنان مذکور توسط مدرسه و سرپرستی به این مرکز ارسال شده باشد.

پرداخت حقوق افراد متقاضی به صورت ریالی

به افراد متقاضی درصورت اشتغال صرفا حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدأ پرداخت می‌شود.

با توجه به نیاز مدارس ایرانی خارج از کشور اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی است.

در شرایط مساوی به همکارانی که دارای گواهی ضمن خدمت دوره‌های دانش‌افزایی خصوصا کتب جدیدالتألیف باشند اولویت داده شود.

با توجه به محدودیت‌های مالی در بکارگیری نیرو فرهنگیان مقیم واجد الشرایط طبق این شیوه نامه نسبت به نیروهای محلی در اولویت هستند.

از پذیرش تقاضای افرادی که رشته تحصیلی و تدریس آنها مورد نیاز مدرسه نیست خودداری شود.

درصورت ترک محل خدمت توسط هر یک از متقاضایان به کارگیری شده به استناد این شیوه نامه قبل از اتمام سال تحصیلی اختصاص نیرو ممکن نبوده و با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها