أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
فرج الله سلحشور
سلحشور با اشاره به بایکوت رسانه‌ای فیلمهای "روزهای زندگی" و "قلاده‌های طلا" تصریح کرد: طبیعی است که این افراد از فیلم شیخ طادی که فیلمی ارزشی مکتبی و در راستای اهداف انقلاب است حمایت نمی‌کنند. اگر روزی این سینما از انقلاب حمایت کنند باید شک کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران، فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره فجر امسال گفت: جشنواره فجر امسال خیلی منظم تر و خوب تر از سالهای قبل برگزار شد که این امر بسیار ارزشمند است اما متاسفانه شنیدم 7، 8 فیلم جشنواره امسال ضد استحکام خانواده بود.

وی افزود: امسال در جشنواره فجر تعدادی از فیلمهای خوب بخاطر اینکه خانه‌سینما دیگر انسجام سالهای قبل را نداشت توانستند بالا بیایند و خود را مطرح کنند ولی معلوم نیست که این حرکت دائمی باشد.

وی در ادامه با اشاره به بسته شدن خانه سینما گفت: به نظر من بسته شدن خانه‌سینما یک حرکت سوری است. چون همین عوامل خانه‌سینما را بنیاد فارابی جذب کرد و بعد از این خواهید دید که بنیاد فارابی تبدیل به خانه‌سینما خواهد شد. از این به بعد بنیاد فارابی همان جهت دهی‌هایی را که خانه سینما در حمایت از سینمای غیر خودی و ضد ارزشی داشت را دنبال خواهد کرد.

سلحشور با اشاره به ماهیت سینما ایران تاکید کرد: چون فیلم کارگردانی مثل اصغر فرهادی در جهت تخریب و سیاه نمایی از ایران و تعریف و تایید آمریکا است این را رسانه‌ها در بوق می‌کنند و همه برای آن هورا می‌کشند. یا به فیلمهایی که در جهت تخریب ارکان خانواده است و به ثبات خانواده لطمه می‌زنند بسیار پرداخته می‌شود و از آنها تعریف می‌شود که این به وضوح در مجلات و روزنامه های مختلف قابل مشاهده است. در واقع این ماهیت سینمای فعلی ایران است که خود را به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه افزود: من سینمای فعلی را سینمای این مملکت نمی‌دانم. من سینما را یک صنعت وابسته می‌دانم که از جای دیگری خط دهی و جهت دهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران برای ایران نیست گفت: وضعیت سینمای ما درست مثل سفارتخانه‌هایی است که در ایران هستند ولی برای ایران نیستند. مثل شرکتهای هواپیمایی و بانکهای خارجی که در ایران هستند ولی برای ایران نیستند. سینما هم در ایران وجود دارد ولی در جهت کمپانی‌های هالیوود حرکت می‌کند و در واقع برای آنها است.

کارگردان سریال یوسف پیامبر در ادامه تصریح کرد: سینما در جهت اهداف فراماسونرها و کمپانی‌های صهیونیستی کار می‌کند. بخش فیلمسازی جمهوری اسلامی اعم از سیما و سینما به دست سه گروه عمده ساواکی‌ها، توده‌ای‌ها و ماسونها خط دهی و جهت‌دهی می‌شود.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که این افراد از فیلم آقای شیخ طادی که فیلمی ارزشی مکتبی و در راستای اهداف اسلام و انقلاب است حمایت نمی‌کنند. اگر روزی این سینما و سینماگرها یا نشریه‌ها و رسانه‌ها از سینمای انقلاب حمایت کنند باید شک کرد که چه اتفاقی افتاده است که این افراد از ما حمایت می‌کنند.

سلحشور با تاکید بر لزوم تغییر مبانی حاکم بر سینمای جهان گفت: من فکر می‌کنم مبانی و اصول حاکم بر سینما که توسط بنگاه‌ها و کمپانی‌های صهیونیستی غرب طراحی شده است و در دنیا عملیاتی می‌شود باید عوض شود. ما و همه دنیا در زمینی که صهیونیست ها آن را طراحی کرده‌اند بازی می‌کنیم و فیلمهایمان در جهت اهداف آنها است.

وی افزود: در غرب خدا حاکم نیست بلکه ماده‌گرایی و سرمایه‌داری حاکم است و قدرت در دست سرمایه دارها است اما در ایران اینگونه نیست بلکه در ایران خدا و مذهب حاکم است و این اصول بر تمامی قوانین ایران حکومت و نظارت می‌کند.

وی در ادامه گفت: مبانی غرب الحادی است اما در ایران مبانی الهی است. سینمای غرب نیز اینگونه است. در سینمای غرب انسان محور است و در پی آن مادی گرایی و دروغ و توهم محور است. در سینمای غرب به نام درام دروغ بافی صورت می‌گیرد. آنها با دروغ بافی و سرهم کردن یک داستان جعلی درام‌ها را می‌سازند. امانیست، ماترلیالیست و درام سه رکن سینمای غرب است که فیلمسازهای تمام دنیا نیز از آن تبعیت می‌کنند.

سلحشور در پایان با انتقاد از بی‌انگیزه بودن مسئولین فرهنگی کشور تاکید کرد: مبانی و اصول مشخص فیلنامه نویسی و فیلمسازی در دین اسلام وجود دارد اما مسئولین فرهنگی و هنری کشور علاقه‌ای به عملیاتی کردن آن ندارند و با تمام فساد و ابتذال سینمای موجود کنار آمده‌اند و تسلیم آن شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها