أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۷۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بازگشت کارت سوخت به روند سوخت‌گیری تصمیمی بود که از سال گذشته اقدامات اولیه آن صورت گرفت و در نهایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین اظهارات خود خبر از الزامی شدن سوخت‌گیری از تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری داد.

به گزارش پایگاه 598، در ادامه پرونده باز سهمیه بندی سوخت و بازگشت مجدد کارت سوخت به روند سوخت‌گیری که احیای زیرساخت‌های آن از سال گذشته آغاز شده بود، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اطلاعیه خود خبر از اجباری شدن عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو داد.

چهارمین اطلاعیه در سال جدید که یکی از شبهات موجود در زمینه زمان عرضه جدید بنزین با کارت سوخت را روشن کرد.

بر اساس اطلاع رسانی‌های پیشین روند ثبت نام کارت سوخت در دوره جدید از ساعت ۲۴ یک شنبه ۸ اردیبهشت ماه آغاز شد تا افرادی که همچنان موفق به ثبت نام یا دریافت کارت سوخت نشده اند یا در چند ماه گذشته اقدام به نقل و انتقال خودرو کرده‌اند، ثبت نام خود را انجام دهند.

گفتنی است بر اساس اعلام مسئولین این حوزه امکان ویرایش اطلاعات همیشگی خواهد بود تا در صورت اتمام تاریخ انقضا کارت بانکی، تصمیم به تغییر کارت بانکی به عنوان کارت سوخت و موارد مشابه، امکان جایگزینی کارت دیگری وجود داشته باشد.

البته پیش از این نیز تذکراتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها اعلام شده بود که در آن زمان دلیل این توصیه، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر سوخت گیری تنها با کارت سوخت عنوان شد تا کارت سوخت جایگاه دار فقط برای موارد ضروری استفاده شود.

پس از اعلام تذکرات متعدد از سوی این شرکت، در اوایل تابستان سال گذشته طرح رونمایی از کارتخوان‌های جدید سوخت اجرایی شد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متعهد شد تا پایان سال ۹۸ کل کشور را به کارت خوان‌های جدید مجهز کند.

در آذر ماه سال گذشته پروژه بازگشت کارت سوخت به صورت جدی‌تر دنبال شد به گونه‌ای که با آغاز انتشار اطلاعیه‌هایی برای ثبت نام مجدد و تعریف روش‌های مختلف برای ثبت نام در حدود ۳ میلیون درخواست صدور کارت سوخت مجدد یا اتصال کارت بانکی به کارت سوخت ظرف مدت یک ماه ثبت شد.

در کنار این مسائل، در زمینه طریقه سهمیه‌بندی بنزین مجلس شورای اسلامی در اواسط اردیبهشت ماه اعلام کرد هرگونه افزایش قیمت و یا سهمیه‌بندی به طور کامل منتفی است و به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت، کارت سوخت احیا می‌شود.

شکی نیست مدیریت مصرف سوخت یکی از الزامات حال حاضر اقتصادی به حساب می‌آید که در صورت اجرا، علاوه بر حفظ ثروت ملی، جلوگیری از قاچاق و مشخص شدن میزان واقعی مصرف می‌تواند ایران را علاوه بر خودکفایی کامل به یکی از صادرکنندگان این محصول در بازار‌های جهانی نیز تبدیل کند.

متقاضیان برای ثبت نام کارت سوخت می‌توانند از روش‌های سامانه www.mob.gov.ir، اپلیکیشن دولت همراه، کد دستوری #۴* یا مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ روند ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: میزان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها