أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ائتلاف ضدداعش آمریکا به کشتن ۱۳۰۰ غیرنظامی در عراق و سوریه اذعان کرد!
به گزارش پایگاه 598، ائتلاف بین‌المللی علیه گروهک تکفیری (داعش)، به رهبری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرده است که حملات این ائتلاف در عراق و سوریه به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ غیرنظامی طی پنج سال گذشته منجر شده است.این تعداد بسیار کمتر از برآورد فعالان حقوق بشر از تلفات غیرنظامی حملات ائتلاف است.

حملات ائتلاف در سال ۲۰۱۴ و پس از آن آغاز شد که گروه داعش توانست قلمرو وسیعی را در عراق و سوریه تحت کنترل خود درآورد.ائتلاف آمریکا اعلام کرده که بیش از ۳۴ هزار حمله هوایی به مواضع داعش انجام داده است.آنچه ائتلاف به آن اذعان کرده کمی بالاتر از ۱۱۰۰ نفری است که هشت ماه پیش از طرف ائتلاف به عنوان تلفات غیرنظامیان پذیرفت.

اما دوناتلا رویرا، از مشاوران ارشد عفو بین‌الملل، آمریکا را به "انکار عمیق" ابعاد واقعی تلفات غیرنظامی متهم کرد.او گفت: آنچه ائتلاف به آن اذعان کرده نشان می‌دهد باید تحقیقات مستقل جامعی انجام شود تا نشان دهد آیا حملات ائتلاف با قوانین بین‌الملل سازگار بوده است یا نه.عفو بین‌الملل می‌گوید تنها در رقه ۱۶۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

رقه، در سوریه و موصل، در عراق، که پایگاه‌های قدرت داعش بودند، تحت شدیدترین بمباران‌ها قرار گرفتند.گروه ایروارز، که به مستندسازی جنگ می‌پردازد، برآورد کرده تعداد واقعی نظامیان کشته‌شده در حملات آمریکا و متحدانش علیه داعش بین ۸ تا ۱۳ هزار نفر باشد
منبع: BBC
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها