يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۲۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا کنون هر روز یک کشتار در آمریکا؛
بنابر گزارش پلیس ویرجینا، ۱۲ نفر در جریان تیراندازی در یک ساختمان شهرداری شهر ویرجینیا بیچ کشته شده‌اند. شش نفر دیگر هم در جریان این تیراندازی مجروح شده‌اند که یکی از آنها یک افسر پلیس است.
به گزارش پایگاه 598، شهر ساحلی ویرجینیا بیچ در ایالت ویرجینیا آمریکا بعدازظهر جمعه ۱۰ خرداد صحنه تیراندازی‌های پی در پی در ساختمان شهرداری بود که دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت. گزارش‌های اولیه اشاره‌ای به شمار کشته‌شدگان این رخداد نداشت و تنها عنوان می‌کرد که ۶ نفر مجروح شده‌اند. اما ساعاتی بعد شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اظهارات جیمز سرورا، رئیس پلیس ویرجینیا بیچ، در جمع خبرنگاران را بازتاب داد که عنوان می‌کند این حادثه به مرگ دست‌کم ۱۱ نفر منجر شده است.

برخی گزارش‌ها همچنین از کشته شدن ضارب خبر می‌دهند که در این صورت شمار قربانیان حادثه به ۱۲ نفر افزایش پیدا می‌کند. پیش از این در خبر‌ها آمده بود که ضارب به بازداشت پلیس درآمده است.در گزارش‌ها، اما هنوز به انگیزه ضارب و هویت او اشاره نشده است. با این حال شبکه تلویزیونی ویوی، وابسته به ان‌بی‌سی و مستقر در ایالت ویرجینیا، عنوان کرده که ضارب از کارمندان قدیمی شهرداری بوده است.

حداقل ۱۲ کشته در پی تیراندازی به ساختمان شهرداری ویرجینیا بیچ

این شبکه اظهارات بابی دایر، شهردار ویرجینیا بیچ، را نیز پخش کرده که می‌گوید حادثه امروز ویران‌کننده‌ترین حادثه در تاریخ این شهر است. وی افزود: «کسانی که در صحنه حادثه بودند، دوستان و همکاران و همسایه‌های ما هستند.»هویت فرد مهاجم هنوز اعلام نشده اما پلیس تایید کرده که یکی از مجروحان این تیراندازی یک مامور پلیس است.

اف‌بی‌آی برای تحقیق درباره علل این تیراندازی به محل اعزام شده و رابرت دایر، شهردار ویرجینیا بیچ هم گفته این کشتار تاریک‌ترین روز تاریخ شهر ساحلی ویرجینیا بیچ را رقم زده.پلیس می‌گوید در این مرحله معتقد است که مهاجم به تنهایی این تیراندازی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده هر چند هنوز از انگیزه اصلی او گزارشی منتشر نشده است.

ساختمان شهرداری در منطقه اداری ویرجینیا بیچ واقع شده و تنها چند قدم با مرکز فرماندهی پلیس و دادگاه این شهر فاصله دارد.

وبسایت "آرشیو تیراندازی‌های عمده" که آمار این چنین کشتارهایی را ثبت می‌کند اعلام کرده تیراندازی امروز در ویرجینیا بیچ شمار تیراندازی‌های عمده امسال در آمریکا را به ۱۵۰ مورد رساند. به عبارت دیگر در ۱۵۰ روز گذشته از سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۵۰ تیراندازی عمده (هر روز یک کشتار) در آمریکا روی داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها