أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
در دیدار با امیرآبادی نماینده منتخب مردم قم عنوان شد؛
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با احمد امیرآبادی: بهترين تشکر از مردمي که راي دادند اين است که به ايشان خدمت بشود اين بهترين تشکر عملي است. تشکرهاي لفظي، تشريفاتي و خوب است، اما تشکر اصلي در عمل محقق می گردد که انشاء الله عملاً نشان بدهيد. ما به سهم خودمان در مسائل شهر و کشور جدي هستيم و آن‌چه لازم باشد را به مسولین عالی رتبه انتقال خواهیم داد.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده منتخب مردم شریف قم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز اميدواريم نسبت به سوابق درخشان امیرآبادی در شورای اسلامی شهر قم افزودند: الحمدلله با سابقه‌ي فعاليت در امور عمراني که داريد، دردها و درمان‌‌ها را مي‌شناسيد انشاء الله بتوانيد کمک کنيد مشکلات قم به اتفاق ساير نمايندگان محترم حل کنيد.

ایشان در ادامه افزودند: بهترين تشکر از مردمي که راي دادند اين است که به ايشان خدمت بشود اين بهترين تشکر عملي است. تشکرهاي لفظي، تشريفاتي و خوب است، اما تشکر اصلي در عمل محقق می گردد که انشاء الله عملاً نشان بدهيد.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به مشکلات در اتمام پروژه های ناتمام قم افزود: پروژه های ناتمام قم استخواني است در لاي زخم‌‌های شهر قم.

ایشان پروژه‌ي حرم تا حرم، توسعه اطراف حضرت معصومه(س)، پروژه‌ي آبرسانی به قم، ترافیک مرکز شهر و وضعیت نابسامان پارکینگ در قم و احداث منوريل که با مشکلات و مخالفت هایی روبروست را از اصلی ترین مشکلات شهری قم دانستند و عنوان داشتند: از مسئولین امر بخواهید که فکري اساسی بکنند و هرچه بهتر و زودتر این پروژه سامان پيدا کند. بايد يک فکري به حال مجتمع های تجاری بدون پارکينگ کرد و یا پارکينگ هایی که ساخته شد و بعد به سالن همایش تبدیل شد و دیگر کارهاي خلافي که صورت گرفته، باید جلوگیری شود.

ایشان در ادامه یکی دیگر از مشکلات شهر قم را مسئله فضای سبز و محیط زیست قم دانستند و بیان داشتند: يک ديگر از مشکلات فضاي سبز است که از قم گرفته شده، باغ های کرباسي و سالاريه و... می باشد. هجم وسیعی از فضاي سبز از شهر گرفته شده است. این خلاء بايد جبران شود و قم براي جلوگيري از گردو غبارها و تنفس شهر، اهالي شهر به فضای سبز بیشتر احتیاج دارد.

این مرجع تقلید ضمن اشاره به وظایف قانون گذاری و نظارتی نمایندگان از نماینده منتخب قم خواست که نسبت به مسئله بیکاری و تورم حساس بوده و افزودند:  مسئله‌ي بيکاري و مسئله‌ي تورم است که فراگیر است که باید اهتمام به آن داشت.

ایشان با اشاره به جمعيت پانزده ميليون تا بيست ميليونی غير مستقر در قم افزودند: براي اين جمعیت هنوز خدمات کافي نيست، اسکان کافي نيست. وضع قم با بقيه‌ي شهرهاي کشور متفاوت است. از این جهت که مرکزیت جهان اسلام و حوزه‌ي علميه را و بارگاه حضرت معصومه(س) و جمکران را در بر دارد.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز امیدواری از همدلی مسئولین و نمایندگان منتخب قم افزودند: امیدوارم که دست به دست هم در انجام وظیفه ملی که قانون گذاری و نظارت است و وظایف نسبت به مردم و شهر قم موفق باشید.

ایشان در پایان افزودند: ما به سهم خودمان در مسائل شهر و کشور جدي هستيم و آن‌چه لازم باشد را به مسولین عالی رتبه انتقال خواهیم داد و اميدوارم انشاء الله موفق و پايدار باشيد.

در ابتدای این دیدار آقای احمد امیرآبادی منتخب مردم قم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مقام مرجعیت در دعوت و ارشاد مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: حماسه حضور مردم لبيک به رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقليد بود.

 وی با اشاره به دستاوردهاي انتخابات بیان داشت: پس از این  انتخابات دشمنان نظام عقب نشيني کردند و پیروز اين انتخابات مردم، رهبري معظم و مراجع تقليد هستند. ما هم بر حسب وظيفه و تکليف براي حضور حداکثري آمده بوديم. در ایام مسئولیت شوراي اسلامي شهر، در مناطق محروم رفت و‌ آمدهايي داشتيم احساس کرديم با حضورمان تعدادي را بتوانيم پاي صندوق بياوريم، خب خداوند اين لطف را در حق ما کرد اين مسئوليت را مردم بر گردن ما گذاشتند.

امیرآبادی در ادامه افزود: پس از اعلام نتایج به رئیس محترم مجلس و جناب آقاي آشتياني هم تبريک گفتم و از ايشان خواهش کردم که ما با همدلي و هماهنگي بتوانيم در طول چهار سال مسئولیت قم را هم شأن مردم، حوزه علیه و در شأن کريمه‌ي اهل بيت(س) بسازيم.

وی در رابطه با مشکلات اساسی کشور در حوزه های اقتصادی و معیشتی گفت: بحث معيشت و اقتصاد و تورم هم جاي خود دارد و مجلس نهم باید تدبیر جدی داشته باشد.

امیرآبادی با اشاره به تفاوت ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی با دیگر کشورها افزود: در دنيا بيشتر انتخابات بازي است بايد افرادي که با مراکز قدرت و ثروت و احزاب وابسته هستند در معرض انتخاب قرار بگیرند اما در نظام جمهوري اسلامي ايران به برکت مجاهدت علما به خصوص بعد از مشروطه به برکت خون شهدا، افرادي مثل بنده که از يک خانواده‌ي مستضعف از يک منطقه‌ي محروم هستیم، در فضائی آزاد  خود را در معرض انتخاب قرار مي‌دهیم و به مرکز قانونگذاري جمهوري اسلامي راه پيدا مي‌کنیم. که این از برکات نظام مردم سالاری دینی است و بايد خدا را شاکر باشیم.

 امیرآبادی در پایان از ساحت مرجعیت شیعه درخواست کرد که وی و دیگر مسئولین را از نصایح و مطالب خود محروم نسازند و بیان داشت:  ارتباطات با مراجع معظم پربرکت و نصايح و تاکيداتشان در موضوعات استانی و کشوری راهگشاست و ارتباطات مجلس با مراجع و علماء‌ ضروری می باشد که انشاء الله بهره مند گردیم.







----------------------------------

گزارش از: محمدحسن رضائی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۱
امیرابادی نماینده محرومین که شعارش دفاع ازارزشهای انقلاب ولایت ومرجعیت وروحانیت وحقوق ملت بوده خوب داره عمل میکنه اون شب مسجداذربودم امده بودبرای تشکرازمردم والان هم رفته دیدارمراجع افرین براو که یک بسیجی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها