أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۲۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اینکه وزیر صمت برای جلسات صادراتی وقت نمی‌گذارد گفت: یک زمانی گفتم که مدیران صادراتی وارد کنیم اما همه خندیدند اکنون هم می‌گویم که ما مدیران آشنا به صادرات نداریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ محمدرضا نعمت‌زاده امروز در پنجمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات گفت که با محوریت 2 موضوع بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه‌ای شدن سازمان توسعه تجارت برگزار شد با انتقاد از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، گفت: وزیر صنعت باید در این جلسه حضور داشته باشد؛ اگر صادرات مهم است چرا وزیر وقت نمی‌گذارد؟ 

وزیر اسبق صمت با تاکید بر اینکه تأمین مشوق‌های صادراتی از محل منابع و بودجه عمومی کشور غیر ممکن است، افزود: بر این اساس در سال 96 پیشنهاد داده شد تا برای تامین منابع مشوق‌های صادراتی یک درصد به اقلام وارداتی بجز کالاهای اساسی و دارو اضافه شود و از محل این درآمد مشوق‌های صادراتی تأمین شود.

نعمت‌زاده اظهار داشت: 80 درصد از مشوق‌های صادراتی به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت غیرمستقیم و به منظور توسعه زیرساخت‌های صادراتی در نظر گرفته شود.

* ظرفیت‌های تولیدی ما برای جهش صادرات کافی نیست

وی با بیان اینکه تولید ما به اندازه کافی نیست تا در صادرات جهش ایجاد کنیم، بیان داشت: ظرفیت خالی واحدهای تولیدی ما به اندازه‌ای است نیست که در رسانه‌ها بیان می‌شود. 

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید به منظور صادرات سرمایه‌گذاری کرد، اظهار داشت: وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت هیچ برای برای توسعه صادرات و مگاپروژهای صادراتی ندارد. 

وزیر اسبق بازرگانی اظهار با انتقاد به عدم وجود زیرساخت‌های صادراتی گفت: کشورها برای توسعه صادرات اقدامات مختلفی انجام می‌دهند به عنوان مثال کشور ترکیه با هدف توسعه صادرات دفتری در یکی از مناطق تهران خریداری کرد و آن را با حضور وزیر وقت بازگشایی کرد اما ما تاکنون حتی در کشورهای هدف صادراتی دفتری برای توسعه صادرات نداریم. 

وی با بیان اینکه ما مدیران آشنا به صادرات نداریم، گفت: یک زمانی من گفتم که ما باید مدیران صادراتی به کشور وارد کنیم که همه خندیدند اما امروز هم معتقدم که ما مدیران آشنا به صادرات نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها