امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۷۳۱۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
روایتی از جیانگمن؛ پیش به سوی توکیو
هفته اول لیگ والیبال ملت‌ها به پایان رسید و تیم‌ها با برگزاری سه بازی تا اندازه‌ای عیار خود را در مسابقات امسال نشان دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه، در پایان این هفته سه تیم ایران، فرانسه و برزیل با کسب سه برد پیاپی در صدر جدول مسابقات قرار گرفتند.

 

تیم ایران که در کشور چین به مصاف ایتالیا، چین و آلمان رفت با ارائه عملکردی فراتر از انتظار در مقابل حریفان سه برد ارزشمند به دست آورد؛ تیم‌هایی که بدون تردید نه جزو ضعیف‌ترین و نه قوی‌ترین تیم‌های حاضر در این فصل لیگ والیبال ملت‌ها بودند. آمار و ارقام منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال در هفته اول نشان می‌دهد والیبالیست‌های ایرانی در تمام فاکتورها (حمله، دفاع، پاسوری، دریافت و توپ‌گیری) جزو بهترین‌های مسابقات بوده‌اند.

 

در جدول مسابقات سه تیم ایران، فرانسه و برزیل گام اول را محکم‌تر از سایرین برداشتند و با ثبت سه برد فعلاً بالاتر از سایرین قرار گرفته‌اند. با توجه به رقبای سرسختی مثل آمریکا و لهستان که برزیل در هفته اول با آن‌ها روبرو شد می‌توان عملکرد این تیم را در آغاز مسابقات بهتر از دیگران دانست. ایران نیز با نمایشی خوب به نسبت تیم‌های همگروه بهترین شروع خود را در تمام تورنمنت‌ها به ثبت رساند و با سه برد سه امتیازی در صدر جدول قرار گرفت. نتایج هفته اول و دو هفته میزبانی ایران در هفته‌های سوم و چهارم در شهرهای ارومیه و اردبیل، علاقمندان والیبال را به صعود دوباره به فینال مسابقات پس از سال 2014 امیدوار نموده است.

 

در جدول رده‌بندی هفته اول ، سطح دوم تیم‌ها پنج تیم آرژانتین، ایتالیا، کانادا، روسیه و لهستان هستند که با دو برد و یک باخت به فراخور نتایج به دست آمده در رده‌های چهارم تا هفتم قرار دارند. هر کدام از این تیم‌ها یک باخت شوک‌آور و دور از انتظار در هفته اول داشتند وگرنه شاید آن‌ها هم به جمع سه تیم شکست‌ناپذیر هفته اول اضافه می‌شدند. آرژانتین با مندز مربی جدید خود بعد از دو برد قاطع مقابل بلغارستان و پرتغال در روز سوم به کانادا باخت، ایتالیای بلنجینی با ترکیبی جوان شده در گام اول مقابل سروقامتان ایران نتوانست در بیش از یک دست به پیروزی برسد و 3-1 شکست خورد. کانادا در روز اول مقابل بلغارستان نه چندان مدعی مغلوب شد، روسیه قهرمان سال قبل در بازی اول مقابل فرانسه نایب‌قهرمان سال گذشته شکست خورد و لهستان قهرمان جهان نیز در بازی سوم در کاتوویس در حالی که یک ست از برزیل پیش بود بازی را 3-1 واگذار کرد.

 

 

آمریکا، بلغارستان، ژاپن، پرتغال و آلمان تیم‌هایی بودند که در هفته اول نتوانستند بیش از یک پیروزی مقابل رقیبان کسب نمایند. با توجه به سختی گروه آمریکا از یک سو و میزبانی آن‌ها در فینال از سوی دیگر، نمی‌توان جایگاه این تیم همیشه مدعی را در جدول مسابقات چندان جدی گرفت. به عبارت دیگر با قطعی بودن حضور این تیم در فینال، این پانزده بازی برای تیم آمریکا به نوعی بهترین بازی‌های آماده‌سازی و بهترین فرصت برای آنالیز مدعیان محسوب می‌شود. تیم ژاپن تنها مقابل صربستان متحول شده (با همان مربی قبلی خود گربیچ) به پیروزی رسید اما مقابل فینالیست‌های فصل قبل فرانسه و روسیه شکست خورد. پرتغال که پیش از بازی‌ها تصور می‌شد بیشتر برای بقا در این فصل می‌جنگد در روز سوم دست به کار بزرگی زد و بلغارستان را سه امتیازی برد. آلمان با آندره‌آ جیانی تنها در بازی اول مقابل چین میزبان موفق بود و در ادامه دو باخت سه-صفر به ایتالیا و ایران به ثبت رساند.

 

در هفته نخست سه تیم صربستان، استرالیا و چین هر سه بازی خود را باختند. با توجه به گروهی که استرالیا در هفته اول در آن قرار داشت و با ملاحظه عملکرد قابل قبول این تیم در برابر برزیل می‌توان جایگاه بهتری را در هفته‌های بعد برای این تیم تصور نمود. چین نیز با رائول لوزانو نتوانست از اولین فرصت میزبانی خود استفاده نموده و جز در مقابل آلمان نتوانست از دو حریف دیگر حتی ست بگیرد. تیم صربستان نیز پای به اولین تورنمنت خود با ترکیب جدید و جوان شده گذاشته است که نشان می‌دهد قطعاً کادر فنی این تیم به نتیجه در این دوره از لیگ ملت‌ها فکر نمی‌کنند.

 

 

تیم ایران با حفظ شاکله اصلی تیم خود در ادوار قبل و اضافه نمودن چند جوان به ترکیب و استفاده کم و بیش از آن‌ها نشان داد ضمن جوانگرایی به دنبال کسب بهترین نتیجه است. لیگ ملت‌های 2019 برای برخی بازیکنان ما نظیر معروف، موسوی و غفور هفتمین حضور متوالی در لیگ جهانی و سطح اول ولیبال دنیاست که سبب می‌شود با اتکا به این ستاره‌ها امیدوار به تاریخ‌سازی و کسب بهترین نتیجه خود باشیم.

 

ارزیابی نمایش تیم‌ها در هفته نخست و برنامه بازی‌های ایران نشان می‌دهد شاگردان ایگور کولاکوویچ در هفته دوم مسابقات کار نسبتاً سخت‌تری خواهند داشت چرا که باید در توکیو به ترتیب با برزیل آماده و باتجربه، آرژانتین متحول شده و ژاپن میزبان بازی کنند. به عبارتی نتایج هفته دوم ایران در توکیو می‌تواند کلید صعود ایران به فینال شیکاگو 2019 باشد.

 

نتایج هفته اول و برنامه چهار هفته باقیمانده دور مقدماتی مسابقات در تصویر زیر ملاحظه می‌شود.

 

 

9 عنوان فردی برای ایران در آمار بهترین‌های مسابقات تا پایان هفته اول

 

امتیازآورترین :

 

  1. ایگور کولیوکا (روسیه) 64 امتیاز
  2. گابریله نلی (ایتالیا) 57 امتیاز
  3. نیکولای اوچیکوف (بلغارستان) 55 امتیاز
  4. والاس ده سوزا (برزیل) 49 امتیاز
  5. امیر غفور (ایران) 48 امتیاز

 

بهترین حمله کننده:

 

  1. داوید کونارسکی (لهستان) 59%
  2. والاس ده سوزا (برزیل) 58%
  3. ژان پتری (فرانسه) 57%
  4. ریکاردو لوکارلی (برزیل) 57%
  5. امیر غفور (ایران) 56%

 

بهترین دفاع روی تور:

 

  1. سباستین سوله (آرژانتین) 0.9 در هر ست
  2. میچل استال (آمریکا) 0.83 در هر ست
  3. گراهام ویگراس (کانادا) 0.82 در هر ست
  4. سیدمحمد موسوی (ایران) 0.7 در هر ست
  5. فیلیپ سوتیکانین (پرتغال) 0.7 در هر ست

 

بهترین سرویس:

 

  1. ایگو کولیوکا (روسیه) 0.85 در هر ست
  2. سیمونه جیانلی (ایتالیا) 0.6 در هر ست
  3. سید محمد موسوی (ایران) 0.5 در هر ست
  4. ساموئل واکر (استرالیا) 0.46 در هر ست
  5. پوریا فیاضی (ایران) 0.4 در هر ست

 

بهترین پاسور:

 

  1. سعید معروف (ایران) متوسط 13 پاس منجر به امتیاز در هر ست
  2. سیمونه جیانلی (ایتالیا) 12 پاس در هر ست
  3. یائوچن یو (چین) 7 پاس در هر ست
  4. توماس کوچیان فالکن باخ (آلمان) 5 پاس در هر ست
  5. یان زیمرمان (آلمان) 5 پاس در هر ست

 

بهترین توپ گیر:

 

  1. سانتیاگو دانانی (آرژانتین) 2.8 توپ‌گیری در هر ست
  2. فابیو بالاسو (ایتالیا) 2.6 توپ‌گیری در هر ست
  3. ژنیا گربنیکوف (فرانسه) 2.58 توپ‌گیری در هر ست
  4. نیکولاس اوریارته (آرژانتین) 2 توپ‌گیری در هر ست
  5. محمدرضا حضرت‌پور (ایران) 2 توپ‌گیری در هر ست

 

بهترین دریافت:

 

  1. یولیان زنگر (آلمان) 51%
  2. سانتیاگو دانانی (آرژانتین) 47 %
  3. محمدرضا حضرت‌پور (ایران) 40%
  4. هایژیانگ دو (چین) 37%
  5. اورستو کاووتو (ایتالیا) 35%

 

 

  • ابوالحسن مدرس‌زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها