أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۳۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
رسانه انگلیسی از بن بست در مذاکرات میان طالبان و آمریکا در پی اصرار بر خروج نظامیان آمریکا و عدم تمایل به گفتگو با دولت افغانستان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، یک رسانه انگلیسی از بن بست در مذاکرات میان طالبان و آمریکا در پی اصرار بر خروج نظامیان آمریکا و عدم تمایل به گفتگو با دولت افغانستان خبر داد. 

دیلی تلگراف نوشت: در پی اصرار طالبان برای خروج نظامیان آمریکا پیش از هر گونه توافق و همچنین عدم تمایل این گروه برای مذاکره با دولت افغانستان گفتگوها را با بن‌بست مواجه کرده و بیم این می‌رود که فرصت برای پایان جنگ و صلح در افغانستان از دست برود. 

 براساس این گزارش، از سوی دیگر طالبان آمریکا را متهم کرده که در مذاکرات صداقت نداشته ودر حال از بین بردن فرصت مذاکره است، موضوعی که خلیلزاد در تلاش برای یافتن راهی برای خروج از این بن بست است، وی در هنگام آغاز دور جدید مذاکرات اعلام کرد که پیشرفت در مذاکرات نیازمند این است که طرف مقابل از خود انعطاف به خرج دهد. 

همچنین رهبر طالبان اعلام کرده است کسی نباید انتظار داشته باشد که پیش از رسیدن به اهداف از سوی این گروه آب بر جنگ چهل ساله افغانستان  ریخته شود. 

یک دیپلمات غربی در این مورد گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته، در ششمین دور مذاکرات پیشرفتی حاصل نشد.

وی اضافه کرد: شاید مذاکرات به نقطه ای برسد که دیگر پیشرفت صورت نگیرد و این به معنای از دست رفتن فرصت بدست آمده برای پایان جنگ در افغانستان است. 

این رسانه انگلیسی می‌افزاید: طالبان تلاش دارد خروج نظامیان آمریکا در 6 ماه را پیش شرط هرگونه توافق بداند، موضوعی که از نظر این گروه پیروزی بر آمریکا تلقی خواهد شد. 

از سوی دیگر، طالبان اصرار دارد که حاضر به گفتگو با دولت دست نشانده کابل نیست و تا زمانی که نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج نشوند،‌ حاضر به پذیریش آتش بس نخواهد بود. 

براساس این گزارش،‌ از طرف دیگر آمریکا تمایلی به خروج نظامیان خود تا توافق صلح و آغاز گفتگوهای بین الافغانی ندارد و از نظر آمریکا هرگونه خروج زود هنگام خطر افزایش جنگ داخلی و همچنین قدرت گیری مجدد طالبان را افزایش خواهد داد. 

«عبدال حکیم مجاهد»، مشاور ارشد شورای صلح افغانستان در این رابطه گفت: ما هنوز امیدوارم که صلح در افغانستان جاری شود و اما با این وجود بن بست در مذاکرات به وجود آمده و طالبان در همان نقطه ای قرار دارد که در آغاز مذاکرات با آمریکا بوده است. 

از سوی دیگر برخی از مذاکره کنندگان در این مورد که افغانستان مجددا به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود با دید تردید نگاه کرده و مدت زمان زیادی صرفا این موضوع می شود که چه کسانی تروریسم هستند و چه اقدمی از سوی چه کسی باید علیه آنها انجام شود.

به نوشته دیلی تلگراف،  طالبان آمریکا را متهم می‌کند که تلاش دارد در این جنش شکاف انداخته و بخش نظامی را از بخش سیاسی این گروه جدا کند. 

طالبان در نشست مسکو بر این موضوع اصرار داشت این گروه خواستار صلح است اما موانع صلح از جمله خروج نظامیان آمریکا از افغانستان باید رفع شود. 

از طرف دیگر ترامپ در اوایل سال جاری اعلام کرده است که به طور یکجانبه بخشی از سربازان این کشور از افغانستان خارج می‌کند و طالبان در حال خرید زمان برای خروج آمریکا از افغانستان و اعلام آن توسط رئیس جمهور آمریکا از توئیتر هستند.

میزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها