أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۳۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
تحریم‌های دولت آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران که امروز اعلام شد تا اندازه زیادی نمادین هستند و اثر چندانی ندارند.
به گزارش پایگاه 598، تحلیلگران به خبرگزاری رویترز گفته‌اند تحریم‌های دولت آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران که امروز اعلام شد تا اندازه زیادی نمادین هستند و اثر چندانی ندارند.

بر این اساس، خبرگزاری رویترز نوشت: آمریکا امروز جمعه بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران را به بهانه حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌ها قرار داد و اعلام کرد این اقدام را به منظور خشکاندن درآمدهای بخش نظامی ایران انجام می‌دهد، اما تحلیلگران این اقدام را تا حد زیادی نمادین می‌دانند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» و ۳۹ شرکت پتروشیمی زیرمجموعه آن و همچنین عاملان فروش این شرکت را به دلیل حمایت مالی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو می‌کردند این تحریم‌ها را جدیدترین اقدام برای وارد آوردن فشار بر اقتصاد ایران و خشکاندن منابع مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف کرده‌اند. یک مقام به رویترز گفت: «این تحریم‌ها آثار بسیار گسترده‌ای روی بهبود آتی اقتصاد ایران خواهد داشت.»

اشخاص آمریکایی در حال حاضر از هر گونه معامله با اقتصاد ایران منع شده‌اند بنابراین، تحریم‌های جدید برای شرکت‌ها و افراد غیرآمریکایی موضوعیت دارند. یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که تحلیلگر مسائل ایران است گفت تحریم‌های جدید تنها اثر اندکی خواهند داشت چون شرکت‌های غیرآمریکایی تا الان هم به دلیل تحریم‌های فعلی از انجام تجارت با بخش پتروشیمی ایران خودداری می‌کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها