أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۳۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
رئیس جمهوری این هفته میزبان نماینده توکیو و میهمان «دوشنبه» است؛ ۲ رویداد مهم که می‌تواند بخشی از دیپلماسی دولت در پایان ضرب‌العجل ۶۰ روزه به اروپا باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ رضا اعرابی ـ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به منظور شرکت در کنفرانس «تعامل و اعتماد سازی در آسیا» ۱۴ ماه ژوئن سال جاری (۲۴ خرداد ماه) به «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند. 

روحانی این سفر را با دعوت همتای خود و به‌منظور شرکت در کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به مقصد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان انجام می‌دهد. هر چند این سفر پس از یک دوره سردی روابط بین دو کشور صورت می‌گیرد و هدف اصلی آن شرکت در کنفرانس تعامل و اعتماد‌سازی در آسیا عنوان شده است، اما قطعاً می‌تواند با دیدارهای جانبی همراه بوده و پایانی بر بی‌توجهی دولت به یکی از کشورهای فارسی‌زبان باشد.

جمعیت غالب تاجیک این کشور دارای فرهنگ و سنن نزدیک به مردمان کشورمان هستند و همین مساله می‌تواند وجه ارتباطات اقتصادی و سیاسی در روزهای آینده باشد. هر چند تاجیکستان هنوز از دوران استقلال و مشکلات داخلی به خوبی عبور نکرده است، اما جمعیت کمتر از ۱۰ میلیونی این کشور می‌تواند برای صادرات کالاهای ناب ایرانی مساعد باشد و با تلاش دولتمردان ۲ کشور به یک شریک سیاسی و اقتصادی خوب تبدیل شود.

اما این پایان راه دیپلماسی نیمه دوم خردادی دولت نیست، حسن روحانی پیش از عزیمت به دوشنبه، چهارشنبه میزبان «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن است.  یوشیهیده سوگا سخنگو و دبیر دولت ژاپن به‌صورت رسمی در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد شینزو آبه نخست وزیر این کشور در روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه) به ایران سفر خواهد کرد. 

از قرار  معلوم، روند افزایشی اختلافات تهران ـ واشنگتن محور اصلی دیدارهای شینزو آبه در تهران با شخصیت‌های بلند پایه کشورمان است. شاید استارت این سفر را باید در دیدار  اواخر ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با نخست وزیر ژاپن جستجو کرد. ترامپ در سفری رسمی به ژاپن گفته‌ بود که هدف دولت او سرنگونی نظام جمهوری اسلامی  ایران نیست، بلکه انتظار دارد ایران به شکل یک دولت عادی رفتار کند.

سفر شینزو آبه به تهران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپن طی چهل سال گذشته به تهران است که نشان می‌دهد این سفر فراتر از روابط پایتخت ایران و توکیو خواهد بود و احتمالاً جنبه‌های فرا ملی برای۲ کشور خواهد داشت.

کارشناسان سفر آتی روحانی به تاجیکستان، بعد از سردی روابط میان دو کشور در چند سال اخیر، را به عنوان آغاز مرحله جدید و بهبود روابط میان تهران و دوشنبه عنوان کردند.

در روز پنجشنبه سخنگوی دولت ژاپن به صورت رسمی در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد: شینزو آبه نخست وزیر این کشور در روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد ماه) به ایران سفر خواهد کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها