أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۳۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
کالاهای بادوام تا استهلاک کامل تعویض نخواهد شد. خانوارها مجبور می‌شوند از مخارج فرهنگی و تفریحی بکاهند و آموزش را به تعویق بیندازند کیفیت پایین‌تری دریافت کند. حتی برخی خانوارها غذاهای کم کیفیت تری که مصرف خواهند کرد.
به گزارش پایگاه 598، با شرایط رکود اقتصادی فعلی که افق بهبود تولید نیز دیده نمی شود و با توجه به کاهش سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته و رشد سریع قیمت‌ها، درآمد حقیقی ایرانیان به شدت در حال کاهش است. برخی خانوارهای ایرانی که درآمد آنها تحت تاثیر شدید رکود نباشد می‌تواند به روند مصرف گذشته خود ادامه دهند، ولی اکثر مردم ایران مجبور می شوند بخشی از مخارج خود را کم کنند.

کالاهای بادوام تا استهلاک کامل تعویض نخواهد شد. خانوارها مجبور می‌شوند از مخارج فرهنگی و تفریحی بکاهند و آموزش را به تعویق بیندازند کیفیت پایین‌تری دریافت کند. حتی برخی خانوارها غذاهای کم کیفیت تری که مصرف خواهند کرد. خانوارهای با درآمد پایین تر و پایدارتر و خانواده‌هایی که پس‌انداز چندانی ندارند، شدیدترین ضربه اقتصادی را خواهند خورد.

* مجید عینیان پژوهشگر اقتصاد خانوار-نود اقتصادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها