أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۴۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ضمن اظهار تأسف بابت اتفاقات فینال جام حذفی باید بگویم که این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، اتفاقات فینال جام حذفی در اهواز و صحبت‌های مسئولان پیرامون این مسابقه باعث شد تا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشد.

وی ساعت 11 امروز با حضور در سالن کنفرانس هتل آکادمی تهران در ابتدای صحبت‌های خود گفت: در اینجا حضور دارم که مسأله فینال جام حذفی، اتفاقات اهواز، تیم ملی و برخی اظهارنظرها را به شما پاسخ بدهم. 

رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ضمن اظهار تأسف بابت اتفاقات فینال جام حذفی باید بگویم که این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال صورت بگیرد. من از همه هواداران فوتبال عذرخواهی می‌کنم و در اینجا سعی می‌کنم برخی از واقعیت‌ها که به وجود آمده بود و در آینده هم ممکن است به وجود بیاید را شرح بدهم. 

* نیروی انتظامی گفت نمی‌توانیم تماشاگران را پشت درهای استادیوم نگه داریم

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش ابتدای صحبت‌هایش گفت: در اینجا حضور دارم و به هر حال صحبت‌هایی که انجام می‌دهم در حضور شما خیلی محرمانه نیست باید بگویم با گزارش‌هایی که از دستگاه‌های مربوطه گرفتم در بازی فینال 20 هزار و 500 بلیت فروخته شده و در واقع استادیوم شهر اهواز 30 هزار و 500 نفر گنجایش داشته است. نزدیک به یک سوم ورزشگاه خالی بوده و از این تعداد بلیت هم 400 قطعه به فدراسیون فوتبال، 400 قطعه به اداره کل ورزش و جوانان، 200 قطعه به باشگاه فولاد و 200 قطعه هم به فدراسیون فوتبال داده شده است. 1341 قطعه بلیت هم به صورت VIP در اختیار تماشاگران قرار گرفته شده است. روز گذشته با برخی از دوستانم صحبت می‌کردم که آنها می‌گفتند تخمینی که برای بازی فینال جام حذفی زده شده اشتباه بوده اما باید بگویم در رشته فوتبال اصلاً تخمین عملیاتی نیست. نیروهای محترم انتظامی هم به ما گفته در بازی‌های پرجمعیت امکان اینکه بشود تماشاگران را با دست بازرسی بدنی کنیم اصلاً امکانپذیر نیست و آنها مدعی شدند که ضریب اشتباه بالا می‌رود. مخلص کلام را به شما بگویم نیروی انتظامی می‌گوید در هر ورزشگاهی که جمعیت زیاد باشد حتی اگر تماشاگران پشت در بمانند و بلیت نداشته باشند نمی‌توانیم آنها را به داخل استادیوم راه ندهیم و مجبوریم درها را باز کنیم تا آنها به داخل ورزشگاه بروند. 

* با اصرار فتاحی بازی در شهدای فولاد برگزار شد

تاج ادامه داد: من گفتم با این شرایط اصلاً‌ امکانش نیست و نمی‌توانیم اطمینان کنیم که این آخرین باری باشد که این اتفاقات می‌افتد. حتماً این اتفاق در آینده به دفعات تکرار خواهد شد. یک روز یادم است که در سازمان لیگ می‌خواستند جایزه بدهند، 10 نفر بالا می‌رفتند، 20 نفر پایین می‌آمدند، استیج شکست و ... چیزی که در اختیار فدراسیون نیست امنیت ورزشگاه‌ها است. تنها چیزی که ایراد سازمان لیگ بوده این است که ناجا و واجاتوصیه کردند بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود اما اصرار سعید فتاحی بر این بود که بازی باید در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود. البته معاون امنیتی خوزستان هم بعداً گفت چه بهتر که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار نشد چون اتفاق بدتری می‌افتاد. من به دوستان گفتم اگر نیروی انتظامی در مورد یک مسابقه، محل و زمان برگزاری آن توصیه‌ای کرد مسئولان اجرایی باید توصیه‌ ایمنی و امنیتی را اجرا کنند. هیچ‌گونه امنیتی در ورزشگاه و مسابقات به عهده فدراسیون و سازمان لیگ نیست، فدراسیون فوتبال تا بحث بلیت‌فروشی به شیوه استاندارد انجام نشود کاری نمی‌تواند بکند. ما باید بدانیم چند نفر به ورزشگاه می‌آیند و آنها نیز باید سر ساعت بیایند. 

* با این شرایط ادامه لیگ در فصل آینده مصلحت نیست

در دنیا این مدل، مدل موفقی است و ما با استفاده از این می‌توانیم بگوییم مثلاً 30 هزار نفر می‌آید. وقتی جوان‌ها بدانند که بدون بلیت الکترونیکی نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند دیگر مقابل در ورزشگاه تجمع نمی‌کنند که نیروی انتظامی هم مجبور شود آنها را راه دهد. اگر این اتفاق نیفتد ادامه لیگ در فصل آینده مصلحت نیست. وظیفه فدراسیون فوتبال این نیست که برود ورزشگاه بسازد. ما تلاش کردیم برای تیم‌های ملی امکاناتی را فراهم کنیم که هنوز هم بدهی‌های آن را داریم، باشگاه‌های ما هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد چون درآمد کافی برای این موضوع ندارند، درآمد آنها مربوط به حقوق فوتبال است و در رأس حقوق فوتبال مسأله پخش تلویزیونی است که پرداخت نمی‌شود. باید دولت یک دست بردارد و بگذارد روال عادی ایجاد شود. ما امکان ساخت، تعمیر و تجهیز ورزشگاه‌ها را نداریم. 

* به شخص مهمی در مجلس گفتم مربی خارجی تحرک اقتصادی می‌آورد

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه ضمن انتقاد از برخی اظهارنظرها گفت: متأسفانه در این مدت واکنش‌هایی داشتیم که در نوع خودش جالب بود. خیلی از دوستان در مجلس شورای اسلامی اظهارات منطقی انجام دادند و به طور مثال یک دوست عزیزی که اتفاقاً شخص مهمی در مجلس محسوب می‌شود صحبت‌های زیادی با من در مورد حضور سرمربی خارجی در تیم ملی داشت و معتقد بود در شرایط فعلی به صلاح نیست مربی خارجی به تیم ملی بیاید. من یک ساعت با این شخص صحبت کردم و توضیح دادم که حضور مربی خارجی علاوه بر مباحث اجتماعی، تحرک اقتصادی می‌آورد که در نهایت شاید این شخص از صحبت‌های من راضی نشد ولی در پایان گفت به شما و مردم احترام می‌گذارم و هیچ مصاحبه‌ای انجام نداد. 

* شرایط این گونه پیش برود قاضی‌زاده در مورد ارنج تیم ملی هم حرف می‌زند 

تاج در ادامه ضمن انتقاد قاضی‌زاده هاشمی، گفت: این شخص در مورد هر اتفاقی واکنش نشان می‌دهد، مثلاً در مورد ورزشگاه اهواز صحبت‌هایی انجام داده که بدون اطلاعات است. اگر شخصی مثل دادکان که چند سال در فدراسیون کار کرده یا امثال آقای مصطفوی حرف بزنند من موظف هستم جواب بدهم ولی این دو نفری که عرض کردم سالی دو بار مصاحبه می‌کنند اما قاضی‌زاده هاشمی هفته‌ای 5 بار مصاحبه می‌کند که اگر شرایط این گونه پیش برود او در مورد ارنج و گلر تیم ملی هم نظر می‌دهد. مجلس و نمایندگانش نباید چنین مباحثی داشته باشند. حداقل موضوع این است که نماینده مجلس باید بداند که چه مسائلی به سازمان لیگ ربط دارد یا ندارد. 

* دستاورد فدراسیون از برخی نهادهای دولتی بهتر بود

وی ادامه داد: اگر سازمان لیگ برای بازی فینال بیش از اندازه بلیت فروخته بود مقصر است ولی همه تأکید و امضا کردند که بلیت زیاد فروخته نشده است اگر 35 هزار نفر به داخل استادیوم رفته‌اند سازمان لیگ مقصر نیست. متأسفانه هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم فوتبال برای برخی‌ها تبدیل به یک نردبان می‌شود و بهترین فرصت هم همین‌گونه اظهارنظرها است. از برخی رسانه‌ها به خصوص روزنامه دولت (ایران) انتظار داریم محل تشویش اذهان عمومی نشوند، کفایت به برنامه و دستاورد است، دستاورد فدراسیون به مراتب بهتر از برخی نهادهای دولتی بوده و نمونه‌اش هم اول شدن تیم ملی در رنکینگ آسیایی و درخشش بانوان و همین تیم جوانان ما بوده است. 

* نمی‌دانم انتقادات در روزنامه دولت با وزارت هماهنگ است یا خیر

به گزارش فارس، تاج در ادامه انتقاداتش تأکید کرد: متأسفانه برخی روزنامه‌ها به خصوص روزنامه دولت باید حداقل‌ها را رعایت کند ولی تبدیل به محل دروغ و تهمت شده است نمی‌دانم اتفاقات با وزارت ورزش هماهنگ است یا خیر. نمی‌دانم آیا این مباحث جریان‌یافته است یا نه. ولی انتظارم این است که آنها اول اعتماد کسب کنند، خود این دوستان محل سؤال هستند ولی خودشان از ما سؤال می‌کنند. شما ببینید وقتی ما مشکلاتی در برگزاری مسابقات داریم چگونه باید کار را پیش ببریم.

* تا زمانی که ضمانت محکمی نباشد نباید بازی‌ها را برگزار کرد 

تاج تأکید کرد: اگر بنا نباشد ورزشگاه‌های ما به بلیت‌فروشی الکترونیک مجهز باشد کار سخت خواهد شد. در کل دنیا اگر فردی در جایگاه خودش ننشیند از روی صندلی او و عکسش شخص را پیدا کرده و او را جریمه خواهند کرد. روز گذشته نیروی انتظامی رسماً گفت ما نمی‌توانیم مردم را که زیاد به ورزشگاه بیایند کنترل کنیم. تا زمانی که ضمانت محکمی برای بازی‌ها نباشد نمی‌توان کار را خوب پیش برد. روز گذشته در شورای امنیت اجتماعی کشور نیز اعلام کردیم که این مشکلات وجود دارد و نیروی انتظامی هم این موضوع را تأیید کرد حتی در این بین نامه هم زده‌ایم ولی معتقدم نباید کاری کنیم مردم دچار تلخ کامی شوند.در پایان هم بگویم انتظار ما این است که قاضی‌زاده هاشمی که جزو شورای سیاست‌گذاری صدا و سیما است قدمی برای حق پخش بردارد که مردم این گونه بیشتر به آنها رأی خواهند داد. 

* دولت در گرفتن طلب‌ها به ما کمک کند 

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: تیم ملی ما خوشبختانه کارش را با ویلموتس شروع کرد، ما در کشورمان مشکلاتی داریم که حتی آوردن یک قطعه هم برای کارهای صنعتی به سختی انجام می‌شود چه برسد به آوردن مربی در حد ویلموتس که در این زمینه کار درستی انجام شد و همه رسانه‌ها و دیگر اهالی فوتبال کمک کردند که خودش توفیقی بود. وحید هاشمیان به عنوان یک مربی ایرانی در کنار او کار می‌کند و ما قصد داریم یک ایرانی دیگر را به کمک‌های ویلموتس اضافه کنیم از 10، 11 کمک مربی خارجی را به 2 کمک کاهش دادیم و قرار است به عنوان روزمزد به 3 نفر افزایش پیدا کند. از حیث مالی وضع ما عادی نیست و علت هم دارد، گرفتاری ما در بخش مالی زیاد است، دولت نمی‌خواهد کمک کند، تنها برای 6 ماه به تیم امید 200 میلیون پاداش دادند، ما باید بتوانیم ارزی که نیاز داریم را فراهم کنیم. ما برای اعزام به تیم بزرگسالان به کره جنوبی و همچنین تیم جوانان به روسیه ارز عادی را به سختی تهیه کردیم. درآمد ما یک بحث اقتصادی دارد که برندی در کشور نداریم. شما می‌بینید بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی در کشور ما از برند یا اسمی استفاده نمی‌کند و بیشتر توصیه برای نحوه زندگی است. ما پولی که از فیفا و همچنین AFC طلبکار هستیم، انتظار ما این است که دولت به ما کمک کند تا آنها را بیاوریم. یا دولت اینجا خودش به ما پول بدهد و بعداً طلب‌های ما را به جای مطالباتشان بگیرد. ما در این مورد کاری از دستمان برنیامده است من خودم سه جلسه شخصی با اینفانتینو داشتم. جلسه ای با خانم فاطیما داشتم که مسئول مالی است که او گفت در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم ما 5، 6 میلیون دلار طلبکاریم که اگر وارد شود بسیاری از کارها به خوبی انجام می‌شود.امیدوارم دولت فکری به حال این مسئله کند. آنها هم موانع خاص خودشان را دارند که راجع به ساختاری فدراسیون و سیستمی که وجود دارد، است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها