کد خبر: ۴۵۷۴۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
جشن انگلیسی با پول ایرانی؛
هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ پوند بدهید تا خودتان و برندتان در جشن تولد شرکت کنید! این جشن ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی، جشن روز ملی کشور انگلیس به مناسبت تولد ملکه است؛ جشنی که امسال هم همچون همیشه در محل سفارت انگلستان در ایران برگزار می‌شود، اما این بار هزینه‌های برگزاری این جشن به کمک اسپانسر‌های انگلیسی تأمین نمی‌شود؛ زیرا انگلستان شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال خود را به دنبال تحریم کشورمان از سوی امریکا از ایران برده است.
سرویس سیاسی پایگاه 598-کبری فرشچی؛ حالا «روباه پیر» برای تأمین هزینه جشن تولد ملکه راهکار دیگری را انتخاب کرده و با ارسال ایمیلی به فعالان اقتصادی و برند‌های ایرانی و دعوت از آن‌ها برای شرکت در این جشن با پرداخت هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ پوند، به دنبال تأمین اسپانسر برگزاری این مراسم است تا پول جشن تولد ملکه انگلیس در ایران را از ایرانی‌ها بگیرند!

انگار افطاری سفارت انگلیس با حضور برخی مدیران دولتی، چهره‌های فرهنگی و هنری آنچنان برکاتی برای سفارت روباه پیر داشته که حالا هوس کرده‌اند تا جشن تولد ملکه و روز ملی‌شان را هم به شکلی متفاوت و از جیب ایرانی‌ها برگزار کنند! استقبال برخی چهره‌های مدیران دولتی از مراسم افطاری در باغ سفارت سیاست‌مداران کهنه‌کار انگلیسی را مجاب کرده حتی با وجود بیرون کشیدن شرکت‌های دولتی و خصوصی‌شان برای چراغ سبز نشان دادن به تحریم‌های ترامپ علیه ایران، آنقدر می‌توانند روی بعضی ایرانی‌ها حساب باز کنند که کارت دعوت جشن تولد ملکه را مشروط به پرداخت هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ پوند برای اسپانسری هزینه این جشن ایمیل کنند. این ایمیل توهین‌آمیز برای فعالان اقتصادی و برند‌های ایرانی ارسال شده است و با ارائه راه ارتباطی از آنان خواسته شده که حضور یا عدم حضور خود را نیز اعلام کنند.

جشن ملی یا جشن تولد!
جشن ملی بسیاری از کشور‌های دنیا روز استقلال‌شان از استعمار انگلیس یا نمایندگان آن است، اما این روز برای این کشور حکایت متفاوتی دارد؛ روز ملی انگلیس روز تولد ملکه این کشور است. طی ۶۷ سال گذشته این رویداد به نکوداشت تولد ملکه الیزابت دوم اختصاص داشته است.

تولد ملکه الیزابت در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) است که هر ساله برای آن جشنی خانوادگی در انگلستان با حضور اعضای خانواده سلطنتی برگزار می‌شود، اما مراسم رسمی تولد تحت عنوان روز ملی، در تاریخی که به صورت قراردادی تعیین و معمولاً با فاصله‌ای حدود یک‌ماه از روز تولد برگزار می‌شود. امسال هم مقررشده که این مراسم در روز ۱۳ ژوئن مصادف با ۲۳ خرداد برگزار شود و این مراسم در تهران در سفارت انگلیس برگزار خواهد شد. این مراسم برای انگلیسی‌ها به‌لحاظ سیاسی، فرهنگی و تبلیغی اهمیت زیادی دارد و جایگاه خانواده سلطنتی را به عنوان اصلی‌ترین نماد این کشور معرفی و بازنمایی رسانه‌ای آن بخشی از اهداف سیاسی استعمار پیر را هم تأمین می‌کند. مراسم روز ملی انگلیس در ۱۶ کشور همسو و تحت پادشاهی یا زعامت انگلستان نظیر کانادا و استرالیا با کیفیتی خاصی برگزار می‌شود، اما در سایر کشور‌ها بر عهده سفارت انگلیس در آن کشور است که مراسم را با حضور میهمانانی از شخصیت‌های مختلف تجاری، دیپلماتیک، هنری، بازیگران و به طور کلی افراد مشهور و با نفوذ کشور میزبان برگزار کند.

خرج نکردن پول مالیات‌دهندگان انگلیسی در ایران
جشن روز ملی انگلیس همه ساله در ایران هم برگزار شده و برخی افراد و شخصیت‌ها هم در آن شرکت داشته‌اند. سفارتخانه‌های انگلستان در سراسر دنیا برای تأمین هزینه مالی چنین مراسمی از کمک اسپانسر‌ها استفاده می‌کنند که در هر کشوری از اتباع خود انگلستان، اعم از شخصیت‌ها و شرکت‌ها جذب می‌شود. در مراسم‌های انجام شده در تهران هم در سنوات گذشته بر همین منوال عمل می‌شده و هزینه مراسم بر عهده اسپانسر‌های انگلیسی بوده است. اما امسال سفارت این کشور برنامه متفاوتی دارد و گویا رابرت (راب) مک‌ایر سفیر انگلستان گفته، نمی‌تواند پول مالیات‌دهندگان انگلیسی را در ایران هزینه کند و خود ایرانی‌ها باید هزینه این مراسم را بپردازند! همین ماجرا هم موجب شده تا ایمیل‌های دعوت به مراسم برای فعالان اقتصادی ایرانی فرستاده شود تا امسال ایرانی‌ها هزینه جشن روز ملی انگلیس و تولد ملکه را بپردازند.

نمونه دعوتنامه و ایمیل سفارت انگلیس برای فعالین اقتصادی و برندهای ایرانی که توسط یکی از دریافت کنندگان ایمیل در اختیار ما قرار گرفته است.



دستاورد‌های جشن تولد ملکه با اسپانسر‌های ایرانی برای انگلیس
استعمار، چنبره روی نفت و ذخایر معدنی، جدا کردن افغانستان، بلوچستان و بحرین از خاک ایران، انحصار واردات توتون و تنباکو قحطی بزرگ در سال‌های جنگ جهانی اول و دوم، فرقه‌سازی و فتنه بابیت، بهائیت و وهابیت سپس کلوب‌های لاتاری و لژ‌های ماسونی، انحراف مشروطه از اهدافش و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از خاطرات مردم ایران از انگلستان است. حافظه تاریخی ایران‌مان از روباه پیر استعمار هیچ خاطره خوشی در ذهن ندارد و حکایت نفوذ و استعمار هنوز هم ادامه دارد، هر چند روش‌ها و راهکار‌های استعمار پیر حالا به روزرسانی شده و متفاوت از گذشته است. با وجود این نمی‌توان از نقش انفعال‌ها در به ثمر نشستن چنین سیاست‌هایی چشم پوشی کرد؛ انفعالی که یک روز خود را به شکل استقبال چهره‌های سیاسی و هنری از افطاری سفارتخانه نشان می‌دهد و روز دیگر با پذیرش دعوت ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی در جشن تولد ملکه انگلیس. مهمانان ایرانی و اسپانسر‌های این جشن نه فقط هزینه مالی مراسم روز ملی انگلیس را تأمین کرده‌اند تا ایران تنها کشوری باشد که برای روز ملی انگلیس جشن می‌گیرد بلکه اهداف سیاسی و رسانه‌ای استعمار پیر را هم به نتیجه می‌رسانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها