أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۵۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
یک مسئول راه و شهرسازی:
معاون بازآفرینی و مسکن اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت معاملات پیش‌فروش مسکن بر اساس قانون تنها در دفاتر اسناد رسمی باید صورت بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، پرویز فیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره نحوه قانونی شدن معاملات پیش‌فروش مسکن اظهارداشت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش مسکن در سال 92 ثبت معاملات پیش‌فروش مسکن تنها در دفاتر اسناد رسمی جنبه قانونی پیدا می‌کند. بنابراین مردم و خریداران مسکن توجه داشته باشند که تنها به دلیل ارزان بودن قیمت پیش‌فروش مسکن، فریب ثبت معاملات در بنگاه‌های مسکن را نخورند.
وی ادامه داد: بنگاه‌های مسکن، اگر مبادرت به پیش‌فروش مسکن کنند، در نوبت اول یک سال پروانه ‌اشتغال به‌کار آنها باطل خواهد شد. بنگاه‌های مسکن تنها می‌توانند به معرفی ساختمان و ارائه شناسنامه فنی اقدام کنند و باید توجه داشته باشند که ثبت پیش‌فروش در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در پیش فروش ساختمان نحوه پرداخت اقساط بهای مورد قرارداد مطابق با توافق طرفین است، ولی حداقل ۱۰ درصد از بها همزمان با تنظیم سند قطعی قابل وصول خواهد بود که طرفین نمی‌توانند برخلاف آن توافق کنند.
فیروز افزود: سازندگان باید برای پیش‌فروش مسکن از اداره کل راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند و باید اذعان کرد که در دو سال گذشته تنها یک مجوز آن هم برای ساخت یک پروژه ۲۰۰ واحدی در رودهن صادر شده است.
همچنین وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با ایجاد مؤسسات اجاره‌داری، بازار اجاره‌بهای مسکن کنترل خواهد شد، گفت: از طریق استارت‌آپ‌ها می‌توانیم رابطه مالک و مستأجر را معنادار سازیم و واسطه‌گری‌ها را کاهش دهیم تا به قشر مستأجر آسیب کمتری وارد شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن اظهار کرد: یکی از شاخص‌های نیاز مسکن میزان ازدواج‌ها است. در سال 97 در حدود 537 هزار ازدواج ثبت شده که اگر 20 درصد آن توان خرید مسکن داشته باشند، باید برای 80 درصد باقی‌مانده برنامه‌ریزی کنیم. یکی از دو محور برای توانمندسازی ساخت مسکن، فراهم کردن زمین بوده، باید با فراهم کردن شرایط ارائه جواز ساخت مسکن و عرصه زمین، تولید را روان کنیم. فراهم کردن زمین در روستاها و شهرها در دستور کار قرار گرفته و سازمان ملی زمین و مسکن مأموریت یافته تا در جهت پشتیبانی در عرضه زمین اقدام کند.
وی با تأکید بر اینکه "باید توجه کنیم التهابات موجود در بازار که متأثر از تحرکات دشمن است، دامن مسکن را نیز گرفته، افزود:‌ باید با هوشیاری و پایداری با تولید حداقل 500 هزار واحد در سال با این تحرکات مقابله کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها