يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۵۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
معاون وزیر نیرو:
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت که مشترکان پرمصرف چندین بار بیشترازمشترکان کم مصرف‌ از یارانه برق بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، همایون حائری دیروز در نشستی با ‌اشاره به مصوبه دولت در مورد تعرفه مصرف‌کنندگان برق اظهار کرد: از اول خرداد الگوی مصرف و تعرفه برای نقاط مختلف کشور مشخص شد. بر این اساس افزایش هفت درصدی برای همه اعمال شد و پرمصرف‌ها هم افزایش ۱۶ درصدی داشتند که از ابتدای خرداد اعمال شد. اگر مصرف‌کننده‌ای بتواند نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، شامل پاداش می‌شود.

وی با بیان این‌که ۹۰ درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف قرار دارند، گفت: الگوی مصرف برای تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت و میانگین الگوی مصرف تهران ۲۷۲ کیلووات ساعت است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ادامه داد: در صورتی که میانگین مصرف یک خانوار 272 کیلووات ساعت باشد، کم‌مصرف محسوب گردیده و هزینه برق این مشترک هفت درصد افزایش خواهد یافت، در غیر این صورت مشترک پرمصرف محسوب شده و ۱۶ درصد جریمه شامل حال او می‌شود.

حائری اظهار کرد: مشترکان چنانچه در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانند ۲۰ درصد هزینه برق خود را کاهش دهند.

وی گفت: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۶۰ تا ۷۰ تومان است در حالی که در زمان پیک به ازای هر کیلووات ساعت هزینه برق به بیش از ۵۰۰ تومان می‌رسد. به عبارت دیگر مابه‌التفاوت این هزینه به عنوان یارانه به مشترکان پرداخت می‌شود، بنابراین این یارانه برای پرمصرف‌ها چندین بار اعمال می‌شود.

معاون وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه افزایش مصرف باعث به هم خوردن تعادل عرضه در مصرف می‌شود، تأکید کرد: این به‌هم خوردن، مشکلاتی ایجاد کرده و روی تجهیزات فشار وارد می‌کند. در واقع مشترکان پرمصرف در این فرآیند باعث می‌شوند که کم‌مصرف‌ها هم دچار مشکل شوند.

حائری در ادامه با بیان اینکه مصرف برق ادارات دولتی کنترل می‌شود، افزود: رئیس‌جمهور تاکید کرده‌اند که اداراتی که قبض مصرفی آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به وی معرفی شوند.

وی همچنین در پاسخ به خبرگزاری فارس درباره برخورد و شناسایی مشترکانی که از برق ارزان و یارانه‌ای کشور برای استخراج بیت کوین (رمزارزها) استفاده می‌کنند گفت: وزارت نیرو پیشنهادی به دولت ارائه داده است که افرادی که قصد وارد کردن دستگاه‌های دست دوم برای استخراج بیت کوین به کشور را دارند شناسایی شوند و تعرفه برق آنها با نرخ‌های مناسبی مثل نرخ برق صادراتی محاسبه شود.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه به هر حال برق در ایران بسیار ارزان است و سرمایه‌گذاران بیت کوین ایران را بهترین مکان برای فعالیت خود می‌دانند، تصریح کرد: اگر کنترل و نظارت برای این مصرف کنندگان نباشد مصرف برق این سرمایه‌گذاران که اتفاقا در برخی گاوداری‌ها، مساجد و یا حتی مدارس فعالیت می‌کنند به دو هزار و 500 مگاوات می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها