يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۵۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سرپرست جدید آموزش و پرورش:
حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه نظام تعلیم و تربیت گفت: تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.
به گزارش پایگاه 598، سید جواد حسینی سرپرست جدید آموزش و پرورش عصر امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه دکتر فانی، دکتر آشتیانی و آقای بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت تدبیر و امید و در آموزش و پرورش ارائه دادند تجلیل می‌کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: براساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط می‌شود نام این سند باید اصلاح شود.

وی افزود: بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد، همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.

وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود، زیرا معلم میزان الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.

خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش؛ آفت نظام تعلیم و تربیت

 حسینی یکی از آفت‌های نظام تعلیم وتربیت را خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.

وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت و در آمد زایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.

اعطای حکم سرپرستی حسینی از سوی معاون هماهنگی رئیس جمهور

در ادامه احمد شمس معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، در جمع شورای معاونان این وزارتخانه سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی و حکم سرپرستی وی را از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.

 احمد شمس در این جلسه تاکید کرد: بنا بر ضرورت تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: نشر شایعات و گمانه زنی‌ها در چند روز اخیر در خصوص سرپرست این وزارتخانه نشان از وجود دغدغه جامعه برای نظام تعلیم و تربیت است.

معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، منشا اداره بهینه وصحیح هرجامعه‌ای را آموزش و پرورش دانست و افزود:آنچه سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز تحویل می‌گیرد، حاصل زحمات وزرا و مدیران قبلی است و امیدواریم حسینی جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا دهد.

در ادامه مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به نمایندگی از شورای معاونان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آمورش و پرورش برای رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای دارد لذا در دولت تدبیر و امید همواره شاهد افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش بوده ایم.

وی افزود: امید است انتظارات فرهنگیان با تلاش سرپرست آموزش و پرورش برآورده شود.

در پایان این جلسه حکم سرپرستی سیدجواد حسینی از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها