أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۵۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که بخش زیادی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها در نظام پولی و بانکی اتفاق می‌افتد، گفت: بانک مرکزی باید به عنوان اصلی‌ترین دستگاه ناظر بر عملکرد بانک های عامل با اقتدار کامل در انتخاب مدیران حرفه‌ای و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها که دارای صلاحیت اخلاقی و تخصصی هستند عمل کند.
به گزارش پایگاه 598، اسحاق جهانگیری در چهل و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی تخلفات صورت گرفته باید با جدیت و دقت هر چه بیشتر دنبال شود، گفت: در مبارزه با فساد نباید تعلل و سستی به خود راه دهیم و باید با جدیت در این مسیر گام برداریم و در عین حال از عملکرد نظام در امر مبارزه با فساد قاطعانه دفاع کنیم.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که متاسفانه شاهد تکرار فسادهای مشابه در کشور هستیم، تصریح کرد: پرونده‌های فسادی که کشف و با آنها برخورد شده است نباید رها شوند، بلکه باید ضمن برخورد با موارد مختلف فساد، رویه ها و روندها نیز اصلاح شود تا از تکرار وقوع فسادهای مشابه جلوگیری شود.

جهانگیری اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد و تخلفات اقتصادی را شفافیت دانست و افزود: اگر فرایندها اصلاح شود و عملکردها در معرض دید عموم جامعه باشد از بسیاری تخلفات و سوءاستفاده ها جلوگیری خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که بخش زیادی از تخلفات و سوءاستفاده ها در نظام پولی و بانکی کشور اتفاق می افتد، گفت: بانک مرکزی باید به عنوان اصلی ترین دستگاه ناظر بر عملکرد بانک های عامل با اقتدار کامل در انتخاب مدیران حرفه ای و اعضای هیئت مدیره بانک ها که دارای صلاحیت اخلاقی و تخصصی هستند عمل کند و در مبارزه با فساد و تخلفات جدی باشد.

جهانگیری با اشاره به سیاست گذاری بانک مرکزی در خصوص چک های تضمینی اظهار کرد: این اقدام نتایج مثبت و سازنده‌ای به همراه داشت و امیدوارم این گونه برنامه ها و اصلاح فرایندهای نادرست در سایر بخش های اقتصادی نیز با قاطعیت دنبال شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد در خصوص کمیته تخصصی فرادستگاهی آسیب شناسی شکل گیری مفاسد اقتصادی، از دبیرخانه ستاد خواست برنامه آسیب شناسی علل وقوع فساد را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کند و راهکارها و پیشنهادات لازم برای شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز و نیز اصلاح فرایندها را در جلسات بعدی ارائه کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به فشارهای سنگین اقتصادی از سوی آمریکا علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: آمریکا 30 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد و به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند. آنها تصور می کردند که با این فشارها، اقتصاد ایران به سرعت با فروپاشی مواجه خواهد شد، اما به فضل الهی نه تنها اهداف آنها محقق نشد بلکه روز به روز بر اقتدار کشور افزوده می شود.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها