يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۶۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
در زندان فشافویه روی داد
درگیری زندانیان در زندان فشافویه تهران به قتل یکی از آنان منجر شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قدس آنلاین،  شامگاه دوشنبه بیستم خردادماه وقوع درگیری منجر به قتل در زندان فشافویه به پلیس آگاهی و قاضی کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد.

با حضورکامران رضوانی بازپرس شعبه 8 ویژه قتل دادسرای جنایی تهران و کارآگاهان پلیس آگاهی در در صحنه جنایت مشخص شد که در جریان این نزاع،  زندانی  22 ساله‌ای به نام علیرضا بر اثر  ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

ادامه بررسی‌های تیم جنایی نشان داد علیرضا قربانی ضربات مرگبار دو زندانی سابقه دار و خطرناک به اسامی محمدرضا و حمیدرضا  شده است. بر این اساس متهمان تحت بازجویی اولیه قرار گرفتند و صراحتاض به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند.

رضوانی بازپرس پرونده امروز در جمع خبرنگاران حوادث درتشریح جزئیات این حادثه گفت: متهمان اظهار نظرهای متفاوتی کرده‌اند اما در مجموع به نظر می‌رسد این جنایت با انگیزه‌های کاملاً شخصی و در پی یک سوءظن رقم خورده است.

به گفته این مقام قضایی متهمان با تجدید قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

همزمان در شاخه دیگری از تحقیقات روش شد محمدرضا پیش از این جنایت مرتکب دو فقره قتل عمد و یک فقره جرح عمدی بوده است. در واقع نامبرده چند ماه پیش یک زندانی دیگر را به قصد قتل با چاقو مورد حمله قرار داد  اما مصدوم  با اقدامات پزشکی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. علاوه بر این وی 7 سال پیش و قبل از انتقال از زندان رجایی شهر به ندامتگاه فشافویه یک زندانی دیگر را با روش یاد شده به قتل رسانده بود. این همه درحالیست که محمدرضا  قبل از اینها و زمانی که خارج از زندان بود به اتهام قتل عمد شخصی محاکمه و  از سوی دادگاه به قصاص محکوم شده بود.

همچنین بررسی‌ها نشان داد، حمیدرضا متهم دیگر قتل علیرضا نیز پیش از این جنایت و انتقال از زندان رجایی شهر به ندامتگاه فشافویه 20 فقره سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد که آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر مهمترین آنها است. اتهاماتی که موجب صدور حکم حبس ابد برای وی از سوی دادگاه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها