يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۶۱۴
زمان انتشار: ۰۱:۰۱     ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
شرکت لیزینگ فرهنگیان در واکنش به گزارش تسنیم درباره سطح بسیار پایین خدمات ارائه شده از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا، به واگذاری خودروهای لیزینگی به اعضای این صندوق اشاره کرده است؛ واگذاری‌هایی که کمتر از یک درصد از اعضا را شامل شده است!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم؛ در تاریخ 17 خرداد گزارشی با عنوان "توجیه عملکرد صندوق ذخیره با هزینه یک پرس غذا/نگرش مسئولان با واقعیت‌زندگی معلمان فاصله بسیار دارد" در این خبرگزاری منتشر شد.

در حالیکه خطاب این گزارش "صندوق ذخیره فرهنگیان" بوده است و گزارش مورد اشاره تسنیم، هیچ واکنشی از سوی این صندوق در پی نداشته است، شرکت لیزینگ فرهنگیان در واکنش به این گزارش اعلام کرد: در حالی مطلب مذکور عنوان شده است که "فرهنگیان عضو صندوق عموماً بهره چندانی از خدمات و تسهیلات شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان نمی‌برند" که در بهترین حالت نویسنده محترم از خدمات شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان بی‌اطلاع بوده‌اند لذا جهت روشن شدن ذهن مخاطبین آن خبرگزاری و اطلاع عموم فرهنگیان محترم و زحمت‌کش موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

در طول 16 سال فعالیت شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان حدود 133 هزار دستگاه خودرو به صورت لیزینگی به فرهنگیان واگذار شده است؛ تنها در سال مالی 97 "منتهی به 31 شهریور 97" برای نخستین بار فرهنگیان توانستند با آورده اولیه 6 میلیون تومان "حدود 25 درصد بهای خودرو" و تسهیلات با نرخ 15 درصد از طریق شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان صاحب خودرو شوند امری که بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه بوده است.

تعداد کل خودروهای واگذار شده در سال مالی 97 به متقاضیان حدود 11 هزار دستگاه به ارزش بیش از 3700 میلیارد ریال و تسهیلاتی که شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در اختیار متقاضیان قرار داد جمعاً 1544 میلیارد ریال با نرخ 15 درصد به متقاضیان خرید لیزینگی خودرو تخصیص پیدا کرد.

همچنین بیش از 950 میلیارد ریال از منابع خودروساز استفاده شده است و به همکاران فرهنگی تخصیص پیدا کرد؛ لازم به ذکر است با وجود افزایش قیمت خودرو از سوی خودروساز و همچنین اختلاف فاحش قیمت در بازار آزاد خودرو، شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان در سال 97 تعداد 5 هزار دستگاه خودرو با قیمت‌های مصوب و رسمی سال 96 تحویل مشتریان فرهنگی خود کرد.

در 6 ماه اخیر با وجود آشفته بازار خودرو در کشور و مشکلات عدیده خودروسازان در تامین و تولید خودرو، شرکت لیزینگ فرهنگیان فرصت خرید 4300 دستگاه خودرو برای فرهنگیان عضو صندوق در سراسر کشور به قیمت مصوب تولید‌کننده و با تسهیلات 200 میلیون ریالی مهیا کرد که با استقبال بی‌نظیر فرهنگیان مواجه شد.

همچنین تنها در سه ماهه پایانی سال 97 در راستای حمایت از تولید داخلی و افزایش فرصت‌های شغلی پایدار در کشور به‌ویژه برای نیروی جوان متخصص بیش از 1750 دستگاه کالای سرمایه‌ای "‌لوازم خانگی‌" با تنوع 27 قلم به فرهنگیان عضو صندوق در سراسر کشور عرضه شد که در این بین تسهیلاتی به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال با نرخ 15 درصد و دوره بازپرداخت 36 ماهه در اختیار فرهنگیان قرار گرفت.

در پایان لازم است که اعلام کنیم شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان همچنان با عزم راسخ، بزرگترین وظیفه و هدف خود را خدمت‌رسانی به فرهنگیان عضو صندوق در اقصی نقاط کشور می‌داند و با تکیه بر حمایت از تولید ملی و کالای تولید ساخت داخل با وجود همه مشکلات و سختی‌ها به راه خود ادامه خواهد داد.

توضیحات تسنیم: در خصوص جوابیه‌ای که شرکت لیزینگ فرهنگیان ارسال کرده است، چند نکته مهم وجود دارد که قبل از همه بهتر است مدیرعامل محترم صندوق ذخیره فرهنگیان بدان توجه داشته باشد، در  گزارش مورد اشاره تسنیم از مدیرعامل صندوق خواسته شده بود که او شاخص "یک پرس غذا " را برای سهم واریزی فرهنگیان به صندوق، چگونه بدست آورده‌ است؟  اولین نکته  در این خصوص این است که چرا مدیر عامل صندوق  حاضر نشده است به این سؤال و برخی سؤالات دیگر که مربوط به عملکرد و سیاست‌های کلی صندوق است پاسخ دهد اما شرکت لیزینگ عملکرد خود را بدون شاخص‌های مناسب ارائه کند؛ اگر قصد گزارش مورد اشاره تسنیم، تحلیل و بررسی عملکرد شرکت لیزینگ فرهنگیان بود، حتماً  چارچوب و محتوای آن گزارش متفاوت می‌بود! 

همچنین آنچه در گزارش تسنیم به آن انتقاد شده است اولاً مبتنی بر اظهارات رئیس و اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره و ثانیاً انتقاد از عدم تناسب این اظهارات با واقعیات زندگی معلمان است.

نکته دوم، آمار و ارقام ارائه شده در گزارش شرکت لیزینگ فرهنگیان است که این شرکت مدعی شده طی 16 سال حدود 133 هزار خودرو لیزینگی به فرهنگیان ارائه کرده است؛ در خصوص این عدد توجه به دو مسئله ضروری است.

نخست؛ در طی این 16 سال، شرکت‌های خودرو ساز چه تعداد خودرو را بدون واسطه و بدون سود اضافه و به‌صورت اقساط  چند ماهه تا چند ساله به مردم واگذار کرده‌اند؟! از شرایط واگذاری خودرو از طرف دو خودروساز عمده با پیش‌پرداخت 5 میلیون تومان تا  واریزی‌‏های چند مراحله‌ای چند ماهه و چند ساله  هنوز زمان زیادی نگذشته است!

علاوه بر اقدام شرکت‌های خودروساز در واگذاری خودروی قسطی به همه مردم،  عملکرد سایر شرکت‌های لیزینگ کشور در مقایسه با شرکت لیزینگ فرهنگیان  نیز می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد آنها باشد لذا اعلام  واگذاری 133  هزار  خودرو، به تنهایی  نشان‌دهنده عملکرد مثبت  یا منفی این شرکت نمی‌تواند باشد.

13.3 درصد اعضای صندوق از تسهیلات خودرو در 16 سال بهره‌مند شدند!

دوم؛ در اعلام رقم 133 هزار خودرو، نسبت این عدد با تعداد اعضای صندوق ذخیره  و تعداد اعضای متقاضی خودرو در طی این دوره مهم است؛ اگر مجموع اعضای صندوق را طی این 16 سال فقط یک میلیون نفر فرض کنیم، فقط 13.3 درصد اعضای این صندوق طی این سال‌ها از تسهیلات خودرو بهره‌مند شده‌اند!

عملکرد 13.3 درصدی طی 16 سال به‌معنای عملکرد کمتر از یک درصد (83 صدم درصد) در هر سال است! آیا واگذاری خودرو به کمتر از یک درصد اعضای صندوق ذخیره در هر سال، برای صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت لیزینگ آن، افتخار‌آفرین و نشانگر خدمت است؟!

با این الگو در یک فرایند بیشتر از 100 سال، تمام اعضای صندوق ذخیره از طریق این شرکت صاحب خودرو خواهند شد!

سوم؛ چرا از میان همه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، تنها شرکت لیزینگ فرهنگیان واکنش نشان داده است؟!  آیا عملکرد شرکت‌های دیگر قابل دفاع نبود؟ چرا به جای پاسخگویی صندوق ذخیره یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن اقدام به واکنش کرده است؟!

 و آخرین پرسش و نکته در مورد گزارش شرکت لیزینگ فرهنگیان اینکه نرخ بهره تسهیلات واگذاری خودور به فرهنگیان با چه مبنای محاسباتی و با کدام مصوبه، 15 درصد تعیین شده است؟! چرا نرخ این تسهیلات 4 درصد و کمتر از آن نیست؟! در شرایطی که خورود‌سازان به مشتریان خود سود انصراف یا سود مشارکت 13 و 15 درصد می‌دهند با چه استدلالی از فرهنگیان سود 15 درصد گرفته شده است؟! 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها