أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۶۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی کمیسیون آموزش و‌ تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیئت دولت تا "مطالبات معلمان" را پرداخت نکردند، حقوق نگیرد، گفت: هر فردی می‌خواهد وزیر آموزش‌وپرورش شود قبل از اینکه وزارت را بپذیرد باید با دولت شرط ببندد که مطالبات معلمان را پرداخت کند.
به گزارش پایگاه 598، حمایت میرزاده در یک برنامه تلویزیونی با موضوع چالش‌های پیش روی وزیر جدید آموزش و پرورش اظهار‌ کرد: معتقدم طمع سیاسی به آموزش و پرورش در تمام دولت‌ها وجود داشته است اما معلمان، دستور از بالا را نمی‌پذیرند و کار تعلیم و تربیت برای آنها در اولویت است.

وی افزود: در بحث پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، ایران تنها کشوری در دنیا است که برای یک دانش‌آموز یک معلم اختصاص می‌دهد و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بگوید مدرسه نیست اما قوانین ما تحصیل را اجباری نکرده است یعنی مدرسه وجود دارد اما ممکن است پدر و مادر اجازه رفتن به مدرسه را ندهند و در بحث پوشش تحصیلی راه صد ساله را طی کرده‌ایم بنابراین اولویت وزیر آینده اصلا نباید این موضوع باشد.

اگر به معلم توجه نکنیم هیچ کدام از اسناد بالادستی اجرا نمی‌شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانون اساسی  درباره تبعیض حرف زده است، برنامه ششم توسعه پرداختی‌ها به دستگاه‌ها را مشخص کرده همچنین سند تحول بنیادین که هر روز بر سر آموزش و پرورش زده می‌شود نیز در مورد این مسائل صحبت کرده است اما هر سند بالادستی که در آموزش و پرورش اجرا شود فقط باید معلم‌محور باشد و اگر به معلم توجه نکنیم هیچ کدام از این اسناد آنگونه که می‌خواهیم اجرا نمی‌شوند.

میرزاده با اشاره به به اینکه 15 سال است که بیش از 10 هزار میلیارد تومان بدهی به فرهنگیان از سوی دولت وجود دارد و تا زمانی که این بدهی پرداخت نشود هیچ کدام از حرف‌ها و اسناد بالادستی قابل تحقق نیست، متذکر شد: علت هم این است که معلم خسته است؛ تمام دستگاه‌ها اضافه‌کاری خود را دریافت کرده‌اند اما معلمان هنوز مبلغ مربوط به ساعات حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند.

بیش از 10هزار میلیارد بدهی به فرهنگیان در 42 سرفصل

وی ادامه داد:  بیش از 10 هزار میلیارد تومانی بدهی ازسوی دولت به آموزش و پرورش در 42 سرفصل وجود دارد که برخی از موارد آن عبارتند از حق‌التدریس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات نهایی، حقوق نیروهای خرید خدمات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان با 3600 میلیارد تومان، کمک هزینه ازدواج و فوت با 230 میلیارد تومان، کمک هزینه مهد‌کودک با 45 میلیارد تومان، پول لباس خدمتگزاران با 8 میلیارد تومان، سرانه مدارس دولتی و هزینه مربوط به حمل و نقل دانش‌آموزان در مناطق محروم.

وزیر جدید به شرط پرداخت مطالبات، پست وزارت را بپذیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه‌داد: با صراحت می‌گویم هر فردی می‌خواهد وزیر آموزش‌وپرورش شود قبل از اینکه وزارت را بپذیرد باید با دولت شرط ببندد که مطالبات معلمان را پرداخت کند و اگر این مطالبات پرداخت نشود حق ندارد وزارت را بپذیرد، دولت به یک سفر استانی می‌رود، 2 هزار میلیارد تومان خرج می‌کند اگر پول ندارند آیا فقط برای آموزش و پرورش ندارند؟ کدام دستگاه در کشور 15 سال که نه حتی 15 ماه به کارکنان خود بدهی دارد؟!

میرزاده با اشاره به اینکه دولت اعلام کند تا زمانی که معلمان حقوق خود را نگرفته‌اند سایر دستگاه‌ها پاداش نمی‌گیرند، افزود: دولت هم ندارد و هم دارد اگر مشکل مالی دارد باید برای همه باشد وقتی به یک دستگاه تمام حقوق و پاداش‌ها تعلق می‌گیرد اما در آموزش و پرورش معلمان حق و حقوق خود را نمی‌گیرند این چه عدالتی است؟!

وزیر آینده شرط کند مطالبات فرهنگیان با یک چک پرداخت شود

وی با تأکید بر اینکه اولویت نخست وزیر آینده باید پرداخت مطالبات فرهنگیان باشد، متذکر‌شد: او باید شرط کند که مطالبات فرهنگیان با یک چک واریز شود و بعد وزارت را بپذیرد.

وزارت نیرو معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق را دور زد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش در اولویت نبود و یک بند آن هم برای خرید خدمات آموزشی آورده بودند، تصریح‌کرد: مجلس 25 بند درآمدی به برنامه ششم توسعه اضافه کرد از سوی دیگر درباره هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس که در قانون بودجه ذکر شده برای معافیت از هزینه‌ها شرط رعایت الگوی مصرف لحاظ شده است و طبق آخرین اطلاعاتی که بنده دارم وزارت نیرو برای این الگوی مصرف عددی را تعیین کرده است که تمام مدارس باید هزینه‌ها را پرداخت کنند و در حقیقت از الگوی مصرف سوء‌استفاده کرده‌اند.

میرزاده ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش در اولویت باشد باید از الان به فکر 100 سال آینده باشیم و به تربیت نیرو دقت کنیم اما هم‌اکنون وزیر آموزش و پرورش باید چه کار کند؟ آیا باید نیرویی تربیت کند تا در آینده برای خودش شمشیر نکشد! وزیر آموزش و پرورش باید شرط بگذارد که دولت ابتدا پول معلمان را پرداخت کند و بعد به سراغ پاداش سایر دستگاه‌ها برود؛ این نگاه بسیار خطرناک است که چون جمعیت آموزش و پرورش زیاد است پس آن را زیادی تلقی کنیم و ادبیات کاسه گدایی وزیر آموزش و پرورش به هیچ عنوان ادبیات قابل قبولی نیست.

تا پول معلمان را پرداخت نکردند، هیئت دولت حقوق نگیرد!

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش است و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و دولت موظفند هزینه‌های آموزش و پرورش را که طبق قانون اساسی رایگان است تأمین کنند؛ متاسفانه در کشور در توزیع بودجه شاخصی وجود ندارد که اگر وجود داشت مشخص می‌شد بین آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگر تفاوت بسیاری است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر‌ شد: اولویت نخست وزیر آموزش و پرورش آینده باید مطالبات معلمان باشد و این شدنی است تا بدهی فرهنگیان را پرداخت نکردند، هیئت دولت حقوق دریافت نکند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها