يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۶۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سناتور آمریکایی "برنی سندرز" که از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این کشور در انتخابات سال 2020 به شمار می رود، با رد اتهامات مقامات آمریکایی علیه ایران درباره حادثه نفتکش ها در دریای عمان تاکید کرد که جنگ با ایران فاجعه ای بزرگ خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از انتخاب: سناتور آمریکایی "برنی سندرز" که از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری این کشور در انتخابات سال 2020 به شمار می رود، با رد اتهامات مقامات آمریکایی علیه ایران درباره حادثه نفتکش ها در دریای عمان تاکید کرد که جنگ با ایران فاجعه ای بزرگ خواهد بود.

سندرز در پیامی توییتری تاکید کرد: حادثه در دریای عمان نباید به عنوان بهانه ای برای جنگ با ایران استفاده شود. جنگ فاجعه ای کامل برای آمریکا، ایران، منطقه و جهان خواهد بود. حمله یکجانبه آمریکا به ایران نامشروع و مغایر با قانون اساسی آمریکا خواهد بود.

شبکه خبری روسی "راشا تودی" در همین زمینه گزارش داد: در حالی که هنوز مشخص نیست که برای نفتکش های آسیب دیده چه اتفاقی افتاده است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که ایران این حملات را انجام داده است. انگلستان نیز روز بعد با پیروی از آمریکا، ایران را متهم کرد.

ارتش آمریکا روز جمعه یک ویدئوی تار و مبهم را منتشر کرد که مقامات آمریکایی مدعی هستند که نظامیان ایرانی اقدام به کار گذاشتن مواد انفجاری روی یکی از کشتی ها کرده اند. اما این فیلم ویدئویی کسی را متقاعد نکرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که بتازگی به تهران سفر کرده است، تاکید کرد که این ویدئو برای اثبات مقصر بودن ایران کافی نیست.

ایران به نوبه خود هرگونه دخالتی در این حملات را رد کرده است و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به زمان عجیب این حادثه گفته که آمریکا به "طرح دوم خود یعنی خرابکاری در دیپلماسی" روی آورده است تا تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پنهان کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها