أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۶۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
دو خواهری که از عربستان فرار کرده بودند، اپلیکیشن کنترل زنان را فریب داده بودند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مها و وفا السبیعی دو خواهر عربستانی حدود پنج سال برای یک نقشه فرار بی عیب و نقص از عربستان وقت گذاشتند تا اینکه سرانجام اولین پرواز زندگی شان را تجربه کردند.

آنها می گویند ما مدام تحت کنترل شدید خانواده بودیم و  توسط برخی نزدیکانمان حتی آزار جسمی دیدیم. مردان خانواده ما با استفاده از اپلیکیشن موبایل أبشر (Absher) به معنای" خبر خوب/ بله، حاضر است" خروجمان را کنترل می کردند. برنامه أبشر خروج زنان عربستان به خارج از کشور را به «سرپرستان اطلاع می داد. از پدر و شوهر گرفته تا جد پدری و برادر بزرگ‌تر همگی با این اپلیکیشن برای جا‌به‌جایی ما تصمیم می‌گرفتند.

بر اساس این اپلیکشین، خانواده ها در صورت ترک کشور توسط دخترانشان سریعا با یک پیام از ماجرا باخبر شوند، به عبارتی در عربستان اجازه سفر خارجی تنها با رضایت مردان صورت می گیرد.

این دو خواهر عربستانی درابتدا  با پرواز  از ریاض به استانبول، سپس از  ترابزون ترکیه به گرجستان و بعد آن  به سوی کشوری دیگر رفتند، سرزمینی که بنا به دلیل امنیتی نام آن را نمی‌گویند. به عقیده این دو دختر عربستانی، هر دوی انها ترس از لو رفتن مکان خود دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها