أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۷۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
تحليلی از گزارش نيويورک تايمز؛
هر اندازه به انتخابات رياست جمهوري آمريکا نزديک تر مي شويم، نظرسنجي هاي بيشتري در خصوص وضعيت دونالد ترامپ در کاخ سفيد منتشر مي شود. اگرچه دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا نظرسنجي هاي منابع و موسسات مستقل در اين کشور که دال بر کاهش محبوبيت وي طي ماه‌هاي اخير دارد را رد کرده است ،اما نظرسنجي هاي داخلي اعضاي کمپين انتخاباتي ترامپ نيز نشان مي دهد که او وضعيت خوبي در نزد راي دهندگان آمريکايي ندارد!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، هر اندازه به انتخابات رياست جمهوري آمريکا نزديک تر مي شويم، نظرسنجي هاي بيشتري در خصوص وضعيت دونالد ترامپ در کاخ سفيد منتشر مي شود. اگرچه دونالد ترامپ رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا نظرسنجي هاي منابع و موسسات مستقل در اين کشور که دال بر کاهش محبوبيت وي طي ماه‌هاي اخير دارد را رد کرده است ،اما نظرسنجي هاي داخلي اعضاي کمپين انتخاباتي ترامپ نيز نشان مي دهد که او وضعيت خوبي در نزد راي دهندگان آمريکايي ندارد!ً نظرسنجي داخلي کمپين انتخاباتي ترامپ ، به خوبي نشان مي دهد که ترامپ در دور نهايي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰، در مقابل رقيب احتمالي خود يعني جو بايدن بازنده خواهد بود. نکته حائز اهميت اينکه نظرسنجي مذکور، از سوي اعضاي کمپين انتخاباتي ترامپ صورت گرفته و نتايج آن به تازگي از سوي ABC منتشر شده است. 

اين نظرسنجي نشان مي دهد که ترامپ در ايالت‌هاي کليدي و تعيين کننده، از جو بايدن نامزد احتمالي دموکرتها در دور نهايي انتخابات رياست جمهوري آينده عقب افتاده است. بر اين اساس بايدن در ايالت پنسيلوانيا، ۵۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است، در حالي که ترامپ موفق به کسب تنها ۳۹ درصد آرا شده است. در ايالت فلوريدا نيز بايدن با اختلاف ۷ درصد از ترامپ پيشي گرفته است. در ايالت ويسکانسين( ديگر ايالت خاکستري و کليدي آمريکا ) نيز بايدن موفق به کسب ۵۱ درصد آراي افراد شرکت کننده در نظرسنجي شده است. اين در حالي‌است که ترامپ ۴۱ درصد آرا را کسب کرده است. لازم به ذکر است که رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ توانست با پيروزي در اين سه ايالت حساس و کليدي، بر هيلاري کلينتون رقيب دموکرات خود پيروز شود.

اين نظرسنجي معنادار، در ماه مارس صورت گرفته است، اما داده هاي آن اخيرا منتشر شده است. اعضاي ارشد کمپين انتخاباتي ترامپ ضمن تاييد اين نظرسنجي مدعي شده اند که پس از ماه مارس، موقعيت ترامپ در نظرسنجي ها بهبود يافته است، حال آنکه نظرسنجي هاي جديدي که از سوي دانشگاه کوئيني‌پياک و ديگر موسسات آمريکايي صورت گرفته است، نشان دهنده عقبگرد بيشتر وي در آراي ايالتي است. به عنوان مثال، ترامپ در نظرسنجي داخلي کمپين انتخاباتي ترامپ در ايالت تگزاس ، با ۲ درصد اختلاف از بايدن پيش بوده است، حال آنکه در نظرسنجي اخير کوئيني‌پياک،با اختلاف ۴ درصد از بايدن عقب افتاده است. در اين نظرسنجي، بايدن ۴۸ درصد و ترامپ  ۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

نکته حائز اهميت اينکه در اکثر نظرسنجي هاي صورت گرفته، شهروندان آمريکايي از وضعيت اقتصادي کشورشان در دوران ترامپ نسبتا راضي هستند. اين در حالي‌است که ميزان نارضايتي آنها از سياست خارجي دولت ترامپ به نقطه اوج خود رسيده است. در چنين شرايطي ترامپ براي فرار از مخمصه اي که در حوزه سياست خارجي آمريکا و به واسطه حضور افرادي مانند جان بولتون و مايک پمپئو ايجاد شده است، چاره اي جز تغيير وضعيت موجود ندارد. رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا به خوبي مي داند که اگر فضاي حاکم بر سياست خارجي کشورش ادامه پيدا کند، اين موضوع به پاشنه آشيل وي در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ تبديل خواهد شد. با توجه به اين موارد، رمزگشايي از ديپلماسي التماسي ترامپ در مقابل ايران چندان دشوار نيست! رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در صدد خروج از دامي است که وي به دست خود و با خروج از برجام و متعاقبا، تحريم و تهديد ملت ايران صورت داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها