أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۷۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
تهیه‌کننده «وقتشه» درباره حاشیه حضور یک زوج در برنامه، گفت: نه تنها در جستجویی که پیش از ضبط در فضای مجازی شکل گرفته چنین پیشینه‌ای از آن‌ها یافت نشده بود. بلکه هم‌اکنون صفحه‌ای به نام این زوج مذکور، وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، ماجرای «هزار راه نرفته» برای برنامه «وقتشه» هم بوجود آمد که تصاویر یک زن و شوهر اینستاگرامی امروز در فضای مجازی منتشر شد. همان زوجی که در برنامه تلویزیونی «وقتشه» روی آنتن آمدند. حتی برخی از رسانه‌ها این طور نوشتند: «اگر همان یکبار بود، شاید می‌شد آن را اتفاقی تلقی کرد، ولی وقتی این اتفاق تکرار می‌شود، در کنار سایر اتفاقاتِ بدِ ضدفرهنگی، تنها می‌توان چنین نتیجه گرفت، که یک جریانِ برانداز فرهنگی پشت تمام این قضایاست...! از صدا و سیما که آبی گرم نمی‌شود، دستگاه‌های امنیتی باید ورود کنند و این حرکت این جریان خبیث را متوقف کنند.»

حضور یک زوج دیگر در تلویزیون حاشیه‌ساز شد!ابوالفضل صفری تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در گفتگویی با تسنیم ضمن قرائت اطلاعیه برنامه «وقتشه» گفت: تیم تحقیق و پژوهش برنامه «وقتشه» همواره پیش از دعوت از هر میهمان؛ به تحقیق و بررسی سوابق آن‌ها می‌پردازد. ذکر این نکته ضروری است که نه تنها در جستجویی که پیش از ضبط در فضای مجازی شکل گرفته چنین پیشینه‌ای از آن‌ها یافت نشده بود. بلکه هم‌اکنون صفحه‌ای به نام این زوج مذکور، وجود ندارد. با توجه به انتخاب مهمانان وقتشه از بین اقشار مختلف مردم اساساً امکان جستجویی بیش از فضای مجازی برای بررسی سوابق ایشان توسط تیم تحقیق مقدور نیست.

وی افزود: بر فرض اگر مهمانان برنامه پس از حضور در «وقتشه» به انتشار تصاویر و ویدئوهای خارج از عرف اقدام کرده باشند نیز مسئولیتی به گردن برنامه نمی‌گذارد. بماند که اشاعه و بازنشر این تصاویر خود یک منکر به حساب می‌آید و ترویج چنین مطالبی حال مرتبط یا بی‌ارتباط با برنامه‌های تلویزیونی مصداق اباهه‌گری است. این رفتاری است که همیشه خط قرمز تلویزیون بوده و برنامه «وقتشه» نیز تاکنون برنامه پیش‌رو در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

تهیه‌کننده «وقتشه» در توضیحات بیشتر، تصریح کرد: این‌ زوج صفحه‌ای ندارند و نمی‌دانم این تصاویر از کجا آمده است. ما در «وقتشه» قرار گذاشته‌ایم رأی صادر نکنیم و در واقع نسخه‌ای نمی‌پیچیم. و در وهله دوم، ما از هیچ میهمانی به غیر از چهره‌های ارزشی خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کسی را به عنوان الگو قرار ندادیم این‌ها مثا‌ل‌هایی برای موضوعات مطرح شده برنامه هستند. مراقبت‌های ویژه‌ای در هنگام ضبط و بازبینی قبل از پخش و زمان پخش داریم. رعایت این نکات در مسئولیت برنامه‌ساز است کما اینکه 250 قسمت «وقتشه» روی آنتن رفته و هیچ‌کدام خطای این چنینی در برنامه نداشتیم. اساس «وقتشه» سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و بر مبنای خانواده، مفاهیم آن شکل گرفته است. دیگر ما سیستم امنیتی نیستم که دسترسی‌ها فراتر از معمول و مرسوم برنامه‌ساز را داشته باشیم.

حضور یک زوج دیگر در تلویزیون حاشیه‌ساز شد!

صفری با اشاره به اینکه وظیفه صداوسیما کنترل فضای مجازی نیست، تأکید کرد: صداوسیما برنامه‌ای از جنس مردم می‌سازد و کنترل فضای مجازی مسئله‌ای کلان‌تر از فضای صداوسیماست. واقعاً وظیفه صداوسیما کنترل فضای مجازی نیست. اینکه در فضای مجازی بگویند این کار عمدی بوده یا با نیت قبلی انجام شده اگر یک رصدی در فضای مجازی داشته باشند می‌بینند چنین صفحه‌ای وجود ندارد. این را هم باید در نظر بگیریم که به هر حال تلویزیون بیشتر از قبل دیده می‌شود برخلاف اینکه برخی از رسانه‌ها و دوستان ما می‌گویند مخاطب تلویزیون کم شده است. همه این خوراک فضای مجازی و اکثریت خوراک مطبوعات و صفحات مجازی و رقیب تلویزیون از تلویزیون می‌آید. من می‌توانم قبول کنم که شاید در انتشار این تصاویر و هجمه‌ فضای مجازی، عمدی وجود داشته باشد تا برخی با بهانه کسب شهرت،‌خودشان را به رسانه نزدیک کنند.

تهیه‌کننده «وقتشه» با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه‌ای بسازیم منطبق بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر در حقیقت این اتفاق را به معنای قصور بگذاریم واقعاً قصوری نبوده آن طور که وظیفه ما بوده، به تعهدات‌مان در برنامه‌سازی‌مان عمل کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم برنامه با موضوع مردم بسازیم و بر همه جزئیات زندگی مردم اشراف داشته باشیم. اما در عین حال، در تلاش هستیم که برنامه‌ای با نگاه حاکمیت، رفتار و منطبق بر اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بسازیم. خط قرمزمان اصول است و هرآنچه که مبنای دینی، عرفی و اصول ما می‌گوید، خط برنامه «وقتشه» است. برنامه‌های ما چه از حیث موضوعات ازدواج و چه از جهت اجتماعی به استناد به آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی کشور ساخته می‌شود. همه تک تک قسمت‌های تولید شده و پخش شده این برنامه دارای ریشه در آموزه‌های دینی و فرهنگ کشور ما دارند و صرفاً برای آنتن پُر کردن اتفاقی از سوی «وقتشه» روی آنتن نرفته است.

گفتنی است، فصل جدید «وقتشه» تا ایام محرم و صفر روی آنتن شبکه نسیم خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها