أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۷۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
آن‌طور که دادستان تهران می‌گوید، در روند رسیدگی به اتهامات این دونفر همه موازین قانونی ازجمله تست سلامت روان و شخصیت انجام گرفته است و اولیای دم شیرمحمدی هم با حضور در دادسرا خواهان قصاص و برخورد قانونی با هر دو متهم این پرونده هستند.
به گزارش پایگاه 598، کیفرخواست متهمان به قتل «علیرضا شیرمحمدی» که چند روز پیش به طرز دلخراشی در زندان فشافویه به قتل رسیده بود، صادر شد. این زندانی سیاسی و امنیتی با بیش از ٣٠ ضربه چاقو به قتل رسید. هنوز جزییات زیادی درخصوص انگیزه این جنایت منتشر نشده است. اما براساس اعلام وکیل مرحوم شیرمحمدی، هردو متهم این پرونده جنایی پیش از این به جرم قتل عمد به زندان افتاده بودند و درحال طی‌کردن دوران محکومیت خود بودند.

به گزارش شهروند، این‌که چطور این حادثه بدون سابقه هیچ درگیری و خصومت قبلی رخ داده و حضور شیرمحمدی به‌عنوان زندانی سیاسی در بندی که یک سلول محل نگهداری دو قاتل بوده است، از نکات عجیب این حادثه است. با این‌همه اما کیفرخواست این پرونده خیلی سریع صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است.

دوشنبه ٢٠ خردادماه بود که خبر یک جنایت تکان‌دهنده در زندان فشافویه رسانه‌ای شد. مقتول علیرضا شیرمحمدی، زندانی سیاسی و امنیتی که با ضربات متعدد چاقو در داخل زندان به قتل رسیده بود. متهمان هم دو زندانی بودند که هردو آنها به جرم قتل دوران محکومیتشان را در این زندان سپری می‌کردند. بیشترین جزییات را درخصوص این حادثه عرفانیان وکیل مرحوم شیرمحمدی به رسانه‌ها اعلام کرد: «در بندی که شیرمحمدی حضور داشته، یک سلول انفرادی هم بوده که محل نگهداری دو قاتل بوده است. این دونفر بدون هیچ درگیری قبلی به علیرضا شیرمحمدی حمله می‌کنند و با ضربات متعدد چاقو او را به قتل می‌رسانند.»

آن‌طور که عرفانیان اعلام کرده، علیرضا با بیش از ٣٠ ضربه چاقو به قتل رسیده است. اما این‌که چه اتفاقی باعث بروز این درگیری شده، هنوز مشخص نیست. این‌که چطور دو قاتلی که در سلول انفرادی بودند، توانسته‌اند از سلول خارج شوند و شیرمحمدی را به قتل برسانند، یکی از نکات مهم و عجیب این پرونده است، اما ظاهرا آن شب، آن دونفر علیرضا را به داخل سلول کشیدند و او را به قتل رساندند. همچنان حضور این زندانی سیاسی- امنیتی در زندان فشافویه هم خالی از اشکال نیست، چراکه قانون بر تفکیک زندانی‌ها تأکید دارد و دلیل حضور علیرضا در این زندان حتی برای وکیلش هم به درستی روشن نیست. همچنین قرار بود علیرضا به‌ زودی یعنی در تاریخ ١٨ تیرماه در دادگاه تجدیدنظری حاضر شود. دادگاهی که عرفانیان به نتیجه‌بخش‌بودن خیلی امیدوار بود: «روند ایشان نکاتی از لحاظ حقوقی داشت که قابل بررسی بود. من خیلی امیدوار بودم که شرایط به نفع ایشان تمام شود.»

حالا با همه اینها مراحل بازپرسی و رسیدگی به این پرونده در دادسرای جنایی خیلی زود به پایان رسید و بازپرس پرونده با صدور کیفرخواست این پرونده جنایی را به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کرد.

القاصی مهر داستان تهران با اعلام این خبر گفت: «این پرونده دو متهم دارد که کیفرخواست یک‌نفر به اتهام قتل عمد و دیگری هم به اتهام معاونت در قتل عمد به دادگاه کیفری ارسال شد.»

آن‌طور که دادستان تهران می‌گوید، در روند رسیدگی به اتهامات این دونفر همه موازین قانونی ازجمله تست سلامت روان و شخصیت انجام گرفته است و اولیای دم شیرمحمدی هم با حضور در دادسرا خواهان قصاص و برخورد قانونی با هر دو متهم این پرونده هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها