يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۸۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
اجاره زمین برای چادر زدن؛
در روز‌هایی که زلزله زدگان سرپل ذهاب و سیل زدگان لرستان و خوزستان و شماری دیگر از هموطنانمان در کانکس و چادر روزگار می‌گذرانند، اخبار رسیده حکایت از افزایش شمار چادرنشینان در کشورمان دارد؛ چادرنشینانی که گرفتار زلزله ای خاموش شده‌اند!
به گزارش پایگاه 598، در روز‌هایی که زلزله زدگان سرپل ذهاب و سیل زدگان لرستان و خوزستان و شماری دیگر از هموطنانمان در کانکس و چادر روزگار می‌گذرانند، اخبار رسیده حکایت از افزایش شمار چادرنشینان در کشورمان دارد!

به گزارش «تابناک»؛ اگر سیل زدگان و آن‌هایی که بر اثر زلزله خانه و کاشانه شان را از دست داده اند، چشم انتظار دریافت کمک‌های دولتی و خیریه برای رهایی از اسکان در چادر و کانکس هستند، به تازگی شماری از هموطنانمان در حالی به این سکونت روی آورده اند که امیدی به دریافت کمک و بازگشت به زیر سقف هم ندارند.

صحبت درباره مستأجر‌هایی است که دیگر توان اجاره منزل ندارند و از سر ناچاری، به اجاره زمین برای دایر کردن چادر یا استقرار کانکس در آن روی آورده اند. افرادی که شمارشان در خور توجه است و شواهد حکایت از آن دارد که شمارشان هم چشمگیر است، تا جایی که به نظر می‌رسد با پدیده جدید و عجیب مواجهیم.

پدیده‌ای که یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک کرمان در گفت‌وگو با ایسنا از دیده شدن آن در کرمان خبر داده و آن را نتیجه ناتوانی بسیاری از متقاضیان بخش مسکن استیجاری در پراخت اجاره خانه دانسته که موجب شده به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپا کردن چادر یا کانکس باشند. آیتمی جدید که به قرارداد‌های اجاره اضافه شده و بعید نیست به زودی مصائبی جدید را موجب شود.

بلایی که نتیجه افزایش نجومی قیمت مسکن است که موجب شده کرایه خانه نیز به میزان باورنکردنی افزایش یافته و در نتیجه، اجاراه خانه برای برخی از هموطنانمان به رویای دست نیافتنی تبدیل شود. رویایی که معلوم نیست چه زمانی محقق خواهد شد و اساسا محقق شدنی هست یا خیر؟ پرسشی که بعید است حتی مسئولان برایش پاسخی داشته باشند.

این رویا زمانی دست نیافتنی‌تر جلوه می‌کند که می‌بینیم قیمت همه چیز افزایش یافته و این روند افزایشی، توقف ناپذیر به نظر می‌رسد. افزایش‌هایی که مشمول قیمت همه کالا‌ها شده و در انتها به افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن نیز رسیده است. افزایشی که طبیعی هم به نظر می‌رسد مگر آنکه انتظار داشته باشیم مردم خانه شان را فارغ از نرخ خودرو و ارز و طلا بفروشند یا اجاره دهند و حتی افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی را هم ندید بگیرند.

تصوری که احتمالا چادرنشین‌ها و ساکنان کانکس‌های واقع در زمین‌های اجاره‌ای بیش از همه بر غیرواقعی بودنشان آگاهند. افرادی که به مانند سیل زدگان و زلزله زدگان چاره‌ای جز اقامت در چادر و کانکس ندارند، هرچند بر خلاف ایشان، امیدی به جبران خسارات وارد آمده هم ندارند و به خوبی آگاهند که قرار نیست به این زودی‌ها از مصیبت گرفتار آمده خلاصی بیابند.

بلایی که در پی انبوه بی توجهی‌ها به معاش مردم و قیمت مسکن و ضرورت ساخت و ساز و توجه به قشرهای کم درآمد و... بروز و نمود یافته و رفع آن در کوتاه مدت، بعید به نظر می‌رسد؛ آنقدر بعید که تأکید امروز سخنگوی دولت بر برنامه قوه مجریه برای ساماندهی مسکن و مستأجران چیزی جز شعار به نظر نمی‌رسد؛ شعاری که حتی توان مقابله با پدیده چادرنشینی و سکونت در کانکس در زمین‌های اجاره‌ای را نخواهد داشت!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها