يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۷۸۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
پس از سایپا، ایران‌خودرو هم زیان صوری درست کرد/ قیمت درج شده خودروها در صورت مالی ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه است!


پس از شرکت سایپا که برای ایجاد زیان صوری، قیمت خودروهای تولیدی خود را بسیار کمتر از قیمت کارخانه درج کرده بود، این بار نیز ایران‌خودرو در صورت مالی ۱۲ ماهه سال ۹۷ قیمت خودروهای تولیدی شرکت را بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کمتر از میانگین قیمت سال ۹۷ درج کرده است.

برای مثال درحالی که میانگین قیمت خودرو تندر ۹۰ در سال ۹۷ حدود ۴۵ میلیون تومان، دنا ۶۸ میلیون تومان، رانا ۵۰ میلیون و وانت آریسان حدود ۴۲ میلیون تومان بود، اما در صورت مالی شرکت، قیمت این خودروها به ترتیب ۴۰.۳ میلیون، ۴۰.۱ میلیون، ۳۶.۱ میلیون و ۲۹.۱ میلیون تومان درج شده است.

به نظر می‌رسد این اقدام خودروسازان برای ایجاد زیان کاذب بوده و آنان با این اقدام قصد دارند بازار را مجبور به پذیرش قیمت‌های بالاتر کنند. از این منظر می‌توان گفت بخشی از زیان انباشته ۷/۷ هزار میلیارد تومانی شرکت ایران‌خودرو در سال ۹۷ می‌تواند مرتبط با همین آمارسازی کاذب باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها